Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع بازار به خبرهای مثبت منتشرشده در حوزه اقتصادی بی‌توجه باقی ماند و در نهایت با افت 0.29 درصدی شاخص كل مواجه شد. آغاز كنترل نظام بانكی برای كاهش سود بانكی در كنار افزایش مجدد بهای دلار كه موجب رسیدن ارزش هر دلار به نزدیكی 33هزار و 500ریال شد، خبرهایی بود كه بازار از كنار آنها به سادگی عبور كرد.

بخشی از این گذار از كنار تحولات به رفتار بخشی از حقوقی‌های بازار باز می‌گردد كه بدون توجه به شرایط كلی بازار به فروش‌های دنباله‌دار خود ادامه می‌دهند. همین امر نیز موجب شده است به‌رغم تلاش صورت گرفته از سوی صندوق توسعه بازار و جمع‌آوری مناسب سهام، بخشی از بازار با عرضه‌های غیر‌عادی مواجه باشد. بیشتر كارشناسان امیدوارند حصول هماهنگی میان فعالان حقوقی بازار موجب كنترل شرایط شود به ویژه آنكه بازار به دلیل رشد بهای دلار و همچنین كاهش سود بانكی مترصد افزایش سود شركت‌ها و حضور نقدینگی جدید است. در بازار دیروز در گروه خودرویی گزارش شفاف‌سازی ایران خودرو دیزل در مورد نرخ دلار مبادلاتی و تاثیر آن بر این شركت برخی از ابهامات به وجود آمده در این بخش را پاسخ داد. براساس اعلام ایران‌خودرودیزل به دلیل خرید اقلام وارداتی از شركت‌های اروپایی كه امكان گشایش اعتبار و استفاده از ارز مبادله‌ای وجود ندارد، تخصیص ارز مبادلاتی به این شركت تاثیری در پیش‌بینی‌ سال 93شركت ندارد. این شفاف‌سازی به صورت غیر‌مستقیم تاثیر ارز مبادلاتی را بر شركت‌هایی كه شركای آن كشورهای اروپایی است، منتفی می‌كند.
در گروه پتروشیمی دیروز اولین مرحله از انتقال سهام پترول به هلدینگ خلیج فارس كلید خورد. براساس اعلام صورت گرفته بلوك ١٩درصدی سهام شركت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به قیمت پایه هر سهم ٢٢٥٠ ریال روز ٢٧ اردیبهشت در بازار پایه فرابورس فروخته می‌شود. شركت بازرگانی پتروشیمی ٣ میلیارد و ٨٠٠ میلیون سهم معادل ١٩درصد از سهام شركت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان را به صورت یكجا و شرایطی در بازار پایه عرضه می‌كند. این بلوك ٨٥٠٠ میلیارد ریال ارزش دارد و به قیمت پایه هر سهم ٢٢٥٠ ریال به صورت یكجا و با شرایط پرداخت ٣درصد ارزش كل معامله به صورت نقد واگذار می‌شود.
در گروه دارویی مجمع عمومی عادی سالیانه شركت كی‌‌بی‌سی با تقسیم یك هزار و 800 ریال سود نقدی موافقت كرد. در گروه تجهیزات شركت تراكتور‌سازی ایران با 90میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملكرد واقعی دوره 9 ماهه را اصلاح كرده است. «تایرا» برای هر سهم در سال مالی 92 مبلغ 415 ریال سود خالص پیش‌بینی كرده كه در مقایسه با گزارش قبلی (مبلغ 280ریال) افزایش 48 درصدی داشته است. تایرا علت تعدیل مثبت را شناسایی درآمد متفرقه از محل فروش قطعه زمینی به شركت سیبا موتور به مبلغ 14میلیارد و 762 میلیون و 800 هزار ریال اعلام كرده است.
در گروه سرمایه‌گذاری، شركت سرمایه‌گذاری اعتلاالبرز با برگزاری مجمع شاهد تقسیم سود 500ریالی بود. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود كه در آن شاخص با كاهش 225واحدی به 77هزار و 939واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز دیروز به 2هزار و 595میلیارد ریال بالغ شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24