Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در این برهه از زمان که کلینکرها به صورت مازاد انبار شده بودند، تصمیم بسیار مناسبی گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، حافظ کمال هدایت، رئیس هیأت مدیره سیمان فارس و خوزستان، در خصوص تصمیم اخیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر توقف تولید سیمان کلینکر اظهار داشت: این تصمیم بسیار درست بوده است و بر اساس کلینکر مازاد و ذخیره شده در انبارها می توان گفت این تصمیم در سطح ملی نیز تأثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ممکن است برخی از شرکت ها به دلایلی خاص با این تصمیم مخالف باشند اما با توجه به اینکه هیچ خللی در تولید و فروش سیمان برای شرکت ها ایجاد نمی کند و در بازار سرمایه و معاملات این صنعت نیزمشکلی ایجاد نخواهد شد، بنابراین می توان گفت این روند برای توقف تولید کلینکر، بسیار کارشناسانه بوده است.
هدایت در ادامه بیان داشت: سیمان در شرکت های سیمانی همچنان به روال و روانی سابق تولید و عرضه خواهد شد و هیچ خللی در تولید این محصول ایجاد نمی شود.
وی با اشاره به روند فعالیت شرکت های سیمانی خاطرنشان کرد: شرکت های سیمانی نیز بابت فروش این کالا هیچ مشکلی نخواهند داشت و فقط کوره های کلینکر متوقف خواهند شد که به نظر می رسد با مصرف انبوه گاز در زمستان توسط این کوره ها، به طرز معنا داری، هزینه های شرکت ها کاهش می یابد.
هدایت در ادامه متذکر شد: از طرفی طی تفاهم نامه ای با وزارت نفت، بنا شده است تا مابه التفاوتی به شرکت ها پرداخت شود تا هزینه های ثابت را جبران کند.
وی در این خصوص یادآور شد: تصمیم به موقعی که انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اتخاذ کرد نه تنها تأثیر منفی در این صنعت نخواهد داشت چه بسا تأثیر مثبتی هم بر این صنعت باقی می گذارد زیرا روال فروش سیمان کما فی السابق بوده و خدشه دار نشده است و مبلغی اضافی هم به عنوان هزینه های ثابت از طرف وزارت نفت پرداخت خواهد شد.
هدایت در پایان انتظارات خود را از مجلس اینگونه بیان داشت: انتظار از مجلس این است که نمایندگان امکان احداث کارخانه های جدید را در حوزه های نمایندگی خود در شهرستان ها فراهم کنند تا این صنعت رونق بیشتری را شاهد باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24