Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عملکرد مالی90 شرکت به شرح جدول زیر می باشد. لازم به ذکر است با توجه به حجم بالای گزارشات، جدول به ترتیب حروف الفبا چیده شده است.

در مورد نمادهای تکمبا، پارسان، ختوقا، بالبر، شمواد، بموتو، خزامیا، خزر، خساپا، دابور، غپینو، کفرا، مرقام، نمرینو، وتوس و وسینا EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS قبلی توسط شرکت اعلام شده است از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

در مورد نمادهای چافست، ثشاهد، دارو، ختور، فخوز، کهمدا، دشیمی، دلقما، خاور، لسرما، فباهنر، سمازن، فزرین، بساما، شاراک، خکار، دی، پارسیان، کروی، جم، پاکشو، شکف و قشیر نیز تا این لحظه تنها صورت مالی دوره ای آن ها در کدال ارائه شده است از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

لازم به ذکر است در مورد نماد پارسان افزایش سرمایه در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

قصفها: شرکت علت عمده تدلایل تعدیل را، کاهش نرخ فروش ملاس ،کاهش میزان فعالیت در شکر خام مالکیتی و افزایش نرخ فروش تفاله خشک اعلام کرده است.

خاذین: کاهش زیان 112 ریالی هرسهم ، افزایش حدود 23 درصدی میزان تولید محصولات شرکت در سه ماهه پایانی نسبت به سه دوره گذشته سال جاری بوده که دلیل آن نیز افزایش تقاضای بازار خودرو در این مقطع از سال می باشد.

شفن: شرکت دالایل تعدیل اخیر را؛ افزایش بهای تمام شده بدلیل افزایش بهای گاز خوراک مصرفی و همچنین افزایش نرخ سرویس های جانبی و پیش بینی افزایش مقدار تولید متانول، کاهش هزینه های مالی بدلیل عدم دریافت بخشی از تسهیلات مالی پیش بینی شده، عنوان نموده است.

شمواد: شرکت اعلام نموده است؛ توضیح اینکه عدم پوشش کافی دوره واقعی 3 ماهه نسبت به بودجه بدلیل کاهش تولید و فروش محصول مذاب در مهر ماه سال مورد گزارش می باشد که در ماه های آتی سال مالی جبران خواهد شد.

ختراک: شرکت دلایل تعدیل سود هر سهم را، افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش نرخ های فروش در سال 93 نسبت به نرخ های پیش بینی شده و همچنین هزینه های مالی با توجه به عملکرد نه ماهه اعلام نموده است.

ثاخت: شرکت دلیل تعدیل را فروش یک واحد پنت هاوس مربوط به پروژه برج بین المللی تهران عنوان کرده است.

خزامیا: شرکت اعلام نموده است که عدم پوشش مناسب بودجه مبلغ فروش در 9 ماهه اول سال جاری بدلیل کاهش حجم فروش صورت پذیرفته است که بخودی خود شرایط تعدیل سود پیش بینی شده هرسهم را فراهم می نماید ولی از آنجا که قراردادهای تامین مواد اولیه برای سال 93 با تامین کنندگان اصلی نهایی نگردیده وهمچنان در حال مذاکره بوده و احتمال اخذ تخفیف از قیمت های اولیه خرید قطعات وجودداشته که درصورت تحقق ، موجبات کاهش قیمت تمام شده وعدم ضرورت تعدیل منفی سود هرسهم را فراهم خواهد نمود ، از تعدیل سود هرسهم دراین مقطع زمانی تا روشن شدن وضعیت قرارداد تامین کنندگان اصلی خودداری گردیده است.

خودرو: ایران خودرو علت تعدیل مثبت 15 درصدی را عمدتا در افزایش قابل توجه درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل افزایش فروش و بالطبع افزایش موجودی حساب های شرکت نزد بانک ها که موجب افزایش قابل توجه در آمد حاصل از سپردهای سرمایه گذاری شده، اعلام نموده است.

سخزر: شرکت دلایل تغییر را؛ کاهش تولید کلینکر، کاهش تولید سیمان، کاهش تحویل محصول، کاهش درآمد فروش و کاهش خالص درآمدهای متفرقه عمدتاً ناشی از کاهش سود تسعیر بدهی ارزی در دوره جاری بدلیل افزایش نرخ ارز؛ عنوان کرده است.

