Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل صنایع شیر ایران «پگاه» با بیان اینکه حذف شیر و تخم‌مرغ از سبد کالا شایعه است، گفت: دولت برای تضمین سلامتی مردم باید حجم کالاهای لبنی و پروتئینی را در سبد کالا بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مشهد، در جریان بازدید از شرکت پگاه خراسان، عبدالامیر بارتکوب مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، گفت: عده‌ای حذف شیر و تخم‌مرغ از سبد کالای مرحله دوم را مطرح کردند که شایعه بود و دولت باید برای تأمین سلامتی مردم، حجم کالاهای لبنی و پروتئینی را در سبد کالایی بیشتر کند.
مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه» در پاسخ به اینکه عده‌ای دنبال مجوز از سازمان دامپزشکی کشور برای توزیع شیر فله‌ای هستند، اما جنابعالی به استفاده از شیر پاستوریزه تاکید می‌کنید، گفت: البته سازمان دامپزشکی کشور تاکنون مجوزی برای توزیع شیر فله‌ای نداده است، زیرا شرایط صدور مجوز آن چنان سخت است که کسی نتوانسته این مجوز را بگیرد.
وی ادامه داد: آمار مبتلایان به تب مالت که در سال 91 حدود 25 درصد اضافه شده است و در برخی استان‌ها آمارهای بیشتری وجود دارد، که با توجه به منشاء این بیماری که از شیر خام است، اهمیت مصرف شیر پاستوریزه را بیشتر نشان می‌دهد.
وی همچنین تاکید کرد: توزیع شیر فله‌ای در شأن مردم ایران نیست و وجود کارخانه‌های لبنی با بسته‌بندی‌های مناسب و بهداشتی علاوه بر تأمین بهداشت و سلامتی در جهت ارزش‌گذاری به مردم است.
مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه» در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای کاهش قیمت لبنیات و افزایش سرانه مصرف دارید، گفت: مصرف شیر در کشور نصف میانگین جهانی و حدود یک پنجم مصرف برخی کشورهای اروپایی است.
وی افزود: دولت باید مالیات بر ارزش افزوده را که 8 درصد است، برای محصولات لبنی حذف کند، زیرا در دنیا معمول نیست که مالیات بر ارزش افزوده که شیر و فرآورده‌های لبنی که علاوه بر غذا دارو است، گرفته شود.
باروتکوب ادامه داد: علاوه بر آن با افزایش عملکرد و پائین آوردن قیمت تمام شده به دنبال تثبیت قیمت‌ها هستیم، اما دولت نیز باید حمایت‌های خود را از این بخش دریغ نکند.
باروتکوب در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روغن‌های گیاهی در شیر برای افزایش میزان چربی استفاده می‌شود، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم، زیرا دستگاه‌های مجهزی که در کارخانه‌های لبنی وجود دارد، تمام جزئیات این نوع روغن‌ها را نشان می‌دهد.
رئیس آزمایشگاه کارخانه پگاه خراسان رضوی نیز گفت: دستگاه‌های پیشرفته در این کارخانه کاملا می‌تواند چربی‌های غیر حیوانی را مشخص کند و کسانی اگر روغن‌های گیاهی اضافه کرده باشند، علاوه بر اینکه دستگاه آن را جدا می‌‌کند، به ازای آن هم پولی پرداخت نمی‌شود و بنابراین این افراد خودشان متضرر می‌شوند.
مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه» از عدم صدور مجوز برای کارخانه تولید شیرخشک نوزاد خبر داد و گفت: در سال 92 مدرن‌ترین کارخانه تولید شیر خشک نوزاد را راه‌اندازی کردیم که برای نوزاد تا 6 ماهگی شیر تولید می‌کند، اما دو سال است دولت مجوز نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه برای این کارخانه 75 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این کارخانه صددرصد ایرانی است، اما در صورت عدم حمایت دولت شاید از یک برند خارجی برای تولید کمک می‌گیریم.
باروتکوب همچنین افزود: ‌تا پایان امسال سه شرکت پگاه شامل خراسان رضوی، اصفهان و ارومیه وارد بورس می‌شود و تا پایان سال 93 هم تمام شرکت‌های زیرمجموعه پگاه وارد بورس خواهد شد.
در ادامه باروتکوب گفت:‌بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش عوامل تولید صنایع لبنی کشور بیش از 530 میلیارد تومان متضرر شدند.
وی ادامه داد: قبل از هدفمندی یارانه‌ها 2 میلیون تن شیر یارانه‌دار در کشور توزیع می‌شد که بعد از اجرای هدفمندی برنامه‌ریزی برای آن نشد.
باروتکوب ادامه داد: در مجمع سیاست صنایع شیر این است که موانع اجرای طرح هدفمندی یاراه‌ها را برطرف کنیم و همچنین به تثبیت قیمت‌ها ادامه دهیم.
وی ادامه داد: در سال حماسه اقتصادی صنایع شیر ایران با شعار اینکه هر 30 روز یک محصول تولید می‌کند، پروژه‌های مشترکی را با دانشگاه‌ها انجام می دهد. همچنین با تولید 800 قطعه موردنیاز صنایع لبنی در داخل کشور توسط 54 شرکت، 500 میلیون تومان صرفه‌جویی داشته که قبلا همه این‌ها وارداتی بوده است.
باروتکوب گفت:‌ همچنین صنایع شیر ایران برای تکمیل خلأ نهاده یک صد میلیون تومان نهاده را بین دامداران طرف قرارداد توزیع کرد.
به گزارش فارس، گروه خبرنگاران طی 3 روز از شرکت پگاه خراسان رضوی و نیز دامداری‌های منطقه خراسان بازدید کردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24