Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

 دنیای اقتصاد / تحركات ضعیف تقاضای فولاد طی روزهای اخیر منجر به كاهش روزانه بهای محصولات فولادی در بازار آزاد شده است. بر همین اساس روز گذشته هم در شرایطی كه در بازار رسمی فولاد معامله خاصی به جز سلف تختال فولاد خوزستان  انجام نشد، در بازار آزاد شاهد كاهش دوباره نرخ انواع آهن‌آلات بودیم.

برخی از معامله‌گران معتقدند، آینده بازار فولاد دستخوش سیگنال‌های متضادی قرار گرفته و روزهای مبهمی را در برابر خود می‌بیند. از یكسو نرخ ارز مدتی است كه در كانال 3300 تومانی ایستاده است، از طرف دیگر نرخ سود بانكی كاهش یافته و معلوم نیست سرمایه‌های سرگردان وارد چه بازاری خواهد شد، در این میان نیز تقاضای واقعی و سفته بازی آهن و فولاد به میزان زیادی كاهش یافته است، بنابراین اینكه در خلال روزها و ماه‌های آینده روند مبادلات آهن‌آلات به چه سمت و سویی می‌رود به روشنی برای فعالان این بازار مشخص نیست. از سوی دیگر بعضی از فعالان فولادی هم می‌گویند، این نوع پایین آمدن قیمت‌ها كه در واكنش به سست شدن تقاضا در روزهای اخیر صورت گرفته بازار را بیشتر سردرگم می‌كند تا آنكه راهگشا باشد؛ چراكه به انتظار خریداران برای كاهش بیشتر قیمت‌ها دامن زده و بهبود روند مبادلات را بیش از پیش به تاخیر می‌اندازد.
تامین مالی ساخت‌و‌ساز
البته در میان تمامی خبرهای متفاوت و بعضا متضادی كه در ارتباط با آینده بازارهای ارز و سكه، بازار پول، بازار سرمایه و مسكن وجود دارد، خبر مربوط به تامین مالی ساخت و ساز مسكن را می‌توان رویدادی امیدواركننده و در خور توجه برای فعالان این حوزه و به تبع آن فعالان فولادی قلمداد كرد. رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس روز دوشنبه اعلام كرد، سازمان بورس آمادگی دارد برای استفاده از پتانسیل تامین مالی موجود در بازار سرمایه، با حمایت از راه‌اندازی صندوق‌ سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان به فعالان حوزه مسكن كمك كند. به گفته چاوشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان با كمك به انبوه‌سازی و افزایش ظرفیت تولیدی در بخش مسكن و نهایتا پاسخگویی به تقاضای ایجاد شده در این بخش، ضمن فراهم آوردن امكان مشاركت عمومی و تجمیع سرمایه‌های كوچك این حوزه، به رونق دیگر صنایع مرتبط با مسكن كمك قابل‌توجهی می‌كنند.بنابراین در صورتی كه به كمك این صندوق فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز رونق بگیرد، می‌توان خوش‌بین بود كه روزهای درخشان و پرتحركی  طی سال جاری در انتظار فولادسازان و آهن‌فروشان باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24