Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شروع متزلزل سنگ آهن و فولاد در ماه ژوئن/ قیمت سنگ‌آهن و فولاد دیروز در معاملات آتی چین به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر خود نزدیک شد. این در حالی است که در ماه‌مه ‌سنگ‌آهن در میان تقاضای ضعیف بیشترین افت ماهانه خود را تجربه کرده بود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» آمار اقتصادی چین نشان می‌دهد رشد فعالیت‌های بخش ساخت‌وساز چین در ماه مه ‌همچنان ضعیف بوده و روی احساس سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته است.این در حالی است که کندی تقاضای فصلی فولاد از ابتدای ماه جاری شروع خواهد شد. یک معامله‌گر مستقر در شانگهای اعلام کرد: «آب و هوای بارانی در بخش جنوبی چین در این ماه می‌تواند موجب محدودشدن فعالیت‌های ساخت‌وساز شود. این موضوع مصرف فولاد را کاهش خواهد داد. قیمت فولاد به روند نزولی خود ادامه خواهد داد؛ چرا که معضل عرضه مازاد در چند ماه آینده جدی‌تر خواهد شد.»

شروع متزلزل سنگ آهن و فولاد

وضعیت معاملات فولادی ها بورس کالا

آمار معاملات و عرضه در رینگ فلزی

مشخصات عرضه محصولات رینگ فولادی

1395/03/16

محصول

سبد میلگرد 32تا10-A3

تولید کننده

فولاد آذربایجان

قیمت پایه

۱۴,۵۰۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۵,۸۴۳

حجم عرضه

حداکثر افزایش عرضه

۱۱۰

۱۱۰

آمار معاملات محصولات رینگ فولادی

1395/03/12

محصول

سبد میلگردA3-20,28،32

تولید کننده

ذوب آهن اصفهان

قیمت پایه

۱۴,۲۰۰

قیمت پایانی تالار

۱۴,۴۷۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۵,۸۱۰

حجم معامله

۱,۵۱۲

تقاضای کل

عرضه کل

۴,۵۳۶

۱,۵۱۲

خبر بورس کالا

میلگرد و شمش آلومینیوم رونق بخش تالار صنعتی در روز چهارشنبه ،تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد معامله ۶ هزار تن شمش هزار پوندی ۹۹.۸ شرکت ایرالکو به قیمت ۵۹ هزار و ۲۸۰ ریال و یک هزار و ۵۱۲ تن سبد میلگرد ۳۲، ۲۸، ۲۰-A۳ شرکت ذوب آهن اصفهان به قیمت ۱۴ هزار و ۴۷۰ ریال بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، ۹۵۰ تن ذرت دانه ای، ۸۹ تن روغن خام کلزا، ۴ هزار تن شکر سفید در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران داد و ستد شد. همچنین، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی شاهد معامله ۵۰۰ تن مواد پلیمری، ۱۹ هزار و ۴۳ تن مواد شیمیایی، ۵۸۰ تن گوگرد، یک هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم و ۱۰ تن آرگون است. علاوه بر این، ۲۸ هزار و ۳۴۹ تن انواع قیر شرکت های قیرآکام، اصفهان قیر، کیمیا قیر جی و شیمی تجارت نقش جهان در تالار صادراتی داد و ستد شد.


