Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

منابع اوکراینی از آغاز حمله همه جانبه نیروهای نظامی این کشور برای بازپس‌گیری شهر اسلاویانسک خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ارتش اوکراین تاکید کرده است که برای بازپس گیری شهر اسلاویانسک که در کنترل نیروهای هوادار روسیه است، کاملا جدی است و در استفاده از زور تردیدی به خود راه نمی‌دهد.
نیروهای نزدیک به روسیه نیز اعلام کرده‌اند که موفق شده‌اند دو بالگرد ارتش اوکراین را در منطقه سرنگون کنند. گفته می‌شود خلبان یکی از بالگردهای ساقط شده کشته شده و دیگری به اسارت نیروهای حامی مسکو در آمده است.
بنا بر گزارش‌های رسیده، نیروهای اوکراینی لحظاتی پس از آغاز حمله توانستند بلندی‌های استراتژیک مشرف به شهر اسلاویانسک را به تصرف خود درآورند.
به مگفته منابع مذکور ساختمان رادیو و تلوزیون محلی شهر نیز به کنترل نیروهای دولتی اوکراین در آمده و صدای شلیک مسلسل و سلاح‌های سنگین در اسلاویانسک شنیده می‌شود.
نیروهای نزدیک به روسیه نیز اعلام کردند که پس از سرنگونی دو بالگرد ارتش اوکراین نیروهای این کشور آتش‌بس موقت اعلام کرده‌اند و پیشرویشان متوقف شده است.
با بالا گرفتن تنش در شرق اوکراین بیم آن می‌رود که ارتش روسیه نیز وارد عمل شود و جنگی تمام عیار در این منطقه در بگیرد.
اسلاویانسک در هفته‌های اخیر تحت تسلط شبه نظامیان طرفدار روسیه بوده است که این شهر را مستقل از دولت مرکزی اوکراین اعلام کرده‌اند.
آنان خواستار تغییر دولت اوکراین یا الحاق بخش شرقی این کشور به روسیه هستند.
از سوی دیگر آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین امروز(جمعه) اعلام کرد که نیروهای اعمال قانون اوکراین کنترل 10 ایست بازرسی را در شهر اسلاویانساک در اختیار گرفتند. براساس اعلام وزیر کشور اوکراین، عملیات نظامی علیه جدایی طلبان حامی روسیه در اسلاویانسک اوایل امروز اغاز شد.
وزیر کشور اوکراین افزود: با استفاده از یگان‌های نظامی وزارت کشور، گارد ملی و نیروهای نظامی ارتش 10 ایست بازرسی جدایی‌طلبان در اختیار نیروهای نظامی اوکراین قرار گرفت. این شهر به طور کامل محاصره شده است.
آواکوف در ادامه تصریح کرد که به دنبال درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی اوکراین و حامیان فدرالی شدن یک خلبان کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24