Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / با انعقاد قرار‌داد خرید تجهیزات برای تولید ریل از سوی ذوب‌آهن، تولید ریل ملی شد.

مدیر عامل شركت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اینكه ریل تاكنون در كشور تولید نمی‌شد با انعقاد این قرارداد تولید ریل، ملی شد و امیدواریم ظرف مدت 14 ماه، شرایط تولید ریل (UIC60) را در ایران فراهم كنیم.
اردشیر سعد محمدی اظهار کرد: با توجه به اینكه در برنامه توسعه پنجم كشور ، راه آهن باید هزار كیلومتر خط ریل جدید به  خطوط حمل و نقل ریلی كشور بیفزاید و این به معنی تداوم نیاز به ریل است اما قیمت ریل با استاندارد‌های جهانی بسیار بالاست و با توجه به شرایط بسیار مشكل تامین می‌شود، بنابراین راه‌اندازی واحد تولید ریل در ایران می‌تواند از خروج مقادیر زیادی ارز ممانعت به عمل آورد.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه ظرفیت این واحد تولید ریل كه ذوب‌آهن خریداری كرده معادل 400 هزار تن در سال است و تا 600 هزار تن در سال نیز می‌تواند افزایش یابد، این شركت می‌تواند تامین‌كننده خطوط ریلی برای توسعه صنعتی  كشور باشد.
سعد محمدی در پاسخ به این پرسش كه آیا راه‌آهن خود را ملزم به خرید ریل ذوب‌آهن می‌كند یا خیر‌؟ گفت: با توجه به اینكه قیمت ریل در بازارهای جهانی بسیار بالاست و شرایط خرید نیز مشكل است مطمئنا راه آهن كوتاه‌ترین و ساده‌ترین راه را انتخاب می‌كند كه همان تهیه ریل از داخل است؛ البته در همین خصوص با مدیران راه‌آهن نیز جلساتی داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای نیز برای تامین ریل راه‌آهن از ذوب‌آهن امضا شده است.وی افزود: البته برای آغاز و ادامه راه نیازمند حمایت راه آهن و در نهایت وزارت و شهرسازی هستیم.وی با اشاره به استاندارد‌های ریل تولیدی در ایران گفت: ذوب‌آهن تاكنون نیز ریل تولید می‌كرد، اما این ریل دیگر در خطوط حمل و نقل استفاده چندانی ندارد که با راه اندازی این واحد، ریل تولید شده استاندارد‌های روز دنیا را داشته ودر ایران نیز مورد نیاز است.
رشد نزدیك به 50 درصدی ارزش سهام
وی گفت: با خرید این واحد علاوه‌بر تامین نیاز به ریل خطوط حمل‌ونقل‌، قادر خواهیم بود تا خطوط مترو را نیز تامین كنیم.
وی همچنین در خصوص اقداماتی كه در سال جاری از سوی ذوب‌آهن در دست اجرا است، گفت: به‌زودی در ذوب‌آهن شاهد افتتاح پالایشگاه و بهره‌برداری باتری شماره یك نیز خواهیم بود.وی اظهار کرد: با توجه به اینكه در سال جاری تولید 3 میلیون تن را در دستور كار داریم لذا نیازمند تامین زغال‌سنگ بودیم كه برای همین موضوع واحد زغال‌سنگ شاهرود را خریداری كردیم و خرید معدن طبس یزد در راستای تامین نیاز مواد اولیه صورت گرفت.
مدیر‌عامل ذوب‌آهن گفت: همچنین با بهره‌برداری از باتری شماره یك 450 هزار تن به ظرفیت كك ذوب آهن اضافه خواهد شد.
وی در‌خصوص بهره‌برداری از پالایشگاه ذوب‌آهن نیز گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه ذوب‌آهن 45 هزار تن قطران، 12 هزار تن بنزل و 2 هزار و 300 تن گوگرد تولید می‌شود.
وی با اشاره به رشد سهام ذوب‌آهن در بازار سرمایه گفت: با توجه به اقداماتی كه صورت گرفته ارزش سهام ذوب‌آهن در بازار سرمایه حدود 50 درصد رشد داشته است، به طوری كه در بدو ورود به بازار سهام هر سهم 284 تومان قیمت خورد، اما در 29 اسفند سال گذشته این رقم به 419 تومان رسید.
سعد محمدی همچنین از ثبت ركورد تولید در واحد‌های مختلف ذوب‌آهن طی سال جاری خبر داد و گفت : با توجه به اینكه تولید 3 میلیون تنی را در دستور كار داریم در نخستین ماه سال جاری موفق شدیم تا در واحد آگلومراسیون 351 هزار تن، در واحد كوره بلند 258 هزار تن و در فولاد سازی 252 هزار تن فولاد خام تولید کنیم كه این آمار باعث ثبت ركورد تولید از بدو فعالیت ذوب‌آهن تاكنون شد.
وی با اشاره به وضعیت بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان گفت‌: با توجه به احترامی كه برای تمامی فعالان این واحد صنعتی قائل هستم اما طبق قانون ذوب‌آهن نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت كند و صندوق بازنشستگی فولاد متولی بازنشستگان صنعت فولاد است.
ذوب‌آهن در بخش معدن خط قرمز ندارد
وی همچنین از حضور ذوب‌آهن اصفهان در بخش معدن خبر داد و گفت: ذوب‌آهن عزم جدی برای حضور در بخش معدن دارد و در این زمینه نیز خط قرمزی ندارد.
مدیر‌عامل ذوب‌آهن اصفهان تصریح كرد: ما معدن از دولت نمی‌خواهیم بلكه محدوده معدنی می‌خواهیم و تمامی اقدامات از اكتشاف تا استخراج را خود انجام می‌دهیم و در همین خصوص نیز اقداماتی در دست اجرا داریم.
وی تصریح كرد‌: در‌خصوص ممانعت از صادرات سنگ‌آهن از قول من شایعاتی مطرح بود این در حالی است كه من مخالف صادرات سنگ‌آهن نیستم؛ چرا كه این شركت توان خرید بیش از 4 میلیون تن سنگ‌آهن در مقطع زمانی كنونی را ندارد  اما بهتر است به جای صادرات سنگ خام با ایجاد ارزش افزوده این كار انجام شود.
سعد محمدی اظهار کرد: در همین خصوص ذوب‌آهن آمادگی خود را برای تامین سنگ‌آهن با عیار بالای 58 درصد اعلام می‌كند.
وی همچنین در خصوص نمایندگی بورس كالا در ملك متعلق به ذوب‌آهن اصفهان گفت: این ملك زمانی در اختیار بورس كالا برای انجام معاملات فولاد قرار گرفت اما تاكنون هیچ گونه وجهی بابت اجاره این واحد به ذوب‌آهن اصفهان پرداخت نشده، لذا ذوب‌آهن اصفهان در نظر دارد تا برای ادامه این روند با مدیران بورس كالا مذاكراتی داشته باشد یا در صورت عدم تمایل بورس كالا برای در اختیار داشتن ملك، آن را برای اقدام دیگری در نظر بگیرد.
وی همچنین با تاكید بر توسعه صادرات فولاد در ذوب‌آهن اصفهان گفت: با توجه به اینكه افزایش تولید را دستور كار داریم  از سویی فضای بازار نیز با ركود همراه است، لذا توسعه صادرات با جدیت دنبال می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24