گزارش بازار جهانی فولاد

گزارش بازار واردات

جدول قیمت محصولات وارداتی در ایران

ورق

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

ضخامت 2

روسیه

ورق سیاه ۲ M.M.K 1000 برش خورده ST37 بنگاه تهران

18650

تیرآهن

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز20

کره

تیرآهن ۲۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

4650000

سایز 22

کره

تیرآهن ۲۲ کره ۱۲ متری IPE تهران

5790000

سایز 24

کره

تیرآهن ۲۴ کره ۱۲ متری IPE تهران

7390000

سایز 27

کره

تیرآهن ۲۷ کره ۱۲ متری IPE تهران

9150000

سایز 30

کره

تیرآهن ۳۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

113۹0000

میلگرد

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 5/5

چین

کلاف ساده چین | بندر امام

-

سایز 6/5

چین

کلاف ساده (پلاک قرمز) چین | بندر امام

-

اخبار بازار و صنعت

بهبود صادرات سنگ آهن برزیل، بین ژانویه تا آوریل سال جاری برزیل 1.428 میلیارد تن سنگ آهن صادر کرد که 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود داشت. میانگین قیمت سنگ آهن صادراتی برزیل 41.9 درصد افت سالانه داشته 26.9 دلار هر تن فوب ثبت شد. در این مدت برزیل 61.121 میلیون تن سنگ آهن به چین صادر کرد و میانگین قیمت صادراتی نیز 25.5 دلار هر تن فوب بود.

حال و روز بازار ورق در اروپا ، هفته های اخیر بازار واردات و بازار داخلی ورق در شمال اروپا کاهش قیمت داشته البته هنوز اغلب بازارهای وارداتی برای خریداران اروپا جالب توجه نیستند. در هر حال محدودیت عرضه داخلی باعث شده برخی پیشنهادات وارداتی با قیمت مناسب مورد قبول خریداران واقع شود. ورق تخت گالوانیزه چین در 540 یورو هر تن سی آی اف شنیده شده و طرفدار داشته است. این در حالی است که در بازار داخلی شمال اروپا قیمت آن 560 تا 580 دلار هر تن درب کارخانه است.

ثبات بازار ورق در روسیه ، متوسط قیمت ورق در بازار صادرات روسیه اخیرا در ثبات بوده است. به گزارش ایفنا، در این بین قیمت ورق گرم تولید جولای و حمل آگوست 410 تا 420 دلار هر تن فوب و ورق سرد 470 دلار هر تن فوب ثبت شده است.فعلا بازار در ثبات است و خریداران ترجیح می دهند کمی صبر کنند تا روند آتی بازار روشن تر شود.

گزارش بازارهای سه گانه(دلار-نفت-مسکن)

گزارش بازار دلار

برگشت دلار از کف ، هفته گذشته، هر دلار آمریکا با رشد 4/ 0 درصدی به نرخ 3482 تومان معامله شد. از ابتدای هفته گذشته، نشانه‌هایی از افزایش تقاضا در بازار دلار مشاهده می‌شد که در ادامه با افت قیمت سکه تقویت شد (رابطه الاکلنگی سکه و دلار). با این حال، نرخ دلار همچنان نتوانست به سطح روانی 3500 تومانی برسد. پنج‌شنبه نیز با توجه به تعطیلات پایان هفته و حضور کمرنگ عرضه‌کننده‌های رسمی (صرافی بانک‌ها)، برخی معامله‌گران تلاش‌هایی در جهت رشد نرخ دلار انجام دادند. در معاملات امروز بسیاری انتظار افت نرخ دلار را با توجه به جهش قیمت اونس طلا و اثر آن بر سکه را دارند. بر این اساس، تنها عامل مانع کاهش نرخ دلار، معاملات بر خط پیش از شروع معاملات خواهد بود. از سوی دیگر، افت ارزش دلار در سطح بین‌المللی عامل دیگری است که می‌تواند فشار بیشتری را بر این ارز وارد کند.

اخبار بازار نفت

اصلاح نفت با فشار آمریکایی ، در پایان معاملات هفتگی، هر بشکه نفت خام آمریکا با افت 4/ 1 درصدی همچنان در عبور پایدار از سطح 50 دلاری ناکام ماند. نشست اوپک هفته گذشته در شرایطی به پایان رسید که به نظر می‌رسد تنش‌ها میان اعضای این سازمان کاهش یافته و همین موضوع نکته مثبتی برای بازار نفت محسوب می‌شود. با این حال، از نگاه آماری کاهش کمتر از انتظار ذخیره نفت تجاری آمریکا عامل فشار بر قیمت نفت شد. همچنین، دکل‌های حفاری آمریکا پس از یازده هفته افزایش یافتند (9 دکل اضافه شد) که بیانگر واکنش سریع تولیدکننده‌های آمریکایی به افت و خیز قیمت‌ها است. از سوی دیگر، ضعف شدید آمار اشتغال آمریکا گرچه با کاهش شاخص دلار می‌توانست از قیمت نفت حمایت کند، اما این آمار نشان از ضعف اقتصاد آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ متقاضی نفت خام دنیا داشت که فشار بر قیمت نفت را به همراه داشت.

