Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته نیز شاهد بی‌انگیزگی معامله‌گران بود؛ به گونه‌ای كه بازار با افت 1.16 درصدی مواجه شد.

در بازار دیروز معامله‌گران همچنان شاهد كمبود نقدینگی فعال در بازار بودند، در این شرایط تشكیل برخی صف‌های خرید به ویژه در گروه خودرویی به همراه برخی اظهار نظرها در مورد تعیین نرخ گاز پتروشیمی‌ها موجب كاهش انگیزه‌های خرید شد؛ به گونه‌ای كه شاخص با 913 واحد افت به زیر مرز 78هزار واحد بازگشت.
در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود كه در آن بازدهی نسبت به ابتدای سال به منفی 1.7 درصد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز 255میلیارد تومان بود.
در همین حال در بازار دیروز معامله‌گران در تحولات مهم خارج از بازار شاهد شروع معاملات نفت خام در بورس انرژی بودند كه این امر نویددهنده شفاف شدن هزینه خرید نفت خام در شركت‌های پالایشگاهی به شمار می‌رود. دیروزحدود سه هزار بشكه نفت خام سبك در بورس انرژی عرضه شد كه این امر برای اولین بار در این بازار انجام گرفت و در نهایت یك پالایشگاه خصوصی مالك این میزان نفت خام شد. در بازار دیروز در گروه حمل‌ونقل‌، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر اعلام عرضه اولیه سهام كشتیرانی دریای خزر با صف خرید همراه شد. براساس اعلام صورت گرفته سهمیه آنلاین‌ها در این عرضه اولیه 29 میلیون سهم و میزان سهام در فرآیند كشف قیمت 25 میلیون سهم است.
این شركت بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل دریایی را در دریای خزر دارد و سال 90 یك بندر در آستاراخان روسیه خریداری كرده است. سود هر سهم سال مالی 92 این شركت 451 ریال و سود هر سهم سال 93 آن 493 ریال است.
در همین حال دیروز ال‌سی پروژه «هنگام» از جمله واحدهای جدید هلدینگ خلیج فارس برای تولید یك میلیون تن اوره و آمونیاك گشایش یافت. پس از پتروشیمی هرمز این دومین شركتی است كه هلدینگ خلیج فارس كار ساخت آن را آغاز می‌كند.
در گروه پالایشگاه نفت دیروز سهامداران پالایشگاه تهران برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه 678درصدی شركت دعوت شدند.
جلسه مجمع عمومی این شركت در ساعت 10 روز پنج‌شنبه مورخ 28 فروردین 1393 در محل شركت پالایش نفت برگزار می‌شود.
دستور این جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه678 درصدی است، مبلغ سرمایه فعلی شركت 6.1 میلیارد تومان است و مبلغ افزایش سرمایه این پالایشگاه هم 41.5 میلیارد تومان، معادل 678 درصد اعلام شده است.
محل این افزایش سرمایه از اندوخته طرح و توسعه بوده و موضوع این افزایش سرمایه نیز جبران مخارج انجام شده است.
در گروه تجهیزات دیروز حفاری شمال همچنان با عدم تعادل مواجه بود.این شركت در دو روز اخیر نزدیك به 16درصد ارزش خود را از دست داده است. مدیر مالی شركت حفاری شمال در ارتباط با این موضوع و وضعیت دكل‌های فعال این مجموعه پیمانكاری گفت: در حال حاضر برای دكل‌های خشكی قرار داد پنج ساله امضا شده و مشكلی در این رابطه وجود ندارد. البته برخی مسائل مربوط به پرداخت مطالبات از طرف شركت نفت مناطق مركزی به عنوان كارفرما مطرح بوده، اما با جلساتی كه پیش از تعطیلات سال جدید برگزار شد، مشكلات فی مابین مرتفع گردید و در همین راستا دستور پرداخت 10 میلیون دلار از مطالبات «حفاری» صادر شد.
در گروه سیمانی دیروز بحث در مورد افزایش نرخ سیمان و اعتراض سازمان حمایت به این افزایش نرخ ادامه داشت.
قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافته ولی معاون معدنی وزارت صنعت روز گذشته با بیان اینكه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام كرد: انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت‌های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملا با وارد آوردن شوك به بازار، خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل كرده است.
طبق اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، كارخانه‌های سیمان كشور تا اطلاع ثانوی موظف به فروش محصولات خود به قیمت‌های سال 1392 خواهند بود و با هرگونه تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24