Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 215

 مجوز عرضه اوراق مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در روز 25 فروردین ماه 93 توسط سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد و عرضه این اوراق نیز در روزهای 16 تا 22 اردیبهشت ماه جاری در فرابورس ایران انجام خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،حسین کیانی، قائم مقام شرکت تأمین سرمایه امید در خصوص عرضه این اوراق اظهار داشت: مبلغ 300 میلیارد تومان برای فاز دوم پروژه کندله سازی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر به ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال و با هزینه 680 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که 300 میلیارد تومان آن از طریق این اوراق مشارکت، تأمین می شود.
 وی ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر دوازدهمین شرکت از لحاظ ارزش بازار است که بیش از 21 هزار میلیارد تومان طرح توسعه دارد که امیدواریم از ظرفیت بازار استفاده کرده و اوراق سلف سنگ آهن این شرکت را نیز در آینده نزدیک منتشر کنیم.
 کیانی در خصوص شیوه جدید بازارگردانی این اوراق خاطرنشان ساخت: در این شیوه جدید بازارگردانی که مبتنی بر حراج است، بازارگردان متعهد به خرید و فروش همزمان است و بازارگردان به جای اینکه مسئول حفظ کف قیمت باشد مسئول حفظ دامنه مظنه است.
 وی با اشاره به مزیت های این اوراق بیان داشت: از مزیت های آن افزایش جذابیت، افزایش نرخ، افزایش مشارکت بازار، کاهش ریسک بازارگردان، عدم تخطی از سیاست های موجود است در حالی که علاوه بر این مزایا این اوراق کاملا منطبق بر بازارهای اسلامی است.
 توکلی در خصوص ارکان این اوراق توضیح داد: بانک سینا به عنوان ضامن اصلی و شرکت تامین سرمایه امید به عنوان ضامن سود این اوراق معرفی می شود .
 وی ادامه داد: پذیره نویسی این اوراق از 100 هزار تومان آغاز خواهد شد و حداقل خرید هر کد معاملاتی 10 ورقه و محدودیت حجمی هر سفارش خرید 100 هزار ورقه است. همچنین کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی توسط ناشر پرداخت می شود .
 قائم مقام شرکت تأمین سرمایه امین در خصوص نرخ این اوراق اشاره داشت: نرخ سود علی الحساب اوراق 20 درصد سالیانه و  هر سه ماه یکبار خواهد بود و نحوه بازارگردانی اوراق بازدهی تا سررسید 5 درصد روزشمار را برای سرمایه گذار تضمین می نماید.
وی افزود: این اوراق سه ساله بوده و در تاریخ 16 اردیبشهت ماه 93 سررسید خواهد شد در حالی که با توجه به مدل بازارگردانی این اوراق، سرمایه گذاری در این اوراق برای شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و عموم مردم مناسب خواهد بود لیکن خرید و فروش این اوراق برای سفته بازان در طی دوره بازارگردانی چندان جذاب نخواهد بود.
توکلی در ادامه یادآورد شد: حداقل بازدهی سرمایه‌گذار نسبت به روز پذیره‌نویسی با احتساب 20 درصد سود علی‌الحساب اوراق برابر با 23 درصد و حداکثر بازدهی در صورت فروش به بازارگردان پس از یکسال 25 درصد است.
 وی در پایان در خصوص بازدهی این اوراق اعلام داشت : نرخ خرید و فروش بازارگردان به گونه ای است در صورتی که یک خریدار در هر زمان نسبت به خرید اوراق از بازارگردان اقدام نماید و در پایان سال نخست بازارگردانی آن را به بازارگردان بفروشد معادل 5 درصد سالیانه به صورت روز شمار بازدهی مازاد خواهد داشت.
 
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24