Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

انتظار می رود با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته و در پیش بودن اخبار مهم در صورت عدم برگشت اونس طلا به مسیر صعودی شاهد تشدید فشارفروش از سوی خریدارنی که در معرض مارجین کالی قرار گرفته اند، باشیم...

«سکه» از سکه افتاد

تداوم روند رو به پایین قیمت جهانی طلا با افزایش گمانه زنی ها نسبت به تداوم سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا وتقویت ارزش دلار در جهان موجب قرار گرفتن قیمت های بازار آتی سکه بر مدار نزولی شده است.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،با افزایش احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری موجب برگشت فشارهای نزولی وبدبینی ها نسبت به روند صعودی اونس طلا وتشدیدجریان ریسک گریزی و احتیاط درمیان سرمایه گذاران بازارهای مالی درجهان شده است.

در حالی که در چند سال گذشته با خوش بینی های ناشی از اجزای برجام و گشایش های اقتصادی و نرخ بالای سود بانکی ، افت شدید تقاضای سفته بازی برای بازارهای سکه و دلار رارقم زده است که در روزهای گذشته نبود انتظارات صعودی قیمت دلار در بازار ارز با توجه به چشم انداز یکسان نرخ ارز در آینده و افزایش تسلط دولت برای کنترل نوسانات قیمت دلار در کنار اضافه شدن تمایلات نزولی در قیمت های جهانی طلا موجب تشدید فشارهای نزولی وقرار گرفتن قیمت های بازار آتی سکه در مسیر نزولی خود برای پنجمین روز متوالی و افت حدود 3.5% قیمت ها شده است.

در معاملات امروز بازار آتی شاهد تداوم روند نزولی قیمت های سررسیدهای بازارآتی سکه بودیم بطوری که سررسید اسفند 1395 با نزدیک به 1.2% کاهش بیشترین افت را در میان سایر سررسیدهای بازار آتی سکه داشت سررسید اسفند ماه از روز بازگشایی خود در 13 روز گذشته نوسان منفی 4.5% را تجربه کرده است.

انتظار می رود با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته و در پیش بودن اخبار مهم در صورت عدم برگشت اونس طلا به مسیر صعودی شاهد تشدید فشارفروش از سوی خریدارنی که در معرض مارجین کالی قرار گرفته اند، باشیم.

سکه نقدی :

با افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح خود در دوماه گذشته وکاهش قیمت اونس طلا به کمترین مقدار خود در هفت هفته اخیر موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی وشکسته شدن سطح حمایتی ومرز روانی مهم یک میلیون تومانی و تشدید فشارهای نزولی را بر سکه نقدی شد.با کاهش قیمت سکه نقدی به زیر یک میلیون تومان موجب تخلیه حباب مثبتی (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی ) در سکه نقدی شد.

انتظار می رود با کاهش تقاضای فصلی با نزدیک شدن به ماه رمضان و چشم اندارز ثبات قیمت دلار برای تک نرخی شدن نرخ ارز و تداوم جو کاهشی در قیمت اونس طلا شاهد ایجاد حباب منفی در سکه نقدی باشیم.

قیمت اونس طلای جهانی :

قیمت اونس طلای جهانی هم چنان تحت تاثیر لحن قوی و تند بیانیه بانک مرکزی آمریکا و اظهارت موافق اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی امریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی موجب افزایش ارزش دلار و تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا به کمترین سطح خود هفت هفته اخیر شده است.

در حالی که عمده توجهات سرمایه گذاران به سمت افزایش گمانه زنی ها به افزایش نرخ بهره در نشست ماه ژوئن بانک مرکزی آمریکا، نوسانات بازارهای سهام و تغییرات ارزش دلار در جهان معطوف شده است که انتظار می رود سخنرانی خانم جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا و گزارش رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)در ایالات متحده در کانون توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد و موجب افزایش نوسانات قیمت اونس طلا بشود.

