Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به گفته های شب گذشته رییس جمهوری مبنی بر خواسته مردم برای برداشته شدن تحریم ها تصریح کرد : همه مردم به جز اقلیت تندرو خواهان سرانجام مطلوب مذاکرات هسته ای هستند.

«صادق زیباکلام» روز چهارشنبه درباره گفت و گوی شب گذشته رییس جمهور با مردم، به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: برخلاف تندروها و برخی مسوولان در دولت گذشته ، روحانی در سخنان خود و گفت وگوی تلویزیونی اش با مردم برای غرب خط و نشان نکشید و به غرب و اروپا حمله نکرد و این مهمترین ویژگی سخنان رییس جمهوری بود.

زیباکلام درباره بخش دیگری از سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه از حقوق ملت در مذاکرات هسته ای کوتاه نخواهند آمد، گفت: رییس جمهور همان طور که انتظار می رفت، با همان ادبیات همیشگی بر پافشاری بر حقوق هسته ای ملت ایران تاکید کرد و گفت که از خطوط قرمز کشور عبور نخواهد کرد و جز این هم از ریس دولت یازدهم انتظار نمی رفت.

وی افزود: به سهم خودم دوست داشتم وی به نتایج سیاست های غرب ستیزی تندروها در گذشته نیز اشاره می کرد که چه هزینه ای را بر نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران تحمیل کرده است تا این موضوع مقداری برای مردم روشن می شد.

زیباکلام اضافه کرد : سخنان رییس جمهوری درباره امضای قراردادهای اقتصادی و توافقات مهم با روسیه و چین از دیگر بخش های گفت و گوی روز گذشته روحانی با مردم بود.

وی همچنین درباره سخنان رییس جمهوری مبنی بر عصبانی بودن اقلیتی از برداشته شدن تحریم ها گفت: آنچه مسلم است برخی از نیروهای تندرو به هیچ وجه علاقه ای به اینکه کشور از بحران هسته ای رها شود، ندارند و هر کاری که بتوانند می کنند تا ما از این بحران خارج نشویم.

وی افزود : برخی از تندروها مدام با پیشرفت های دولت در مذاکرات هسته ای مخالفت می کنند.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی، برای مخالفان توافق ژنو مسئله دستاوردها، پیشرفت ها و یا توان هسته ای کشور مطرح نیست، بلکه برای آنها ابزاری برای دستیابی به منافع شان و استفاده جناحی شان مطرح است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: بنابراین وقتی آقای روحانی و تیم سیاست خارجی اش برای حل پرونده هسته ای خیز برمی دارد، افرادی از جبهه پایداری و یا سایر مخالفان احساس می کنند فرصت غرب ستیزی و آمریکاستیزی آنها گرفته می شود.

زیباکلام عنوان کرد: من فکرم می کنم به جز گروه اقلیتی که میزان رای آنها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بیش از 4 میلیون نبود، اکثریت قریب به اتفاق مردم نمی خواهند هزینه های بیشتری بابت تحریم های سالهای اخیر بپردازند.

این استاد دانشگاه تهران یادآور شد: بنابراین ، همه مردم به جز اقلیت تندرو امیدوارند که سرانجام مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و کشور بار دیگر با دنیا تعامل کند.

زیباکلام در ارزیابی میزان موفقیت تیم هسته ای در دستیابی به توافق جامع ، گفت : تیم مذاکره کننده هسته ای ظرف 6 ماه گذشته نشان داد که می تواند مذاکرات را مدیریت کند و شیوه های گفت وگو را بخوبی می شناسند.

به گفته وی، مردم با رای خود در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به حسن روحانی نشان دادند که نمی خواهند سیاست های گذشته مبنی بر افزایش تحریم ها را تحمل کنند و خواهان نگاه متفاوتی هستند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری شب گذشته در سومین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم به بیان اقدامات دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن؛ و مسائل مهم داخلی و بین المللی کشور پرداخت و درباره برنامه های آینده دولت تدبیر وامید در زمینه های اقتصادی،فرهنگی و سیاسی سخن گفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24