Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دنیای اقتصاد / کاهش قیمت فلزات پایه در بورس لندن و افت نرخ ارز طی هفته جاری از مهم‌ترین عوامل ریزش فلزات پایه در بازار آزاد در هفته‌های اخیر محسوب می‌شوند. دیروز با آنكه به طور طبیعی انتظار می‌رفت قیمت این محصولات کاهشی شود، با توجه به افت حجم تولید و کاهش موجودی انبارها، بازارها در مقابل کاهش قیمت‌ مقاومت کردند، به طوری که نرخ فلزات پایه در بازار داخل نسبت به‌روز دوشنبه تغییر زیادی را تجربه نکرد.
 البته این در حالی است كه به گفته یکی از فعالان بازار انتشار اخبار مذاکرات نیز تاثیر زیادی در بازارهای داخلی دارد. از سوی دیگر به دلیل کاهش شدید مبادلات نیز هنوز قیمت بازار مشخص نیست و فقط آن دسته از افرادی که نیازمند نقدینگی هستند، اقدام به عرضه محصولات خود می‌کنند. علاوه بر این در بازارهای جهانی قیمت‌ها افت زیادی را تجربه کرده‌اند و فعالان آگاه تقویت بازارهای رقیب، افزایش حجم واردات فلزات توسط چین که جذابیت خرید را در این کشور افزایش داده و  ورود قیمت‌ها به یک فاز تعدیل و تثبیت و عقب‌نشینی بازار به منظور دورخیز برای ثبت رکوردهای جدید را از مهم‌ترین دلایل نوسان نرخ فلزات پایه در بازارهای جهانی عنوان می‌كنند که البته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد کاهش نسبی قیمت‌ها در بازارهای جهانی موقتی است. همچنین کارشناسان حوزه فلزات پایه معتقدند: در‌خصوص وضعیت قیمت‌ها طی روزهای آینده در بازار داخل باید منتظر ماند و دید که سقوط بهای جهانی فلزات و نرخ ارز پس از نتایج مذاکرات تا چه حدی و با چه شتابی در بازار داخل تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت این تاثیر منجر به چه اصلاحی در قیمت‌‌ها خواهد شد. در بازارهای داخلی اما اگر چنانچه بهای ارز در برابر اخبار مثبت مقاومت نشان دهد، احتمال آنکه قیمت فلزات پایه نیز ظرف روزهای آینده تثبیت یا حتی تقویت شود وجود دارد؛ اما اگر نرخ ارز نیز همراه با سقوط قیمت‌ها ریزشی باشد، تغییری در روند بازار رخ نخواهد داد.
 
 افت تقاضای مس
تقاضا برای خرید مس به شدت پایین آمده و معامله‌گران در انتظار کاهش بیشتر قیمت این فلز در بازار داخلی هستند که بنا به پیش‌بینی‌های کارشناسان ممكن است این اتفاق در هفته آینده رخ دهد. البته این مساله در حالی است كه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد، ساخت‌و‌سازها در ماه آینده افزایش خواهند یافت كه این امر سبب می‌شود تقاضا برای مس و آلومینیوم بالا رفته و در نتیجه قیمت این فلزات در بازارهای جهانی رشد بیشتری را در ماه آینده تجربه كند، از این رو قیمت این محصول در بازار داخل نیز متاثر از این مساله رشد خواهد كرد كه این امر در میان‌مدت رخ می‌دهد.
 
 آلومینیوم ثابت ماند
در این میان ریزش متغیرهای مهم بازار فلزات پایه گویی بر روند آلومینیوم تاثیر چندانی نداشته است، چرا که این فلز در برابر نزول قیمت مقاومت می‌کند؛ آن هم در شرایطی که فلزات پایه در سرازیری افتاده‌اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24