Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران دیروز شروع هفته‌ای مثبت را با ثبت رشد 319 واحدی شاخص كل شاهد بود. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع كردند كه تزریق نزدیك به 50میلیارد تومان نقدینگی در بازگشایی دو نماد نفت و گاز پارسیان و تاپیكو موجب شده است نقدینگی بازار اندكی ترمیم یابد.

در همین حال با توجه به نزدیكی پایان سال انتظار می‌رود ضعف سنتی اسفند‌ماه نیز رفته رفته فروكش كند؛ هر‌چند محدودیت‌های فروش موجود در بازار، مسیر حركت طبیعی بازار را با مشكل مواجه ساخته است. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد بازگشایی متعادل نماد پتروشیمی جم بودند تا این نماد نیز به صورت طبیعی به بازار بازگردد. با این بازگشایی نگرانی از وضعیت گروه پتروشیمی به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش یافته است. در همین حال از آنجا كه كمتر از 4ماه دیگر تمامی شركت‌ها به ویژه شركت‌های پتروشیمی سود نقدی پرداخت می‌كنند وضعیت این گروه مستحكم شده است. انتظار می‌رود بازگشایی 5 نماد پردیس، زاگرس، شیراز، كرمانشاه و خراسان نیز با شرایط مناسبی صورت گیرد. در همین حال دیروز در آستانه عرضه بلوك 17درصدی هلدینگ خلیج فارس نگاه‌ها به سوی این بلوك و خریداران احتمالی آن معطوف بود.گفته می‌شود صندوق نفت و یك كنسرسیوم مركب از بانك ملت، ثامن، ستاداجرایی فرمان امام(ره) و همراه اول نیز در این رقابت 10 هزار میلیارد تومانی حاضر خواهند شد. در همین حال دیروز در گروه پتروشیمی مجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای به شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد خوراك پتروشیمی‌ها ایراد گرفته است. در این نامه آمده است: در بند «ج» تبصره الحاقی 21 لایحه بودجه، قیمت پایه خوراك گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، با حفظ نرخ بازدهی 25درصدی این واحدها، باید حداقل 15 سنت در هر متر مكعب باشد. این امر از این حیث كه باعث افزایش قیمت نهایی محصولات این واحدها می‌شود، رقابت‌پذیری آنها را كاهش داده و در نهایت به عدم ثبات اقتصادی می‌انجامد و در نتیجه با بند 3 سیاست‌های كلی امنیت اقتصادی (مصوب 1379) و نیز بند 3 سیاست‌های كلی تشویق سرمایه‌گذاری (مصوب 1389) مغایرت دارد و پیشنهاد می‌شود قیمت‌های پیشنهادی دولت در این زمینه مورد پذیرش قرار گیرد.
در گروه سرمایه‌گذاری، مجمع شركت سرمایه‌گذاری توسعه تقسیم 550 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند.
در گروه بانكی دیروز بانك صادرات آگهی واگذاری سهام نیروگاه منتظر قائم را منتشر كرد. در این آگهی آمده است: بانك صادرات ایران در نظر دارد 100 درصد مجموعه دارایی خود در نیروگاه منتظر قائم را به صورت نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.
در گروه خودرویی دیروز آگهی افزایش سرمایه ایران‌خودرو منتشر شد؛ گفته می‌شود این شركت 60درصد افزایش سرمایه خواهد داشت. در همین حال شایعاتی در مورد احتمال اعلام سود شركت برای سال آینده در بازار دیروز شنیده می‌شد.
در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود كه در آن شاخص با رشد 0.4 درصدی به 80هزار و 105واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز به 390میلیارد تومان بالغ شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24