Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 457 واحدی به 76529 واحد رسید.

به گزارش نما بورس،دو نماد "دزهراوی" و "ختراک" بیشترین افزایش قیمت و "ثفارس" و "پلاست" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "دزهراوی" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.امروز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت باز هم جو مبهم حاکم بر بسیاری از بخش ها به همراه افول برخی از گروههای بزرگ منجر به عقب نشینی بیش از پیش شاخص ها گردید. افت ملموس گروه پتروشیمی ، فنی مهندسی، ساختمانی و تعداد ملموسی از نمادهای فلزی و معدنی و سرمایه گذاری و بانکی در این روند موثر بوده است .
روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشی 457 واحدی به 76529 واحد رسید. دو نماد "دزهراوی" و "ختراک" بیشترین افزایش قیمت و "ثفارس" و "پلاست" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "فارس" بیشترین تاثیر منفی و "دزهراوی" بالاترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
در شروع معاملات روز دوشنبه شاهد بودیم که شاخص کل بورس تهران به لطف رونق معاملات در گروه خودرویی و همچنین اوضاع مناسب در گروه پالایشی بار دیگر در مدار صعود قرار گرفت و اما پس از دقایقی تحت فشار منفی نمادهای بزرگ پتروشیمی به ویژه "فارس" به محدوده منفی خزید. در ادامه بسیاری از نمادهای خودروسازی نیز به درصدهای منفی وارد شدند و اوضاع معاملات در دیگر گروه ها همچون بانکی، فلزی و ساختمانی و حتی پالایشی نیز نسبت به ابتدای روز رو به افول گذاشت. در ادامه نمادهای پتروشیمی فشار بیشتری را بر شاخص در مسیر نزول وارد ساختند و منفی شدن "رمپنا" و سپس معاملات پر حجم بر روی این نماد مزید بر علت شد تا شاخص بیش از پیش تنزل کند. در ادامه بازگشایی برخی نمادها در محدوده مثبت قیمتی مانند "دزهراوی" شاخص را کمی بالا کشید اما این روند نیز به سرعت خنثی شد و این نماگر تا پایان زمان معاملات با شیبی منفی اما ملایم به کار خود پایان دهد.
امروز شاهد توقف نماد هلدینگ خلیج فارس بویدم. مدیر مالی شرکت در این زمینه اعلام کرد اقداماتی همچون خرید سهام شرکت پترول و اثرات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از خرید سهام این شرکت بر سود هلدینگ خلیج فارس (با توجه به سهم 45 درصدی هلدینگ خلیج فارس در شرکت بازرگانی پتروشیمی، به عنوان فروشنده این سهام)، اثرات ناشی از تسعیر 500 میلیون یورو مطالبات شرکت از ارز مبادله ای به ارز نرخ آزاد، افزایش ظرفیت پتروشیمی تندگویان به 90 درصد و نیز حل نسبی مشکل کشتی برای حمل محصولات پتروشیمی های پارس و بندر امام، آثار قابل توجهی بر سود هلدینگ خلیج فارس دارد و بنابراین شرکت با با ارسال نامه ای به سازمان بورس درخواست به منظور شفاف سازی درخصوص آثار این موارد بر سود مجموعه، نماد شرکت متوقف شود. نیازی در عین حال اظهار داشت که گزارش شفاف سازی فارس تا هفته آینده به سازمان بورس ارسال خواهد شد.
همچنین نماد شرکت صنعتی پاکشو پس از ارائه گزارش شفاف سازی این شرکت پیرامون خربد سهام شرکت ایراندار بازگشایی شد. بر طبق این گزارش شرکت در هفته های گذشته اعلام نمود که مبادرت به خرید 75% از سهام شرکت ایراندار به مبلغ 500ر193 میلیون ریال نموده است. شرکت ایراندار تا پیش از واگذاری توسط شرکت پاکشو در قالب یک پروژه فاقد فعالیت سودآور بوده که پس از تدوین و پیش‌بینی پروژه بدلیل مشکلات تأمین مالی توسط شرکت،به بهای تمام شده به خریداران (شرکت‌های گروه) واگذار گردید.
پس از سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سهامداران جدید (شرکت‌های گروه) جهت واردات ماشین‌آلات و تکمیل پروژه،در آستانه راه‌اندازی خطوط تولیدی به جهت پیش‌بینی بازدهی و نرخ بازگشت سرمایه مناسب و به منظور تکمیل زنجیره ارزش شرکت،هیئت مدیره تصمیم خرید سهام این شرکت به بهای تمام شده را مصوب نمود.همچنین تأثیر سود حاصل از خرید سهام شرکت ایراندار بر پیش‌بینی سود و زیان سال 93 گروه صنعتی پاکشو، 202 ریال به ازای هر سهم برآورد می‌گردد.
در عین حال شرکت پارس الکتریک اخبار منتشر شده پیرامون مزایده ساختمان اسفندیار از سوی این شرکت را تکذیب کرد.
به علاوه بلوک 5،28 درصدی از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به قیمت هر سهم یک میلیون و هشتصد هزار ریال به فروش رسید.
امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 101 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3280 تومان در حال معامله است.
روز دوشنبه جوی مبهم و بعضا منفی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود.در گروه معدنی 6 نماد منفی بوده اند. در این بخش "کبافق" با صف فروش مواجه است.در گروه محصولات شیمیایی 11 نماد رشد کرده اند. در این بخش "فارس" با صف فروش محسوسی مواجه بود که البته نماد این شرکت بسته شد.در گروه فلزات اساسی 7 نماد رشد کرده اند.در این گروه صف های فروش محدودی دیده می شود.
در بخش مخابرات "اخابر" کاهش ارزش سهام را پشت سرگذاشته و معاملات متعادل است.در بخش فنی مهندسی هر دو نماد کاهش ارزش سهام را تجربه کرده اند.در بخش خودرو تنها 8 نماد مثبت بوده اند.در این بخش "ختور" بالاترین صف خرید را تجربه می کند.در بخش شرکت های چند رشته ای تنها "وامید" مثبت بوده است.
در گروه بانکی 6 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف خرید سبکی در نماد "وپست" به چشم می خورد. در گروه سرمایه گذاری تنها 6 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف خرید یا فروش قابل ذکری دیده نمی شود. در بخش محصولات نفتی همه نمادها در آخرین معاملات منفی بوده اند. در این بخش صف فروش خاصی دیده نمی شود. در گروه دارویی 12 نماد رشد کرده اند.
در این بخش بار دیگر بالاترین صف خرید مربوط به "دروز" می شود و صف های فروش نه چندان ملموسی نیز دیده می شود. در بخش غذایی 4 نماد رشد کرده اند. در این بخش باز هم صف فروش محسوسی در نماد "غبهنوش" دیده می شود.در میان قندی ها 3 نماد مثبت بوده اند.
 در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک 2 نماد رشد کرده اند. در گروه ساختمانی تنها 2 نماد مثبت بوده اند. در این بخش "ثامان" صف خرید داشته و صف های فروش سبکی نیز به چشم می خورد.در این میان در گروه سیمانی 6 نماد رشد ارزش سهام را تجربه کرده اند. در این گروه باز هم نماد "سفار" صف خرید قابل ملاحظه را به خود اختصاص داده است.
در پایان گفتنی است امروز بیش از یک میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"وساپا" و"خودرو" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در فرابورس نیز بیش از 70 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "دی" و"سنگ آهن4" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24