اخبار بازار مسکن

مدل پنجم قیمت گذاری زمین، سیاست مدنظر وزیر راه و شهرسازی برای مدیریت اراضی دولتی که ماه گذشته به سازمان ملی زمین ابلاغ شد، از طریق اعمال «نظام جدید قیمت‌گذاری زمین» به اجرا درمی‌آید. عباس آخوندی اخیرا با انتقاد از نگاه تجاری به زمین‌های دولتی، خواستار طراحی مدلی متفاوت از 4 دهه گذشته در واگذاری این اراضی شده بود. جزئیات این مدل که بازار زمین را در خدمت سیاست‌گذاری‌های اجتماعی قرار می‌دهد، حاکی است هر نوع واگذاری عمده یا محدود اراضی دولتی، با لحاظ «ارزش اعتباری» زمین - که کاملا از «ارزش فیزیکی و قیمت تجاری» مجزا و تفکیک‌شده است، انجام خواهد شد و «ارزش اعتباری» تابعی از دو مولفه «میزان جمعیت» و «سطح خدمات» مناطق شهری است. واگذاری اراضی براساس «ارزش اعتباری» باعث می‌شود بازار زمین در نقش اهرم تنظیم جمعیت شهری، به ناموازنه شدید جمعیت در شهرهای بزرگ و کوچک پایان دهد. در حال حاضر، میانگین تراکم جمعیت در کشور،‌ 46 نفر در کیلومتر مربع است؛ اما در تهران و البرز، میزان تراکم جمعیت، بیش‌از 10 برابر و در برخی دیگر از استان‌ها، یک ششم میانگین کشوری است. آخوندی، چهار الگوی «تعیین قیمت» اراضی در دولت‌های پس از انقلاب را حاوی نواقص و اشکالاتی می‌داند.

گزارش کلی

در معاملات امروز بورس کالا مقدار 40374 تن کالا به ارزش 386614 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

محصولات صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی بورس کالا امروز شاهد داد و ستد 1330تن از انواع شمش و بیلت آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران به ارزش 90367میلیون ریال بود.لازم به ذکر است امروز قرار بود سبد میلگرد فولاد آذربایجان نیز عرضه گردد که به دلیل نبود تقاضای کافی عرضه نشد. در تالار صنعتی شمش آلیاژ به قیمت میانگین 68569 ریال مورد و قیمت 68403 ریال قیمتی بود که برای بیلت عرضه شده رقم خورد .

محصولات پتروشیمی و نفتی

تالار محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی بورس کالای ایران امروز شاهد معامله 23757 تن انواع محصولات پلیمری بود.بیشترین حجم معامله در این تالار مربوط به محصول قیر به میزان 20506 تن به قیمت میانگین 77551 ریال مورد معامله قرار گرفت. که توسط شرکت نفت پاسارگاد عرضه گردید.

محصولات کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی امروز داد و ستد برنج وارداتی و شکر سفید بود.در این تالار 1950 تن شکر سفید با میانگین قیمت 23012 ریال مورد معامله قرار گرفت و همچنین 10 تن برنج وارداتی با میانگین قیمتی 41000 معامله گردید.

جوّ بازار

در معاملات بورس کالا امروز؛ شاهد داد و ستد محصولات صنعتی،کشاورزی و پتروشیمی بودیم در تالار صنعتی فولاد آذربایجان نتوانست سبد میلگرد خود را به قیمت 14500 ریال بفروشد. در تالار کشاورزی نیز امروز همانند روزهای پیشین شاهد تقاضای مازاد در محصول شکر سفید به میزان 500 تن بودیم.

منبع خبر: کارگزاری مبین سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24