Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

"جزئیات ارزش گذاری برند سرخابی ها"؛ "نامطلوب بودن روند واگذاری ها"؛ "کارنامه 10 ماه گذشته خصوصی سازی" و "آغاز تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بوس 24؛ مهمترین خبرهای خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرار هستند:

تصمیم گیری در مورد واگذاری 8 شرکت دولتی

در جلسه گذشته هیات واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری 96.50 درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران، 77.22 درصد سهام شرکت مجتمع آلومینیوم المهدی به همراه 100 درصد ارزش طرح هرمزال، 100 درصد املاک شرکت سنگ آهن شرق، 8.65 درصد سهام شرکت صنایع فراساحل، 51 درصد سهام شرکت آلومینای ایران، 40 درصد سهام شرکت توسعه کشت ذرت و 12.25 درصد سهام شرکت فرآوری مواد پروتئینی نمونه گیلان مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین در این جلسه در خصوص چگونگی واگذاری سهام ترجیحی به کارکنان شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس از محل نیروگاه جهرم نیز تصمیم گیری شد.

استفاده از ۶ روش برای ارزشگذاری برند سرخابی‌ها

در هفته ای که گذشت رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: برای قیمت گذاری برند استقلال و پرسپولیس از ۶ روش استفاده کردیم و قیمت نهایی برای برند این دو تیم نیز متوسط قیمت این روش ها تعیین شد.

پوری حسینی افزود: خریدار سرخابی ها تنها مالک دارایی های این دو تیم می شوند و بدهی های استقلال و پرسپولیس توسط هیاتی تسویه خواهد شد.

کیفیت واگذاری ها رضایت بخش نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با بیان این که منابع حاصل از واگذاری ها به هدف قانون گذار اصابت نکرده است گفت: در برخی از بخش ها باید مالکیت را واگذار کرد، در برخی مواقع هم باید به فکر واگذاری مدیریت بود، اما متاسفانه توجه چندانی به این موضوع نشده و به همین دلیل هم، کیفیت واگذاری ها رضایت بخش نیست.

هادی قوامی در خصوص دلایل موفق نبودن خصوصی سازی ها افزود: هدف از اجرای اصل 44 قانون اساسی، واگذاری شرکت ها به بخش حقیقی خصوصی و افزایش بهره وری بوده، اما متاسفانه این مهم محقق نشده است.

واگذاری 2415 میلیون سهم دولتی در بورس در 10 ماه

همچنین از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، تعداد 2415 میلیون سهم دولتی به ارزش 9603 میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار به فروش رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ در 10 ماه گذشته عرضه های خصوصی سازی بر روی نمادهای معاملاتی البرز، اخابر، وبملت، فایرا، خساپا، شبریز، وپست، ساراب، دکیمی وچافست انجام شده است.

شرایط عرضه این بلوک دولتی در فرابورس آسان‌تر شد

خبر دیگر این که سازمان خصوصی سازی تعداد 91 میلیون و 630 هزار سهم نوسازی صنایع ایران را یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت 15 درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله با نرخ 15 درصد توسط کارگزاری پارسیان در روز شنبه 18 بهمن روانه میز فروش بازار سوم فرابورس می‌کند.

این تغییر شرایط در واگذاری این بلوک در حالی اتفاق می افتد که پیش‌تر این میزان سهام به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله عرضه شده بود و خریدار نداشت.

سهم ۴۰ درصدی خصولتی‌ها در واگذاری سرخابی‌ها

در هفته ای که گذشت رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: شرکت های دولتی اجازه حضور در واگذاری استقلال و پرسپولیس را ندارد و نهادهای عمومی غیردولتی هم نمی توانند بیش از ۴۰ درصد سهام این دو تیم را بخرند.

پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا دو تیم استقلال و پرسپولیس در بورس و فرابورس عرضه نمی شوند گفت: بحث واگذاری این دو تیم سالیان زیادی بود که در دستور کار مجلس و دولت قرار داشت و وعرضه آنها در بورس و فرابورس به این دلیل عدم شفافیت حساب ها و صورت های مالی و نیز عدم سودآوری قابل انجام نبود و در نهایت تصمیم بر این شد تا سرخابی‌ها از طریق مزایده واگذار شوند.

برای خصوصی سازی به دیدار هاشمی رفسنجانی می روم

خبر دیگر این که غلامحسین فرزامی درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس و این که گفته می شود ۲۰ درصد سهام این باشگاه ها باید به پیشکسوتان برسد اظهار داشت: من ابتدا باید بگویم که باشگاه استقلال برای دولت نیست و نمی توانند آن را بفروشند. باشگاه استقلال یا تاج قدیم وقف است و طبق قانون چیزی که وقف است را نمی توانند بفروشند! این اقدام خلاف است!

این پیشکسوت استقلال افزود: به دنبال این هستیم تا از آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره) وقت بگیریم و نزد آن ها برویم. باید حرفهایمان را به آن ها بزنیم. در پایان هم یک جمله به مسئولان سازمان خصوصی سازی می گویم؛ آقایان نمی توانید استقلال را بفروشید!

واگذاری سهام دولتی تعمیرات نیروگاهی ایران لغو شد

همچنین عرضه بلوک 49.9 درصدی سهام شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران که قرار بود در روز 18 بهمن از طریق مزایده واگذار شود، بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی لغو شد.

این بلوک، 2 میلیون و 495 هزار و 7 سهم شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران را شامل می شود و قرار بود به ارزش پایه هر سهم 322 هزار و 447 ریال و ارزش کل پایه 804 میلیارد و 507 میلیون و 522 هزار و 129 ریال به صورت 25 درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله واگذار شود.

خصوصی‌سازی سرخابی ها پای وزیر ورزش را به مجلس کشاند

خبر دیگر این که، تخلف وزارت ورزش در روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش و جوانان را با اعلام وصول سوال ملی نماینده فلاورجان به خانه ملت کشاند.

بر این اساس، سوال ملی سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان از محمود گودرزی ورزش و جوانان درباره علت عدم توجه به مشکلات جوانان و تخلف وزارتخانه در روند خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام وصول شد.

آغاز تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴

و در هفته ای که گذشت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت عدم شفاف‌سازی واگذاری سهام عدالت به بورس تا پایان سال جاری، تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

سید سعید زمانیان دهکردی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت دهم در بحث سهام عدالت افزود: این طرح به‌ منظور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و کسانی که توانایی خرید یا سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی،کشاورزی و پروژه‌های بزرگ را نداشتند اجرا شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24