Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی می گوید زنجانی در معاملات نفتی بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرده است و به هیچ وجه قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.

سیدحمید حسینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در گفت و گو با نامه نیوز درباره اعتماد دولت به بخش خصوص در حوزه نفت گفت: مشکل این است که مواردی مثل بابک زنجانی بزرگترین ضربه را به  اعتماد دولت به بخش خصوصی زدند یعنی الان علت اینکه این کار شدنی نیست بحث پرداخت است و در صورتیکه بخش خصوصی هم توان بیش پرداخت وجه به شرکت نفت را داشته باشدو مایل به پرداخت باشد شرکت نفت نمی تواند دریافت کند چون تحریم است و مدیران شرکت نفت حاضر نیستند بهبخش خصوصی اعتماد کنند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی  به تنهایی توان سپردن تضمین بانکی  به شرکت نفت ندارد و بانکها هم یا قادر نیستند یا مایل نیستند و یا فاقد دانش و تخصص در حوزه نفت هستند و حاضر نیستند  این تضمین ها را به بخش دولتی بدهند. لذا تمام این حلقه های ارتباطی مسدود است و همین قضیه کار را دشوار کرده است.
حسینی با بیان این که من سه هفته قبل از دستگیری بابک زنجانی گفتم بابک زنجانی کلاهبردار است، اسنادش قلابی است، تاکید کرد: زنجانی در معاملات نفتی بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرده است و به هیچ وجه قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.
وی افزود: من با توجه به شناختی که از عملکرد ایشان در بازار داشتم برایم مسلم بود که زنجانی امکان بازپرداخت ندارد چون بیش از یک میلیارد فقط ضرر کرده است. این موضوع هم به علت نداشتن شناخت از بازار ویا نیت پرداخت نکردن پول از ابتدا بوده است،  اقداماتی که بابک زنجانی انجام داده از فردی بر می آید که قصد بازگرداندن پول را نداشته باشد.
این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: این واقعیت از مدت ها قبل برای ما مسلم بود و با وجود اینکه انتقاد وتذکر میدادیم ، اما کسی توجه  نکرد وهمه گرفتار تبلیغات بابک زنجانی شده بودند.
حسینی همچنین درباره میزان دارایی زنجانی گفت: کل ملک و املاک بابک زنجانی حدود هزار میلیارد تومان است که این هم در مقابل بدهی هایش کفاف هیچ چیز را نمی دهد.
وی افزود: از ابتدا تحلیل من در مورد ایشان این بود که زنجانی پیشانی یک جریان بوده و الان مهره سوخته یک جریان است که حمایتی هم از او صورت نمی گیرد. همانطور که خودش بعدها اعلام کرده که من ویترین یک جریان بودم. زنجانی به پشتوانه همان جریانی وارد این عرصه شد که وی را به بانک مرکزی فرستاد و از آنجا اتفاق ها آغاز شد.
حسینی با بیان این که که بعضی از مدیران سیاسی و امنیتی از زنجانی حمایت کرده و وی را وارد این جریان کردند، درباره رابطه زنجانی و رضا ضراب گفت: ممکن است در نقل و انتقالات مالی با یکدیگر همکاری داشته باشند ولی من این دو نفر را در کنار یکدیگر نمی بینم و اینگونه نیست که ضراب برای زنجانی کار می کرده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: به نظر من توان مالی ضراب بیشتر از زنجانی بوده  و چنین موضوعی صحت ندارد. در مورد این که چرا زنجانی را دستگیر کردند بحث حساس شده بود و به همین دلیل وی بازداشت شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24