Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 فروردین ماه سال جاری ایران بیش از دو میلیارد دلار میعانات گازی و انواع محصولات پتروشیمی و گازی به بازار جهانی صادر کرد که کشورهایی همچون روسیه، مصر، کره جنوبی، چین، مکزیک، ژاپن، ترکیه و اکراین در لیست مشتریان ایران قرار گرفتند.

به گزارش مهر،پس از افزایش صادرات نفت ایران به محدوده یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز، حجم صادرات میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری پالایشگاه‌ها و مجتمع‎های پتروشیمی عسلویه هم در نخستین ماه سال جاری با افزایش روبرو شد.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش صادرات انواع محصولات گازی و پتروشیمیایی از پایانه گازی عسلویه به بازارهای جهانی، اعلام کرد: صادرات این محصولات گازی و پتروشیمی بیش از دو میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشت رشدی 9 درصدی داشته است.
بر این اساس فروردین ماه سال جاری حدود 850 هزار بشکه میعانات گازی به ارزش 780 میلیون دلار از پایانه گازی عسلویه به بازارهای جهانی صادر شده است که از نظر وزنی صادرات میعانات گازی رشدی 38 درصدی و از نظر ارزشی رشدی حدود 44 درصدی داشته است.
همزمان با افزایش صادرات میعانات گازی، در نخستین ماه فصل بهار امسال بیش از 846 هزار تن انواع مایعات گازی، گاز مایع، محصولات پتروشیمی و پلیمری به بازار جهانی عرضه شده است.
آمارهای رسمی نشان می دهد ارزش ارزی صادرات محصول پتروشیمی و گازی شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، متانول حدود یک میلیارد و 266 میلیون دلار برآورد می شود.
حجم صادرات محصولات گازی و پتروشیمی صادر شده ایران از پالایشگاه ها و مجتمع‌های عسلویه فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 28 دصد و از نظر حجمی رشدی 11 درصدی داشته است.
کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک از مهمترین مشتریان محصولات گازی و پتروشیمیایی ایران بوده اند.
در همین حال بخشی از محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای همچون چین، روسیه، اکراین، تانزانیا و مصر صادر شده است.
 در این بین سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن 60 درصد و از نظر ارزش 61 درصد بوده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24