Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تداوم ثبات نسبی قیمت دلار در بازار ارز و باقی ماندن حباب منفی در سکه نقدی ناشی از افت تقاضادر ماه رمضان ،موجب افزایش تاثیرپذیری قیمت های بازار آتی سکه از روند اونس شده است وبازار آتی سکه هم چنان از قیمت اونس طلای جهانی فرمان می گیرد و با توجه به درپیش بودن خبر مهم همه پرسی بریتانیا انتظار می رود بازار آتی سکه در وضعیت انتظاری و نوسانات اندک باقی بماند...

روزنه های امید در آتی سکه

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات امروز تحت تاثیر کاهش قیمت اونس طلای جهانی به دلیل خوش بینی های به وجود آمده نسبت به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا در مسیر نزولی قرار گرفتند.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،قیمت اونس طلای جهانی پس از انتشار آخرین نظر سنجی انجام شده که نشان از پیشی گرفتن حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا نسبت به مخالفان آن داشت از سطح مرز روانی مهم 1300 دلار با کاهش مواجه شد موضوعی که موجب تعدیل تمایلات صعودی و جریان ریسک گریزی در جهان شد و کاهش قیمت های بازار آتی سکه را به دنبال داشت.

تداوم ثبات نسبی قیمت دلار در بازار ارز و باقی ماندن حباب منفی در سکه نقدی ناشی از افت تقاضادر ماه رمضان ،موجب افزایش تاثیرپذیری قیمت های بازار آتی سکه از روند اونس شده است وبازار آتی سکه هم چنان از قیمت اونس طلای جهانی فرمان می گیرد و با توجه به درپیش بودن خبر مهم همه پرسی بریتانیا انتظار می رود بازار آتی سکه در وضعیت انتظاری و نوسانات اندک باقی بماند.

معامله گران بازار آتی سکه امیدوارند کاهش نرخ سود بانکی در میان مدت بتواند بخشی از نقدینگی انباشته شده در بازار پول را روانه بازارهای سفته بازی ازجمله بازارارز وسکه کرده و موجب افزایش هیجانات در بازار آتی سکه بشود.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

وابستگی زیاد قیمت های آتی سکه به تغییرات قیمت طلای جهانی و تاثیربسیار زیاد رفراندوم بریتانیا بر بهای طلا در جهان، مسیر حرکت آینده قیمت های جهانی طلا وبازار آتی سکه را در جهت گمانه زنی ها و نظرسنجی ها نسبت به ماندن یا رفتن بریتانیا از اتحادیه اروپا قرارداده است وسایر اخبار نیز تحت تاثیر این خبر قرار گرفته اند.حجم معاملات امروز بازار آتی سکه پیرو بازگشایی بازارهای جهانی طلا با افزایش مواجه شد وبه تعداد قراردادهای باز بازار نیز نیز افزوده شد.

بازار اونس طلای جهانی :

در حالی که هم چنان جو ترس واحتیاط ناشی از همه پرسی روز پنجشنبه در بریتانیا بر بازارهای مالی جهان سایه افکنده است ، در معاملات امروز پیشی گرفتن حامیان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا نسبت به مخالفان آن در تازه ترین نظرسنجی ها موجب تقویت جریان ریسک پذیری و واکنش مثبت بازارهای سهام ورشد قیمت های جهانی نفت و اوراق قرضه شد امری که با تعدیل تمایلات سرمایه گذاران به کاهش بهای جهانی طلا منجر شد.

سرمایه گذاران بازارهای بین المللی معتقدند حتی در صورتی که مردم بریتانیا رای به ماندن در اتحادیه اروپا بدهند عوامل بنیادی چون تاخیر در روند افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و ضعف رشد اقتصاد جهانی هم چنان از روند صعودی قیمت طلا در جهان در افق زمانی بلندمدت حمایت خواهند کرد.

در هفته جاری علاوه بر همه پرسی بریتانیا در روز پنجشنبه شاهد گواهی خانم جانت یلن در برابر نمایندگان کنگره آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز خواهیم بود نگرانی ازالتهاب احتمالی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و آمارهای ضعیف اقتصادی روند افزایش نرخ های بهره را در سال جاری تداوم سیاست های انقباضی در ایالات متحده را در هاله ای از ابهام فرو برده است به طوریکه شاهد عقب نشینی بانک مرکزی آمریکا از مواضع قبلی خود ومحدود شدن افزایش نرخ های بهره از چهار به یک مرحله در سال 2016 هستیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24