Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دراین هفته نیز انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان همه پرسی ماندن ویا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه شاهد افزایش رفتارهای احتیاطی وریسک گریزانه در میان معامله گران باشیم و تا آن زمان نیز قیمت جهانی طلا در لاک احتیاطی وشرایط انتظاری باقی بماند...

حال و روز «سکه»

تداوم روند صعودی قیمت جهانی طلا برای سومین هفته متوالی ،رشد حدود پنج درصدی قیمت های بازار آتی سکه را در هفته گذشته رقم زد این در حالی است که روند قیمت های بازار آتی سکه در یک ماهه گذشته به دلیل رکود و رخوت ناشی از ماه رمضان و ثبات نسبی قیمت دلار در بازار ارز با حدود 1.5 درصد منفی قرار گرفته است.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب تشدید ترس و ریسک گریزی در بازارهای جهانی و افزایش تقاضای محافظه کارانه برای طلا در جهان شده است موضوعی که بر تصمیمات بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره نیز تاثیر گذاشته وباعث تعویق در افزایش نرخ های بهره تا مشخص شدن نتیجه این همه پرسی وصعود را در یک ماهه گذشته برای اونس طلا رقم زده است.

دراین هفته نیز انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان همه پرسی ماندن ویا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه شاهد افزایش رفتارهای احتیاطی وریسک گریزانه در میان معامله گران باشیم و تا آن زمان نیز قیمت جهانی طلا در لاک احتیاطی وشرایط انتظاری باقی بماند.

رکود مناسبتی در ماه رمضان و ایجاد حباب منفی در سکه نقدی در کنارعدم همراهی قیمت دلار با قیمت جهانی طلا و وحرکت خلاف جهت این دو در برخی از مواقع ، هم چنان از شتاب حرکت قیمت های بازار آتی سکه وافزایش فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه وسکه نقدی ممانعت کرده است.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

تداوم روند صعودی قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته توانسته است سستی ورخوت ناشی از کاهش حجم معاملات در ماه رمضان را به عقب رانده و با افزایش روحیه خرید درمیان معامله گران روزهای داغی را در بازار آتی سکه رقم بزند. این در حالی است که قیمت دلار هم چنان در انتظار اصلاحات اقتصادی دولت برای یکسان ساری نرخ ارز درحبس بازه قیمتی قرارداشته و قیمت سکه نقدی نیز با کاهش تقاضای مناسبتی در ماه رمضان با افزایش حباب منفی وبرخورد به مقاومت مهم خود در محدوده 1.50.000متوقف شده است.

انتظار می رود با تثبیت قیمت اونس طلا در کانال 1300 دلارهم چنان شاهد ادامه روند صعودی قیمت های بازار آتی سکه باشیم.

بازار اونس طلای جهانی :

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته تحت تاثیر سایه سنگین ترس ونگرانی نسبت به خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و نشست بانک مرکزی آمریکا وسخنرانی نرم و محتاطانه جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در مورد آینده افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده در روندی صعود قرار گرفت تشدید ریسک گریزی در بازارهای مالی موجب حرکت سرمایه ها به سمت دارایی های ایمن از جمله طلا در جهان شده است.

پیش بینی ها ونظر سنجی های مختلف در مورد ماندن ویا خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، روند آتی قیمت طلای جهانی را در هاله ای از ابهام قرارداده است وبه نظر می رسد تا زمان اعلام قطعی نتیجه آراء شاهد قرار گرفتن اونس طلا در لاک احتیاطی و شرایط انتظاری باشیم.

هم افزایی ایجاد شده ناشی از اضافه شدن ریسک خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا به احتمال تاخیر در سیاست های انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا و چشم انداز ضعف رشد اقتصاد جهانی موجب تقویت تمایلات صعودی نسبت به روند آتی طلا در جهان شده است موضوعی که افزایش تقاضای محافظه کارانه برای طلا در جهان از سوی صندوق سرمایه گذاری (از جمله افزایش موجودی ذخائر طلای صندوق اسپایدر (SPDR)بزرگترین صندوق طلای جهانی ) و سفته بازان وسرمایه گذاران بزرگ بازارهای مالی در جهان (از جمله جورج سورس میلیاردر بزرگ آمریکایی ) و رشد قیمت اونس طلای جهانی به نزدیکی بالاترین سطح خود در 22 ماهه اخیر را به دنبال داشته است.

نگاهی بر مهم ترین رویدادهای تاثیرگذاربروند اونس طلا در هفته جاری

نگاهی به رفتار معامله گران بازار های آتی آمریکا وتغییرات موقعیت های باز آنها برروی اونس طلای جهانی در هفته منتهی به روز سه شنبه 14 ژوئن

بنا بر اعلام کمیته آتی بورس کالای آمریکا نوسان گیران عمده بازار اونس طلای جهانی در هفته گذشته تعداد موقعیت های خالص خود را با از 228.6 هزار خرید به 279.9 هزار قرارداد خرید افزایش دادند خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و تعویق در سیاست های انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا و ضعف رشد اقتصادجهانی موجب تشدید عدم قطعیت وریسک گریزی در بازارهای مالی جهان موجب پناه بردن به سمت دارایی های ایمن از جمله طلا در جهان شده است امری به رشد تقاضای سفته بازی برای اونس طلا و هجوم معامله گران برای خرید طلا و افزایش تعداد قراردادهای بازآتی اونس طلا به بالاترین سطح خود در 8 ساله گذشته شده است.

در تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط سایت کیتکو نشان می دهد که افراد مشارکت کننده دراین هفته نیز تداوم روند صعودی را برای اونس طلا متصورهستند.

از نظر سنجی که از طریق آنلاین از 852 نفر شده است 683 نزدیک به 80 درصد از آنها نظر صعودی به اونس داشته اند ودر نظر سنجی دیگر از میان 23 کارشناس و معامله گر اونس طلا 15نفر از آنها معادل 65 درصد دیدگاهی صعودی به روند اونس در هفته جاری داشته اند.نااطمینانی بوجود آمده در اثر خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و احتمال تاخیر در افزایش نرخ های بهره در آمریکا موجب باقی ماندن خوش بینی ها نسبت به تداوم روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24