Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیاست دولت برای کمک به بخش خصوصی جهت ورود به سرمایه‌ گذاری در معادن کشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از ایمیدرو، محمدرضا نعمت ‌زاده در مراسم امضای تفاهمنامه اکتشاف معادن در منطقه سنگان با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در ایران، اظهار داشت: با وجود یک درصد مساحت جهان در ایران، اکنون 5 درصد ذخیره مس، 8 درصد ذخایر سرب و روی و 2 درصد ذخایر آهن جهان را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: با منابع و روش های فعلی، اکتشاف معادن ده‌ها سال طول می‌کشد، اما با تأمین منابع کافی و بهره‌مندی از فناوری روز جهان، علاوه بر سرعت در عملیات اکتشافی، حتی استحصال ذخایر معدنی با عیار پایین نیز سودآور خواهد بود.

وی گفت: برنامه وزارت صنعت برای امسال دستیابی به 100 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی است و به هر میزان که بخش خصوصی نیز ورود کند، این رقم را تا 200 هزار کیلومتر هم افزایش خواهیم داد.

نعمت زاده افزود: سیاست دولت کمک به بخش خصوصی برای ورود به سرمایه‌گذاری در معادن است.

وی گفت: برنامه ما تلاش برای 5 برابر کردن رشد بخش معدن در چهار سال آینده با کمک بخش خصوصی است، همچنان که در مورد سیمان امروز شاهد رشد تولید 10 برابری آن نسبت به گذشته هستیم.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل صنایع وابسته به معادن، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و افزایش صادرات، افزود: هدف اصلی این است که مواد معدنی را به مصنوعات قابل مصرف تبدیل کنیم و صادرات مواد معدنی فقط در حد ضرورت باشد.

مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این مراسم گفت: اکتشاف سرلوحه برنامه های ایمیدرو است و در این زمینه استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایرانیان مقیم خارج و خارجی‌ها سه اولویت ما است.

وی افزود: با امضای تفاهمنامه، در 12 هزار کیلومتر مربع در منطقه سنگان با سرمایه‌گذاری ایمیدرو و مجوز وزارت صنعت، همکاری سازمان زمین شناسی و کمک بخش خصوصی عملیات اکتشافی انجام خواهد شد و برنامه اصلی ما رسیدن به اکتشاف 200 هزار کیلومتر مربع است.

وی تصریح کرد: بعد از انجام مرحله مقدماتی، آماده سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی و دیگر سرمایه‌گذاران هستیم.  جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت نیز گفت: تاکنون کار اکتشاف معادن در کشور به صورت سیستماتیک وجود نداشت و تفاهمنامه امروز نخستین مورد در این زمینه است.

وی تصریح کرد: اکتشاف دارای ریسک بالایی است و در جهان نیز به طور معمول فقط درآمدهای حاصل از معدن را صرف اکتشاف معادن می کنند.

به گزارش فارس، با امضای یک تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان توسعه و نوسازی و معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و وزارت صنعت، عملیات اکتشاف معادن در 12 هزار کیلومتر مربع در منطقه سنگان (خراسان رضوی) انجام می‌ شود.

بر اساس این تفاهمنامه، عملیات اکتشافی با تأمین بودجه 135 میلیارد ریالی از سوی ایمیدرو و در مدت یک سال اجرا خواهد شد.

این تفاهمنامه بین مهدی کرباسیان رییس هیأت عامل ایمیدرو، محمدجعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و محمدتقی کره‌ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در تهران امضا شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24