Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد رمپنا و برترین عرضه از آن نماد تاپیکو بود.

به گزارش کارگزاری پارسیان؛ امروز یکی از خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد که همزمان با ارائه لایحه افزایش پنج برابری قیمت گاز پتروشیمی ها، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اعلام کرده که بالا بردن قیمت گاز از 70 به 325 تومان با توجه به سودآوری بالای پتروشیمی ها منطقی خواهد بود.

در بازار امروز پالایشگاهی‌ها بازهم مورد بی‌مهری بازار قرار گرفتند. به نظر می‌رسد حجم عظیم سرمایه ای که چندی پیش به این گروه وارد شده بود، در حال جابجایی به گروه های جذاب‌تر بازار است.

در میان نمادهای این گروه، شاوان با نوسان نزدیک به 200 تومانی در لحظاتی تا صف فروش هم پیش رفت.

در مقابل نفتی‌ها به مدد تعدیل مثبت 35 درصدی شبهرن و بازگشایی این نماد در روز جاری با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شدند. پتروشیمی‌ها امروز را با خبر تقدیم لایحه افزایش 5 برابری قیمت گاز خوراک به مجلس با افت قیمت به پایان رساندند.

به جز شاراک، شخارک، شفارا و تا حدودی جم بقیه نمادها بعلت مصرف خوراک گاز با مشکل مواجه خواهند شد. در کنار این خبر، شفاف‌سازی مجدد شفن مبنی بر قطع کامل گاز نیز یکی از شوک‌های بازار به این گروه بود. این گروه روز کاری خود را در اکثر نمادها با کاهش نسبتا شدید به پایان رساند.

در گروه بانکی، خبر افزایش سرمایه دو بانک ملت و کار آفرین تقاضا برای نمادهای این گروه را افزایش داد. در این گروه سهامداران در انتظار افزایش سرمایه سنگین و بالای 100 درصدی بانک تجارت نیز هستند.

شرکت‌های سرمایه گذاری بازار امروز را در دو گروه مثبت و منفی دنبال کردند. در میان نمادهای این گروه، وخارزم با وجود پرتفوی بانکی ارزنده با افزایش قیمت روبرو بود. وساپا نیز که در پرتفوی آن تعداد زیادی از نمادهای گروه خودرو به چشم می خورد، امروز را با صف خرید به پایان رساند.

خودرویی ها با افزایش تقاضای زیادی روبرو هستند و با اینکه به نظر نمی‌رسد در گزارش های 9 ماهه نیز حرفی برای گفتن داشته باشند، اما تمام امید آنها به اخبار مربوط به لغو بخشی از تحریم آنها در آینده می باشد. با توجه به خبری که در رابطه با افزایش تعرفه واردات خودرو به بازار رسید این گروه در اکثر نمادها با صف خرید به کار خود پایان داد.

سیمانی‌ها همچنان با توجه به قطع گاز و دریافت مازوت با معاملات امروز را با کاهش قیمت و تشکیل صف فروش به پایان رساندند. در این میان تنها سمازن، سیلام و سخاش همچنان با صف خرید روبرو بودند.

در گروه ساختمان صحبت‌های وزیر مسکن در اولین نشست خبری خود به مناسبت روز حمل و نقل در خصوص تلاش برای افزایش وام مسکن بدون توسل به بانک مرکزی و امید به افزایش معاملات مسکن و رونق مجدد این بازار، باعث شد تمامی نمادهای معاملاتی این گروه امروز سبز پوش باشند.

در گروه حمل‌و‌نقل، یکی از رویدادهای قابل ذکر بازار امروز را می توان عرضه اولیه بیش از 9 میلیون و چهارصد هزار سهم از شركت توسعه خدمات دریایی و بندری سینادر فرابورس دانست. عرضه مذکور در قیمت 1500 تومان برای هر سهم تا پیش از ساعت 12 با موفقیت به پایان رسید.

این عرضه اولیه و همچنین توقف دیروز نماد حکشتی که شایعاتی از تعدیل مثبت آن به گوش می رسد باعث اقبال سهامداران به این گروه شد. توریل تنها نمادی بود که از این گروه  با کاهش قیمت بازار را ترک کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24