Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک کارگزار بورس اوراق بهادار وضعیت فعلی بورس را طبیعی و عادی دانست و عنوان کرد: همبستگی، یکپارچگی و اتحاد فکری فعالان بازار سرمایه بهترین راهکار برای رفع مشکلات بازار سرمایه است.

فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، اوضاع فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر وضعیت بورس طبیعی است و ابهامات سیاسی و اقتصادی به ویژه برخی ابهامات در نرخ صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و خودروسازی در بازار سرمایه وجود دارد.
وی افزود: روشن شدن این ابهامات می تواند به رونق دوباره بازار سهام کمک کند، همان طور که اعلام رسمی افزایش نرخ سیمان، این صنعت را از ابهام بیرون آورد و سرمایه گذاران با اطلاعات شفاف اقدام به خرید و فروش کردند.
این کارگزار بورس با تاکید بر اینکه چشم انداز آینده بازار سرمایه موکول به مشخص شدن سوالات برخی فعالان بازار سرمایه است، تصریح کرد: در حال حاضر محوریت برنامه دولتمردان و سیاست گذاران اقتصادی، کنترل تورم و جلوگیری از افزایش نرخ است، در حالی که نرخ فروش محصولات تا پیش از این بخش عمده ای از فضای افزایش سودآوری شرکتها بوده است. بنابراین به نظر می رسد با کنترل قیمت و نرخ فروش محصولات، شیب رشد سودآوری شرکتها و طبیعتا افزایش قیمت تمام شده با تغییر همراه شود.
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: بنابراین نباید در شرایط فعلی انتظاری برای افزایش قیمت سهام مشابه روند سال 92 داشته باشیم، این در حالی است که مسوولان همواره از اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد صحبت می کنند و همین مساله نشان از توجه ویژه به این بازار دارد.
آقابزرگی روند فعلی بورس را طبیعی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر روند فعلی بورس عادی است زیرا بعد از افزایش های قابل توجه قیمت سهام در سال 92 می توان در سال 93 انتظار استراحت قیمت ها را داشت.
وی با اشاره به اینکه بازار خوب بازاری نیست که همواره رو به بالا باشد، به روند بورس در فصل مجامع شرکتها اشاره کرد و گفت: کارایی بورس بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. این در حالی است که طبق روال گذشته فصل مجامع فصل پربار و پر رونقی در بازار سرمایه است ولی مصادف شدن آن با موضوعات سیاسی روند بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان و شرکتهای سرمایه گذاری در تلاشند که سطح نقدشوندگی بازار را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی همبستگی و یکپارچگی و اتحاد فکری فعالان بازار سرمایه بهترین راهکار برای رفع مشکلات بازار سرمایه است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24