Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمود شهشهانی پور ، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص سیاست های "وصندوق " گفت: در ماه گذشته جلسه ای با مسئولین بورس ترکیه در استانبول داشتیم که تفاهم نامه ای بین بورس ایران و استانبول منعقد شده برای مبادلات و تسهیل بورس های دیگر به بورس استامبول ؛ قرار شد به عنوان اولین شرکت در بورس ترکیه، بخشی از پتروشیمی جم را در بورس استانبول عرضه نمائیم...

نمایشگاه شلوغ شد/نخستین درخواست خارجی در صنعت مشاور سرمایه گذاری/کارتون هایی از چند چهره بازار و چند خبر از «وصندوق»

بالاخره؛ سومین روز نمایشگاه بین المللی ، بورس، بانک و بیمه با استقبال بیشتر مردم و سهامداران رو به رو شد. از صبح روز جاری، نیز سازمان بورس با برگزاری همایش ، پنل های تخصصی و کارگاه هایی در بخش های مختلف، نمایشگاه را پر رونق کرد.

در همایش(( سرمایه گذاری در بازار سرمایه از نظر فقهی)) که با حضور محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار،حجت الاسلام مصباحی مقدم رییس کمیته شورای فقهی بازار سرمایه، سید عباس موسویان دبیر کمیته فقهی سازمان بورس ، نماینده ای از دفتر مقام معظم رهبری و دیگر اعضای این کمیته برگزار شد ؛ شرکت کنندگان به بررسی نقش کمیته فقهی در بازار سرمایه و برنامه های آن پرداختند.

مشروعیت همه ابزار ها ، مورد تایید است

در ابتدای این مراسم غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به مشروعیت تمام ابزارهای کنونی فعال در بازار بیان کرد: می‌توانیم ادعا کنیم ابزاری در سازمان بورس نداریم که مشروعیت آن مورد بررسی قرار نگرفته باشد. خوشبختانه در شرایطی هستیم که مردم می توانند با آسودگی خاطر در بورس سرمایه گذاری کنند و هیچ نگرانی از انطباق آن ها با شریعت نداشته باشند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: در برنامه هایی که شورای فقهی داشته است موضوع آموزش همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.تلاش ما براین است که بتوانیم همه عناصر فعال بورس را آشنا با مسایل فقهی بازار کنیم و در برنامه های آینده کلاس های آموزشی فقهی برگزار نمائیم.

جای خالی کمیته فقهی در بانک ها...

مصباحی مقدم همچنین بیان کرد: در برنامه های آتی کمیته مشابه کمیته فقهی سازمان بورس در بانک ها و مراکز علمی تاسیس شود . در حال حاظر با بانک اسلامی توسعه تفاهم نامه هایی امضا شده و بازار مالی مالزی نیز خواستار نظریات فقهی اسلامی بوده که در این زمینه تفاهم نامه هایی به امضا رسیده است . در روز های گذشته مذاکراتی با شورای فقهی کشور های اسلامی صورت گرفته که می تواند مناسبات بین المللی ما را تقویت کند.

تحلیل دبیر فقهی ؛ از ابزار های بازار سرمایه

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید عباس موسویان دبیر کمیته فقهی سازمان بورس هم گفت: در ابتدای راه اندازی کمیته فقهی گاهی در برابر عرضه ها به نظر می رسید راه حلی وجود ندارد؛ اما بعد از بررسی موضوع شناسی و حکم شناسی به جای یک راه حل چندین راهکار متناسب با فقه اسلام به دست می آمد.

وی با ابراز آمادگی برای بررسی انواع پیشنهادات در جهت توسعه هر چه بیشتر بازار سرمایه اظهار داشت: کمیته فقهی آمادگی دارد برای توسعه بازار سرمایه ابزارهایی که در دنیا عملکرد خوبی دارند را مورد بررسی قرار بدهد بنابراین هر فرد یا گروهی که پیشنهادی در خصوص نهادهای مالی، شیوه های جدید معامله و ابزار دارد به طور مکتوب به این کمیته ارائه کند.

