Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

  چهارشنبه یکم مرداد باز هم رونق نسبی معاملات البته در نیمه ابتدایی زمان بازار مشاهده شد که همین امر منجر به رشد شاخص های بورسی در پایان زمان بازار شد اما رفته رفته از میانه معاملات روندی مبهم بر بسیاری از گروه ها سایه افکند .

به گزارش پول پرس؛در این معاملات شاخص ها بیشتر به لطف رونق معاملات در برخی نمادهای بزرگ پتروشیمی، گروه خودرویی و چند رشته ای صنعتی، تعدادی از نفتی ها، فلزی ها ،معدنی ها و بعضی از دیگر نمادهای مطرح در گروه هایی همچون غذایی، دارویی، انفورماتیک و سرمایه گذاری توانستند در محدوده مثبت به کار خود پایان دهند. روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت افزایش ۳۱۵ واحدی به ۷۴۸۴۱ واحد رسید. دو نماد “ونفت” و “شگل” بیشترین افزایش قیمت و”کحافظ” و “غشهد” نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین “فارس” بیشترین تاثیر مثبت و “کحافظ” بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

با شروع معاملات در آخرین روز کاری این هفته شاخص کل بورس بار دیگر تحت تاثیر روند تقریبا مثبت شکل گرفته در تعداد محسوسی از نمادها در گروه های مختلف در مسیر صعود قرار گرفت. گروه هایی مانند چند رشته ای صنعتی، خودرویی، غذایی، سرمایه گذاری و نمادهای بزرگی در گروه پتروشیمی و فلزی در این میان نقش عمده ای را در رشد شاخص ایفا کردند . از جمله نمادهای تاثیرگذار در این برهه می توان به “فارس”، “تاپیکو”، “وصندوق”، “وغدیر”، “وبشهر”، “فاسمین” و “خپارس” اشاره کرد.
در تعدادی از این نمادها شاهد عرضه صف های خرید در اوایل زمان بازار بودیم. با ادامه رونق معاملات در گروه های پیشرویی مانند خودرویی و همچنین بازگشایی برخی نمادهای بزرگ بازار در محدوده مثبت قیمتی مانند “وتوسم”، “شسپا”، و “وبملت” باز هم از شاخص حمایت به عمل آمد اما فشار وارده از سوی گروه پتروشیمی و همچنین مبهم شدن فضای معاملات در تعداد محسوسی از گروه ها، سیر صعودی شاخص را محدود ساخت. در انتها نیز ابطال معاملات وصندوق نیز منجر شد تا تاثیر مثبت این نماد بر روی شاخص حذف شده و کمی از رشد ساعات پیشین این نماگر خنثی گردد.
در گروه بانکی شاهد بازگشایی “وبملت” در گروه بانکی در درصدهای مثبت بودیم. همین وضعیت را “فولاد” در بخش فلزات اساسی تجربه کرد.
نماد “خودرو” در بخش خودرویی نیز پس از بازگشایی در درصدهای مثبت، سرانجام به محدوده منفی قیمتی خرید. از دیگر نمادهای بازگشایی شده در این برهه می توان به “شسپا” در گروه نفتی اشاره کرد.
در گروه پتروشیمی فضای معاملات منفی تر از ساعت پیشین شد و “شیراز” به صف فروش محدودی رسید.
در گروه معدنی صف خرید “کروی” عرضه شد.
در بخش نفتی اما بر حجم صف خرید “شرانل” باز هم افزوده گردید. همچنین صف فروش محدود “شنفت” برچیده شد. همچنین تعدادی از نمادها در گروه سرمایه گذاری به درصدهای منفی خزیدند اما “وملت” توانست صف خرید خود را حفظ کند.
در گروه فلزات اساسی نیز شاهد بودیم که “فلوله” و “فخوز” به صف فروش محدودی رسیدند.
پتروشیمی ها و لغو ممنوعیت صادراتی
لغو ممنوعیت صادرات ۱۵ قلم از محصولات پتروشیمی از سوی مدیر کل صادرات محصولات پتروشیمی اعلام گردید تاکنون هیچ گونه ممنوعیت در صادرات محصولات پتروشیمی وجود نداشته است و شرکت ها محصولات خود را با محدودیت صادر می کردند. در حال حاضر با توجه به دستور وزیر صنعت دیگر هیچ گونه محدودیتی در صادرات محصولات پتروشیمی وجود ندارد.
با توجه به نیاز داخل کشور به محصولات تولیدی شرکت های پتروشیمی، عمده محصولات تولیدی در داخل کشور عرضه می گردد و مازاد محصولات کشور به صورت صادراتی به کشورهای خارجی صادر می گردد.
شایان ذکر است ممنوعیت صادرات برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی از جمله پروپیلن، پلی استایرن، پلی اتیلن، PVC، بنزن، واکس، اسید سولفوریک، برش سنگین نفتا و کربنات سدیم به دستور وزیر صنعت لغو گردیده است.
شب گذشته وزیر امور خارجه کشورمان اوایل سپتامبر را به عنوان تاریخ دور بعدی مذاکرات اعلام کرد. ظریف در این زمینه اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات در اوایل سپتامبر پیگیری خواهد شد اما هنوز مکان مذاکرات مشخص نشده است. وی افزود که اصلی ترین اختلاف کنونی میان ایران و گروه ۱+۵ بر سر میزان غنی سازی اورانیوم از سوی ایران است.
خودرویی ها و جنجال قیمت
در خبر دیگری، رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اعلام کرد : برخلاف اظهارات برخی افراد مبنی براینکه موضوع بازنگری قیمت خودرو در جلسه روز جاری شورای رقابت نهایی خواهد شد،بازنگری قیمت حدود دو هفته زمان می برد و در نهایت گزارش این موضوع در صحن علنی مجلس قرائت می گردد.
اوراق تسهیلات مسکن حبابی است
در عین حال مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن در گفت و گویی اعلام کرد که عدم تعادل عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل صعود قیمت اوراق تسهیلات مسکن به حساب می آید. کفاش پنجه شاهی در این زمینه اظهار داشت: تقاضای خرید این اوراق که هر ماه صادر می شد، بیشتر شده و عرضه کمتر از تقاضا است. وی افزود غیر از افراد متقاضی خرید مسکن، انبوه سازان نیز از این وام بهره می برند که این امر نیز در تحریک تقاضا نقش عمده ای داشته است.
گفتنی است کماکان شاهد رشد حبابی قیمت اوراق تسهیلات مسکن هستیم و گران شدن بی رویه ارزش این اوراق ، دریافت وام مسکن از این طریق را به گونه ای از صرفه اقتصادی خارج کرده است.
پیش بینی می‌شود با توجه به تفاسیری که در بالا ذکر گردید در هفته آتی بسیاری از سهم ها به مقاومت شکسته شدن خود رسیده و پولبک می زنند و صرفا فرصت خرید می باشد و با توجه به جو مثبت بازار پس از عید بازار سراسر سبز خواهیم داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24