Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 طی سالیان گذشته صنعت فولاد کشور رشد کرده و این در حالی است که ساختار بانکی و زیرساخت هایی نظیر خدمات حمل و نقل همچنان عقب تر از این بخش هستند.

به گزارش معدن 24؛مهندس محمد چیت ساز، مدیر مرکز خدمات فولاد ایران با اعلام این مطلب گفت: سیستم بانکی در خدمت تولید نبوده و به منظور بهبود شرایط صادرات باید این سیستم بازاریابی تقویت شود این در حالی است که سیستم بانکی ایران با کارکردهای بانک های دنیا، غریبه است.
چیت ساز افزود: بازار داخل فولاد، از مشکل تقاضا رنج می برد، طرح مسکن مهر متوقف شده و بودجه های عمرانی نیز محدود است از سوی دیگر بسیاری از طرح ها به کمک وام بانکی در حال اجرا بوده که همین امر اجازه رشد مسکن را نخواهد داد و در حالی سیاست دولت افزایش موجودی فولاد است که فولادسازان بسته به تقاضا، تولید را پایین آوردند.
وی اظهار داشت: اتفاقی که هم اکنون در بازار داخل رخ داده ، انتقال موجودی انبار فولادسازان به انبار تجار بوده است.
چیت ساز ادامه داد: برخی فولادسازان در حال حاضر از طریق ضمانت نامه های بانکی و بصورت اعتباری محصول خود را به فروش می رسانند.
وی همچنین در خصوص بازار فولاد جهان چنین اظهار داشت: بازار فولاد جهان بویژه چین با مازاد تولید مواجه بوده و مازاد تولید فولاد چین بالغ بر 150 میلیون تن است.
چیت ساز گفت: بازار مصرف باید بتواند این میزان مازاد را هضم کند و برای این کار باید تولید را پایین آورد که این امر نیز موجب کاهش اشتغال می شود بنابراین کاهش تولید امکان پذیر نیست.
اگر روابط با افغانستان و عراق برای صادرات محصولات بهبود یابد می توان به بازار فولاد نیز امیدوار بود.
از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در بخش قیمت فولاد جهش 20 درصدی داشتیم که افزایش قیمت حامل های انرژی عامل اصلی رشد نرخ ها در بخش فولاد بوده است.
باید دید نتیجه مذاکرات ژنو به کجا خواهد رسید ، با نتیجه بخش بودن این مذاکرات و بازگشت پول ها به ایران، باید انتظار رونق واردات به کشور را داشت که این امر صنعت فولاد را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.
لازم به ذکر است، براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، ایران در سه ماهه نخست سال 2014 با تولید 3.796 میلیون تن فولاد و رشد 7.7 درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24