Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از درخواست بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی چابهار-پاکستان و بررسی این طرح خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی بانکرینگ نیز در دریای عمان، 6 پروپوزال به ما ارائه داده است.

سیاوش رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به دلیل استقرار در کنار دریای عمان، از گذشته کانون داد و ستد و تجارت و دریانوردی بوده است.
وی با بیان اینکه این بندر ‌دو بندر اصلی شهید بهشتی و شهید کلانتری دارد، اضافه کرد: عملیات اصلی طرح توسعه در بندر شهید بهشتی در حال انجام است و بندر شهید کلانتری نیز از سال 62 فعالیت‌‌های خود را‌ آغاز کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: عملیات اجرایی بندر شهید کلانتری که یکی از دو بندر مهم چابهار است از سال 62 بطور جدی آغاز و با تکمیل 4 پست اسکله فلزی در سال 62 عملاً به بهره‌برداری رسید.
* درخواست بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی چابهار-پاکستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: ‌در حال حاضر از بندر گواتر برای جووانی پاکستان حمل و نقل مسافری دریایی به طور غیرقانونی و با قایق انجام می‌شود.
رضوانی درباره راه‌اندازی خط مسافری دریایی بین‌المللی از چابهار توضیح داد: در حال حاضر بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی چابهار به پاکستان تقاضا ارائه کرده و مدارک خود را تحویل داده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حال بررسی این مدارک ‌است تا در صورت موافقت فعالیت بخش دریایی مسافری از چابهار به پاکستان راه‌اندازی شود.
 * درخواست بخش خصوصی برای اجرای عملیات بانکرینگ در دریای عمان
رضوانی بیان کرد: بخش خصوصی برای اجرای عملیات بانکرینگ (سوخت‌رسانی‌) در دریای عمان مکاتبه‌ای با سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده‌ و از شرکت نفت نیز در این باره مجوز گرفته‌ است.
وی با بیان اینکه فعلاً یک متقاضی در این‌باره وجود دارد، ادامه داد: آنها 6 پروپوزال برای ما فرستاده‌اند که در حال مطالعه آن هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: کار بانکرینگ عملیات سنگینی است و همه کس نمی‌توانند آن را عملیاتی کنند، پیمانکار باید کاملاً به تجارت دریایی واقف باشد، علم ایمنی دریانوردی و جلوگیری از آلودگی نفتی را بشناسد ضمن آنکه منابع مالی قوی داشته باشد.
رضوانی افزود: شرکتی که هم‌اکنون در حال مذاکره با آن درباره بانکرینگ هستیم از ما اراضی نخواسته‌ و اعلام کرده است که تنها اسکله می‌خواهد و خود کشتی‌های Mothership را به اسکله می‌آورد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعلاً شرکت نفت برای مازوت به آنها اجازه داده‌اند این کار انجام شود، افزود: در حال حاضر کارشناسان‌ اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال بررسی پروپوزال طرح توجیه اقتصادی و فنی طرف مقابل است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24