انتشار آمار مثبت از بازار مسکن در ایالات متحده موجب تقویت گمانه زنی ها نسبت به افزایش زودهنگام نرخ های بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن شده است و موجودی ذخائر طلای صندوق بزرگ اسپایدر(SPDR) برای اولین بار در چند هفته گذشته با 3.86 تن کاهش به 868.66 تن رسید. انتظار می رود تا انتشار داده های قوی از اقتصاد آمریکا در روزهای پایانی هفته اونس طلا هم چنان تحت فشارهای نزولی خود باقی بماند.

ریزش شدید قیمت اونس طلای جهانی به توجه به تاثیر عوامل بنیادی موجب شکسته شدن حمایت های قوی اونس طلا در روزهای گذشته شده است و بالارفتن احتمال افزایش های نرخ های بهره در آمریکا هراس وسراسیمه ای معامله گران وتشدید فروش های هیجانی را رقم زده است.تحلیل های فنی اونس طلا نشان از کم شدن فشارهای نزولی در قیمت اونس طلا با نزدیک شدن به محدوده 1200 دلاردارند و انتظاردارند.

کاهش قیمت اونس طلا در روزهای اخیر موجب رشد تحلیل های فنی برای پیدا کردن سطح حمایتی محکم که همانند سدی در برابر سیل فشارهای فروش اسیستادگی کند، شده است.

افزایش تقاضای محافظه کارانه طلا در سه ماهه ابتدایی سال 2016 در کنار تضعیف رشد اقتصادی در جهان عواملی هستند که انتظارات را برای برگشت اونس طلا از مدار نزولی تقویت می کنند.تحلیل فنی الیوت در شکل فوق نیز بیانگربرگشت احتمالی اونس طلا از محدوده 1200 دلار خواهد بود.

کاهش عدم قطعیت و نگرانی سرمایه گذاران از ریسک های GREXIT وBREXIT

در حالی که در تاریخ 23 ژوئن در بریتانیا همه پرسی در مورد خروج از اتحادیه اروپا انجام خواهد شد که نتایج نظرسنجی های انجام شده نشان از پیشی گرفتن آراء به ماندن در اتحادیه اروپا دارد.

سال گذشته نیز بحران بدهی در یونان وروی کارآمدن دولت محافظه کاردر این کشور و ناتوانی در پرداخت وام های صندوق بین المللی پول وبانک مرکزی اروپا موجب افزایش گمانه زنی ها به خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده بود که درنهایت با قبول تعهدات مالی جدید خطر خروج یونان از این اتحادیه برداشته شد.

در روزگذشته نیز شاهد پیشرفت های دیگری برسربحران بدهی یونان با سران سایر کشورهای اروپایی بر سر پرداخت وام های جدید بودیم که به عنوان موفقیت بزرگ ازآن یادشد.

با افزایش طرفداران ماندن بریتانیا دراتحادیه در نظرسنجی های انجام شده اروپا وکاهش نگرانی ها وعدم قطعیت ها موجب افزایش ریسک پذیری و کاهش تقاضای محافظه کارانه طلا در جهان شده است.

در معاملات امروز بازارهای مالی جهان افزایش قیمت جهانی نفت به بالای سطح مهم 50 دلار ورسیدن آن به بالاترین سطح خود در هفت ماهه گذشته به دلیل افزایش نگرانی وتردیدها نسبت به کاهش ذخائر نفت جهانی و کاهش مازاد عرضه نفت ازسوی تولید کنندگان بودیم در سوی دیگرنیز با تقویت ارزش دلار بازارهای سهام در آسیا بجز چین به دلیل نگرانی ها از تضعیف رشد اقتصادی دراین کشور در روندی مثبت به کار خود پایان دادند بازارهای سهام در اروپا نیز با توافق حاصل شدن میان یونان و اتحادیه اروپا بر مدار مثبت قرار گرفتند.

بانک خلق چین امروز ارزش یوان را به کمترین سطح خود در سه ماهه گذشته رساند با تقویت گمانه زنی به افزایش نرخ های بهره در آمریکا وتقویت ارزش دلار ، ارزش یوان در برابر دلار آمریکا به کمترین سطوح خود در 5 سال اخیر رسیده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24