حجت الاسلام موسویان در خصوص معاملات آتی یا اختیار آتی نیز گفت: از نظر فقهی با 3 ضابطه دارا بودن مالکیت در سبد، قابلیت تحویل سبد و شرایط ضمن عقد کمیته فقهی امکان تحویل این سبد را باید محرز دانست و آن را از جهت آتی و اختیار معامله بلااشکال تلقی نمود.

وی در ادامه به انتشار اوراق مرابحه مبتنی بر سهام اشاره کرد و گفت: اوراق مرابحه مبتنی بر سهام، اوراق بهاداری هستند که بانی برای تامین مالی کل یا بخشی از منابع لازم جهت خرید مقدار مشخصی از سهام یک شرکت، سهامی منتشر می‌کند. درواقع، این اوراق، همان اوراق مرابحه‌ای است که دارایی پایه آن «سهام» است.

حجت الاسلام موسویان افزود: پس از انتشار اوراق مرابحه توسط نهاد واسط، این نهاد به وکالت از دارندگان اوراق، وجوه حاصل از عرضه اوراق را صرف خرید نقدی سهام شرکت مورد نظر از شخص ثالث کرده و سپس اوراق سهام را در قالب قرارداد مرابحه به بانی واگذار می‌کند.

ابزار صکوک هم اسلامی است ، هم تقاضا دارد

همچنین در این برنامه محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در سال گذشته حاصل تلاش کمیته فقهی در صحنه عمل افزایش ارزش بازار صکوک اسلامی از 7200 میلیارد تومان به 520 هزار میلیارد تومان ظرف یک سال بود،افزود:این در حالی بود که اقبال عمومی به این اوراق به حدی است که تقاضای بالایی برای این اوراق در بازار وجود دارد.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به این که اقبال به این اوراق مختص سرمایه گذاران داخلی نیست، افزود:در سایر بازارهای دنیا سرمایه گذارن علاقمند هستند که صکوک اسلامی را به سبد خود اضافه کنند.وی ادامه داد: در حال حاضر کارگزاران اعلام کرده اند که بخشی از این اوراق توسط سرمایه گذاران خارجی خریداری شده است.

دکتر فطانت با اشاره به تلاش بازارهای بین المللی برای معامله اوراق صکوک اسلامی کشور ما افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا این اوراق در سایر کشورها عرضه شود و سازمان بورس در تلاش است تا با رفع موانع قانونی انتشار صکوک در بازارهای بین المللی توسعه یابد.

رییس سازمان بورس ادامه داد: در گذشته مهترین دغدغه من این موضوع بود که مباحث اقتصاد اسلامی تبدیل به یک محصول مالی قابل عرضه در دنیا شود.

به گفته وی؛ شاید کافی نباشد که فقط تحقیق در حوزه شریعت انجام شود بلکه باید ابزارهای مالی مبتنی بر شریعت برای عرضه در بازارهای مالی نیز طراحی گردد.

وی به مزیت های اوراق مالی اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در بازار منتشر شده ست مبتنی بر معاملاتی شفاف است. همچنین شفافیت بر اساس گزارش های سه ماهه که سرمایه ها چگونه صرف شده است و وجود ارکان مختلف که نقش ضامن را بر عهده دارند بر ماهیت و عمق این اوراق افزوده است و به سرمایه گذار این اطمینان را می دهد که صاحب محصولی هستند که از مزیت هایی در خصوص پوشش ریسک برخوردار است و حاصل آن اقبال داخلی و خارجی به این محصول است.

رییس سازمان بورس در ادامه تصریح کرد: اقتدار کشورها به این است که چگونه می توانند تجهیز منابع کرده و پول های خرد را در بخش های واقعی اقتصاد سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به چشم انداز بودجه 95 و برنامه ششم توسعه گفت: دربودجه و برنامه توسعه تبصره ها ، ماده ها و عناوینی گذاشته شده است که چشم انداز بازار صکوک ظرف دو ، سه سال آینده بسیار بیشتر از امروز خواهد بود.

