Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار تهران دیروز كاملا چهره‌ای ركودی به خود گرفت تا با افت 110واحدی شاهد كاهش خیره‌كننده حجم معاملات نیز باشد.

دیروز شاخص با افت 0.15 درصدی به رقم 72هزار و 638واحد رسید؛ در همین حال ارزش معاملات در بورس به 72و در فرابورس به 32میلیارد تومان رسید كه كاهش عمده‌ای را نشان می‌دهد. اكثر كارشناسان این كاهش را به دلیل حاكمیت جو انتظار در میان معامله‌گران ارزیابی می‌كنند. از دیدگاه این گروه مذاكرات سیاسی و انتظار برای شفاف شدن سیاست دولت در قبال اقتصاد كشور و گمانه‌زنی‌های متناقض در مورد احتمال حمایت از بازار سرمایه، موجب كاهش فعالیت در بازار شده است.در این شرایط معامله گران در انتظار آینده و تحولات حوزه‌های مهم و موثر بر بازار هستند. در بازار دیروز در تحولات سیاسی شهر وین برای پنجمین بار میزبان مذاكرات ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافق‌نامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترك بود. بازار دیروز شاهد گمانه‌زنی‌ها متعدد در مورد نتایج مذاكرات بود. در بازار دیروز در تحولات درون بازار معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به دلایل توقف طولانی برخی نمادها از بازگشایی یك نماد بحث‌برانگیز تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: نشست بورسی رئیس‌جمهور دستورالعمل اجرایی نداشت اما درباره دو طرح كلان بحث شد. محمدرضا عربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینكه فعالیت نظارت بر ناشران بورسی سرعت بخشیدن به اطلاعات شركت‌ها و اصلاح مقررات در این راستا است، در خصوص توقف و بازگشایی نمادهای بورسی اظهار کرد: سعی ما این بوده است كه توقف نمادها به حداقل برسد و اگر دقت كنید این روند بسیار نرمال است. وی ادامه داد: عمده توقف‌های طولانی نمادهای بورسی مربوط به موارد خاص است. نمونه آن نماد حسینا است، به دلیل اطلاع‌رسانی اشتباه و برداشت‌های اشتباهی كه از اطلاعات آن شده بود، انتظارات مردم از این سهم و اعداد و ارقام آن خیلی بالا و پایین شد. وی با بیان اینكه بر این اساس بورس اقدام به توقف نماد برای شفاف‌سازی كرد، گفت: نماد حسینا تا پایان هفته جاری باز خواهد شد. عربی ادامه داد: ما از سال گذشته طی اطلاعیه‌هایی دلایل توقف و بازگشایی نمادها را اطلاع‌رسانی و چند وقت یكبار اعلام می‌كنیم وضعیت اطلاع‌رسانی نماد در چه وضعیتی است كه این رویه ادامه خواهد داشت و در پایان هر هفته دلایل توقف نمادها و اقداماتی كه طی هفته برای بازگشایی صورت گرفته اعلام خواهد شد.
در بازار دیروز در گروه پتروشیمی صف فروش هلدینگ خلیج فارس بدون تغییر باقی ماند. در این گروه دبیر انجمن كارفرمایی پتروشیمی گفت: به ما قول دادند كه از ابتدای تیرماه بتوانیم قیمت اوره كشاورزی را افزایش دهیم و ما در این خصوص گزارشی برای آقای شریعتمداری معاون رئیس جمهور آماده و ارسال كرده‌ایم. در گروه خودرویی دیروز اعلام شد تولید برخی سواری‌های داخلی در اردیبهشت‌ماه امسال به صفر رسید. در نماد مخابرات دیروز وزیر ارتباطات از موضع مخالفت با افزایش تعرفه همراه خارج شد. دیروز وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی اپراتور سوم برای كاهش تعرفه‌های تماس و دیتا خبر داد.
در گروه واسطه‌گری مالی شركت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در نامه‌ای در خصوص آثار ناشی از افتتاح هتل فرودگاهی بین‌المللی امام خمینی(ره) به شفاف‌سازی پرداخته است. این شركت اعلام كرده سود ناشی از فروش بخشی از سهام شركت توسعه گردشگری آریا زیگورات كه مالك این پروژه است به مبلغ 13 میلیارد تومان در پیش‌بینی بودجه سال مالی منتهی به 30 آذر 93 لحاظ شده است. همچنین بانك سرمایه 400 میلیارد تومانی، در آخرین گزارش خود پیش‌بینی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 خود را به اطلاع فعالان بازار رسانده است. در گروه بانكی «سمایه» در حالی برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 409 ریال سود خالص پیش‌بینی كرده كه این رقم در مقایسه با بودجه حسابرسی نشده (مبلغ 494 ریال) كاهش 17 درصدی داشته است. در گروه شوینده دبیر شورای تولید‌كنندگان پودر شوینده گفت: ‌درخواست ما افزایش كمتر از 10 درصدی قیمت پودر شوینده است كه البته تا پایان ماه رمضان افزایش قیمتی نخواهیم داشت. در مجموع بازار دیروز بازاری راكد و منتظر بود كه در آن شاخص و حجم معاملات با كاهش شدید همراه شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24