Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد بازگشایی نمادهای پتروشیمی بود. در بازار دیروز پس از آنكه در روزهای گذشته نمادهای هلدینگ‌های پتروشیمی بازگشایی شده و بیشتر آنها معاملات متعادلی را تجربه می‌كردند، نمادهای پتروشیمی شیراز، پردیس، فن‌آوران، زاگرس، خراسان و كرمانشاه بازگشایی شدند و بیشتر آنها با افت قیمت همراه شدند.

اما در این بازگشایی‌ها، بدترین افت را در بازار دیروز دو نماد فن‌آوران و زاگرس تجربه كردند. اما در همین حال میزان افت نمادهای پتروشیمی تاكنون در حد شاخص بورس بوده است و نسبت به دیگر گروه‌های سهام ازجمله گروه‌های خودرویی و ساختمانی افت كمتری را تجربه كرده‌اند. بیشتر كارشناسان معتقدند نزدیكی به پایان سال مالی شركت‌های پتروشیمی، افزایش قیمت محصولات در بازار داخلی و خارجی و احتمال رشد ارزش دلار موجب خواهد شد بازار به‌زودی به گروه پتروشیمی روی خوش نشان دهد.در همین حال در بازار دیروز همچنان نگرانی از مقررات محدودیت فروش در بازار و آثار زیان بار این قانون ادامه داشت. با توجه به این مقررات محدودكننده بازار همچنان از خرید خودداری كرده و در انتظار رفع این مقررات باقی می‌ماند. تاثیرات منفی این مقررات بر معامله‌گران و ناتوانی آنها در جلوگیری از افت شاخص احتمال حذف این شرایط را افزایش داده است.
در بازار دیروز شاخص با 0.57  درصد افت در معرض نزول به زیر مرز 78 هزار واحد افت قرار گرفت و به 78 هزار و 72 واحد كاهش یافت. كارشناسان بازار معتقدند تا زمانی كه امكان خرید و فروش آزادانه در بازار فراهم نشده و قیمت‌ها نیز در سطح ارزندگی قرار نگیرد نمی‌توان به بازگشت شاخص امید چندانی داشت، مگر آنكه تزریق نقدینگی قابل ملاحظه‌ای در بازار صورت گیرد؛ امری كه دیروز تلاش شد با تغییر دستورالعمل اعتباری تقویت شود. در همین حال برخی فعالان حقوقی خاطرنشان كرده‌اند بیشتر آنها در حال حاضر و سال آینده نقدینگی در اختیار دارند اما در حال حاضر نقدینگی منتظر، تمایلی به تبدیل شدن به سهام ندارد و همین امر باعث می‌شود كمتر تمایلی برای استفاده از اعتبار در بازار وجود داشته باشد.
در بازار دیروز در گروه هلدینگی تلاش برای تعادل بخشی به غدیر ادامه داشت؛ در این گروه، «وبانك» صف خرید داشت. در گروه بانكی، بانك ملت با وجود نبود محدودیت فروش صف خرید شد تا بازار اندكی در این گروه آرامش را شاهد باشد.
در گروه تجهیزات در بازار فرابورس، صف خرید نیروگاه مپنا به‌طور كامل عرضه شد ولی بار دیگر صف خرید شد. در گروه واسطه‌گری مالی، وتوسم بعد از تقسیم سود 55 تومانی در قیمت 260 تومان بازگشایی شد. در گروه شیمیایی دیروز اعلام شد، شركت گروه صنعتی پاكشو با نماد «پاكشو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
در مجموع بازار دیروز همچنان بازاری منفی بود كه در آن ارزش معاملات به 280 میلیارد تومان بالغ شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24