همراه با، صاحبنظران و فعالان بانکی

پنل تخصصی انتظارات و تقاضاهای سیستم مالی بین‌المللی در زمینه مقررات و نظارت بانکی از سیستم بانکی ایران در صبح سومین روز نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور جمعی از صاحبنظران و فعالان نظام بانکی در سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس برگزار شد.

این پنل تخصصی با مدیریت ناصر هماپور، مشاور پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و علی دیواندری، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و حمید تهرانفر، صاحب نظر در امور پولی و بانکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نگرانی ‌های نظام مالی بین‌المللی از سیستم بانکی کشور مطرح شد. بدهی‌های معوق بانک‌های کشور، عدم شفافیت از استانداردهای حسابداری ایران با استانداردهای حسابداری بین‌المللی، تفاوت مدیریت ریسک نظام‌های بانکی ایران با استانداردهای بین المللی، عدم شفافیت در گزارشگری مالی حساب‌ها، موضوع حاکمیت شرکتی و عدم کفایت سرمایه بنگاه های مالی ایران از جمله این نگرانی ‌ها بود که از سوی مشاور پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، مطرح شد.

ناصر هماپور با اشاره به این که فعالیت موسسات رتبه‌بندی در کشور از سابقه کهنی برخوردار نیست، گفت: رتبه بندی یکی از ملزومات اساسی ورود به بازار سرمایه بین‌ المللی است و اگر این موضوع برطرف شود بسیاری از موارد مدیریت ریسک را دربرخواهد گرفت.

این مقام مسئول جذب منابع از منابع بین المللی را مرتبط با رتبه بندی دانست و افزود: بنگاه‌های مالی و بانکی که بخواهند رتبه‌بندی داشته باشند، باید مدیریت ریسک را در سیستم بانکی خود اعمال کنند.

علی دیواندری در مورد حسابرسی و عدم تطابق با استانداردهای بین المللی که از دیگر موضوعات این نشست بود، گفت: شفاف سازی نظام های مالی و به روز کردن سودهای علی الحساب یکی از چالش ها در نظام بانکی است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در مورد شفاف سازی نظام ‌های مالی تاکید کرد و گفت: انتظار می رود صورت های مالی شفاف‎تری در اختیار نظام بانکی جهانی قرار گیرد.

تهرانفر در انتهای این پنل تخصصی با اشاره به حاکمیت شرکتی و تطبیق قوانین و مقررات آن با مقررات جهانی گفت: مشکل اساسی در نحوه معرفی و ارائه حاکمیت شرکتی است؛ حاکمیت شرکتی در ایران تفاوت چندانی با استانداردهای بین المللی ندارد.

وی شفاف شدن هر چه بیشتر حاکمیت شرکتی را گام مهمی در جذب اعتماد از سوی جامعه جهانی دانست.

((دارا)) ؛ سامانه خدمات به سهامداران

در حاشیه نمایشگاه امروز، سامانه "دارا "جهت ارائه خدمات به سهامداران در زمینه بازدید آخرین معاملات و پرتفوی های سهام راه اندازی شده است.

در این مراسم همچنین از کتاب جستارهایی از پیش تا پس از معاملات بازار سرمایه رونمایی شد که از این کتاب به عنوان جامع ترین کتاب تخصصی در حوزه امور پیش و پس از معاملات بازار سرمایه یاد می شود.

در ادامه این مراسم محمد فطانت رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به خدمات و سرویس های ارائه شده به سهامداران در سال های اخیر بیان کرد: سرویس هایی که در اختیار سهامداران قرار گرفته است پتانسیل پیشرفت بیشتری دارد. مسلما انتظار سهامداران از شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه بیش از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.
وی در ادامه بیان کرد: طبق قراردادهایی که فی مابین شرکت سپرده گذاری و ناشرین عقد شده است مشکلات سهامداران در زمینه دریافت سود و چالش هایی که وجود دارد می تواند تا حد زیادی مرتفع شود.

فطانت همچنین افزود:دغدغه بسیاری از سهامداران حقیقی این است که برای دریافت سود تک تک سهم ها باید جداگانه اقدام کنند. از برنامه های دیگر ما درجهت خدمات رسانی تجمیع اطلاعات سهامداران در سپرده گذاری است‏‏‏ در این راستا می توانیم سیستم های جدید خریدو فروش و گردش خرید و فروش را به مشتریان ارائه دهیم.