سکرد: کاهش فروش محصولات شرکت ناشی از کاهش تحویل سیمان صادراتی به عراق که مصادف به تعطیلات رسمی خصوصا اریعین که اکثر مرزها در عراق بسته بوده با آغاز سال نو میلادی و توافقات انجام شده در اقلیم کردستان جهت اختصاص بودجه نفتی به منطقه کردنشین با تقاضای بیشتر سیمان و تحویل سیمان در داخل و صادراتی نسبت به پوشش پیش بینی انجام خواهد شد و افزایش مالیات نست به پیش بینی در حال حاضر ناشی از کاهش صادرات در دوره جاری بوده است.

شسینا: شرکت دلایل تعدیل را به شرح زیر اعلام نموده است:

-کاهش 5/2 درصدی مبلغ فروش و قیمت تمام شده به لحاظ تغییرات قیمت مواد اولیه خریداری شده از بورس کالا می باشد که در پیش بینی اعمال گردیده است. عمده تغییر انجام شده در پیش بینی تولیدات، خذف 500 تن تولید UFC بدلیل عدم امکان تولید و فروش و نیز راه اندازی واحد جدید پارافرمالدئید از تاریخ دهم دی ماه 93 می باشد که منظور شده است. نظر به راه اندازی ظرفیت های جدید نصب شده برای تولید فرمالین در کشور و کاهش شدید تقاضا در داخل ناگزیر از توقف یکی از واحدهای تولید فرمالین در سه ماهه سوم و به تبع آن کاهش فروش و نیز افزایش هزینه های جذب نشده می باشد . لیکن به راه اندازی واحد جدید پارافرمالدئید از دهم دی ماه 93 و فروش کامل آن در خارج از کشور پیش بینی می شود پوشش سود براساس بودجه پیش بینی شده تحقق یابد.

- افزایش هزینه های عمومی و اداری بدلیل افزایش هزینه های توزیع فروش واحد جدید پارافرمالدئید می باشد.

- کاهش هزینه های مالی شرکت بعلت تقلیل میزان تسهیلات دریافتی از منابع بانکی می باشد.

- افزایش خالص درآمد (هزینه) های متفرقه بدلیل افزایش درآمد حاصل از فروش دارایی های اسقاطی می باشد.

شکربن: شرکت دلایل تعدیل را به شرح ذیل اعلام نموده است: عمدتاً کاهش مقداری تولید ناشی از رکود بازار و کاهش مقداری و مبلغی فروش ناشی از کاهش تقاضا از طرف مشتریان می باشد. قابل ذکر است که کاهش قیمت مواد اولیه که ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت می باشد موجب کاهش بهای تمام شده تولید گردیده است در نتیجه شرکت قیمت فروش خود را نیز کاهش داده است.

شلعاب: شرکت دلایل تغییرات را؛ رکود در بازار فروش، وجود رقابت در بازار فروش محصولات داخلی، کاهش مقدار فروش و کاهش نرخ فروش، افزایش نرخ بهای تمام شده اعلام کرده است.

غمهرا: شرکت دلیل تعدیل را عمدتا افزایش حجم فروش نسبت به پیش بینی قبلی اعلام نموده است.

فاذر: علت تغییر پیش بینی عایدی هر سهم بابت کاهش بهای تمام شده برآوردی پروژه ها بر اساس اطلاعات واقعی 9 ماهه در سال 93 می باشد مضافا اینکه کاهش مبلغ فروش وبهای تمام شده عمدتا ناشی از عدم تامین بموقع مواد وتجهیزات خارجی واجرایی نشدن بخشی از قراردادها بوده است.

کبافق: شرکت اعلام نموده است که افزایش سود مربوط به افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش نرخ تسعیر ارز می باشد.

کساپا: عمده ترین عامل افزایش زیان عدم تحقق تولید و فروش پیش بینی شده اعلام گردیده است.

وصندوق: در بودجه پیش بینی شده برای سال مالی منتهی به 94 عوایدحاصل از فروش سهام ایران خودرو لحاظ نگردیده است و به محض اتخاذ نتیجه نهایی ، تاثیرات مربوطه به صورت رسمی و از طریق سازمان بورس اعلام خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24