Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اگر بعضی از عوامل تأمین مالی صنعت پتروشیمی حل شود در این صنعت در همه زمینه ها با توجه به بندهایی که برای صنایع پایین دستی و میانی وجود دارد شاهد یک جهش رو به جلو خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان مطلب فوق درباره مصوبه مجلس در خصوص تعیین فرمول 10 ساله برای خوراک پتروشیمی ها و قیمت گذاری توسط دولت گفت: ثبات در قیمت گذاری در سرمایه گذار داخلی و خارجی اطمینان ایجاد می کند و سرمایه گذاران را با خیالی آسوده به این صنعت برمی گرداند.
احمد مهدوی ابهری در خصوص تعیین قیمت محصولات پتروشیمی در بورس های کالایی نیز گفت: این بند از مصوبه هم به قیمت گذاری تکلیفی پایان داد. بدین ترتیب دیگر محصولات پتروشیمی را دولت قیمت گذاری نمی کند بلکه قیمت در بورس های کالایی تعیین می شود و چنانچه دولت بخواهد روی محصولی یارانه بدهد به دستگاه ذی ربط یارانه می دهد نه اینکه قیمت تکلیفی بدهد.
وی درباره قطع عمدی خوراک پتروشیمی ها نیز گفت: اگر به صورت عمدی دولت خوراک پتروشیمی ها را قطع کند مطابق بند 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار باید خسارت بدهد که این  امر به فعال شدن ظرفیت کامل تولید این صنعت کمک می کند.
مهدوی ابهری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی هم اکنون با 70 درصد ظرفیت کار می کند، گفت: 50 درصد این کاهش بهره وری بابت قیمت خوراک گاز و قطع گاز بوده است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره حمایت های دولت در قالب تخفیفات ویژه به این صنعت گفت: در یک بند، آمده است برای واحدهایی که بتوانند جهت تأمین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی داخلی که محصولات میانی و نهایی تولید می‌کنند و زنجیره ارزش افزوده را افزایش دهند تخفیف پلکانی تا 30 درصد در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت در نظر گرفته شود که چنانچه این سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته راه‌اندازی ‌شود، از تخفیف بیشتری برخوردار می‌شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که طی 10 تا 15 سال آینده می توان جای صادرات نفت خام محصولات پتروشیمی که ارزش افزوده دارند را صادر کرد.
این کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه تکیه بر تولید محصولات پتروشیمی  می تواند وابستگی کشور به صادرات نفت خام را کمرنگ کند، گفت: محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده ای که دارند نه تنها از کاهش قیمت نفت مصون هستند بلکه کاهش قیمت نفت و حتی تحریم ها می تواند به یک برگ برنده برای این صنعت تبدیل شود زیرا هزینه تولید محصولات نهایی مانند پلیمرها در کشور کاهش پیدا می کند در حالیکه قیمت محصول نهایی در بازارهای جهانی تغییر خاصی نمی کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت آیین نامه این مصوبه را سریع تدوین کند ما آینده بسیار خوبی را برای گروه پتروشیمی خواهیم داشت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24