Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عمده خریداران رینگ پتروشیمی بورس کالا تولیدکنندگانی هستند که به محض خرید از بورس، مواد اولیه را در کارخانه های خود مصرف می کنند، به این ترتیب مشکلات فعلی واحدهای تولیدی هیچ ارتباطی با بورس کالا ندارد بلکه به عرضه های خارج از بورس مجتمع های پتروشیمی برمی گردد.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک در پاسخ به این پرسش بورس نیوز که آیا عمده خریداران بورس کالا را دلالان تشکیل می دهند؟ گفت: به هیچ عنوان، عمده خریداران رینگ پتروشیمی بورس کالا تولیدکنندگانی هستند که به محض خرید از بورس، مواد اولیه را در کارخانه های خود مصرف می کنند، به این ترتیب مشکلات فعلی واحدهای تولیدی هیچ ارتباطی با بورس کالا ندارد بلکه به عرضه های خارج از بورس مجتمع های پتروشیمی برمی گردد.
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در پی اعلام خبر دستور وزیر صنعت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا که تعجب بسیاری از فعالان بازار از جمله اتحادیه ها و تشکل ها را برانگیخته است، نصرالله رضازاده رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک گفت: واحدهای تولیدی خواستار افزایش عرضه مواد پلیمری در بورس کالا هستند و بزرگترین مشکل فعلی واحدهای تولیدی کشور در بخش پلیمر این است که عرضه مجتمع های پتروشیمی در بورس کالای ایران جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست، به طوریکه در برخی موارد برای هزار تن مواد پلیمری بیش از سه هزار تن تقاضا روی تابلو می رود.
رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک گفت: اگر همه تولیدکنندگان پتروشیمی محصولات خود را از کانال بورس کالا عرضه کنند، تمام مشکلات مذکور به پایان می رسد و دست دلالان از بازار پتروشیمی قطع می شود.
رضازاده تصریح کرد: طبق آمار، در سال گذشته درست زمانی که بورس کالا با کمبود عرضه محصولات پتروشیمی و افزایش قابل توجه تقاضا روبه رو بود، 790 هزار تن از محصولات پتروشیمی خارج از کانال بورس کالا وارد بازار شد که این اتفاق عامل اصلی مشکلات فعلی تولید کنندگان است.
وی افزود: در آن زمان مجتمع های پتروشیمی به جای آنکه با عرضه بیشتر محصولات در بورس کالا باعث فروکش کردن تقاضا شوند، کالای خود را خارج از بورس و با قیمت های بالاتر به فروش رساندند تا باز هم دلالی در بازار پتروشیمی رونق بگیرد.
رضازاده در پایان افزود: مجتمع های پتروشیمی ماهانه باید نزدیک به 500 هزار تن مواد پلیمری در بورس عرضه کنند اما این میزان در بیشتر مواقع به یک سوم حجم مورد نظر هم نمی رسد که در همین راستا واحدهای تولیدی خواستار عرضه های مستمر و رشد حجم عرضه مجتمع های پتروشیمی در بورس هستند. به گفته وی، نتیجه عرضه کم پتروشیمی ها در بورس چیزی جز افزایش کاذب قیمت ها، کاهش حجم تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی نیست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24