در این کارگاه آموزشی، به مراحل رشد بنگاه‌های دانش بنیان از ایده تا عرضه عمومی و شکل‌گیری و گسترش صندوق‌های جسورانه پرداخته شد.

در ادامه نمایشگاه در غرفه فرابورس کارگاه آموزشی در صبح و ظهر برگزار گردید. در یکی از کارگاه های آموزشی بر سه رکن اصلی صندوق‌های جسورانه (مالکیت بر منابع مالی، حضور مدیر آگاه و موقعیت‌های سرمایه گذاری) و قرارداد میان مالکیت و مدیر به عنوان ریشه‌های اولیه شکل گیری در صندوق‌های جسورانه تاکید شد.

حسین نظام‌دوست، مدرس این کارگاه آموزشی، صندوق‌های جسورانه را یک شخصیت حقوقی از نوع نهاد مالی برشمرد که در مرجع ثبت شرکت‎ها به ثبت رسیده است و دارای عمر مشخص و محدودی است.

در غرفه ما

در سومین روز از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه غرفه پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 ، شاهد حضور فعالان و مسئولان بود از علی صحرایی گرفته تا محمود شهشهانی پور و چندین مدیر شناخته شده دیگر که با یادگاری در دفتر یاد بود و خاطره ها، دست نوشته هایی را از خود برای ما بر جای گذاشتند.علی صحرایی معاون بازار بورس تهران امروز کارتون خود را از ما تحویل گرفت و آن را هدیه ای متفاوت خواند.او همچنین بورس24 را تنها رسانه مجازی خواند که به رصد روزانه آن عادت کرده است.

سیاوش وکیلی ، مدیر عامل سرمایه گذاری گوهران امید نیز امروز از غرفه ما بازدید کرد و دفتر یادبود بورس24 را با قلم خود مزین کرد.وی همچنین کارتون خود را از بورس24 هدیه گرفت و ما را یکی از رسانه های محوری بازار سهام خواند.

مهمان دیگر امروز بورس24 ، محمود شهشهانی پور ، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری بود. این مقام مسئول در بازار سرمایه نیز ایرانیان تحلیل و بورس24 را جزء مجموعه های خوشنام بازار سرمایه معرفی کرد و محتوای سایت را بسیار خوب ارزیابی کرد.

یکی دیگر از مهمانان غرفه امروز، حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا بود که پرتره خود را از ما تحویل گرفت.او نیز بورس24 را رسانه ای کامل خواند و در عین حال از ما خواست تا بیشتر به اخبار و تحولات بورس کالای ایران بپردازیم.

اما بازدید محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان از غرفه بورس24 تلاقی پیدا کرد با مراجعه نیکلاس پورفیریس مدیر هلدینگ یونانی ATHEX GROUP به غرفه ما.او در واقع نخستین سرمایه گذار خارجی است که پایش به بورس24 باز شده و ما را به عنوان مشاور خود برای راه اندازی یک صندوق ETF انتخاب نموده است.چون اطلاعات راه اندازی این صندوق قرار است فعلا فاش نشود فعلا نمی توانیم در خصوص این صندوق ایرانی-یونانی چیزی بنویسیم!امروز علی سنگینیان مدیر عامل تامین سرمایه امین ، حجت انصاری مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن، اردشیر مردان پور مدیر عامل سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان ،صادق الحسینی مدیر مسئول سایت اقتصاد آنلاین و بابک آموخته سردبیر بورس نیوز هم از دیگر مهمانان  بورس24 در نمایشگاه نهم بورس بودند.

برند گواهی نامه های حرفه ای بازار سرمایه رونمایی شد/ برترین ها جایزه گرفتند

در ابتدای این مراسم دکتر علی سعیدی، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس فلسفه وجودی این برنامه را تقدیر از مجموعه فعالیت های انجام شده در طول یک سال دانست و عنوان کرد: بدین ترتیب مشخص می شود که کدام نهاد مالی در زمینه فعالیت های تخصصی خود فعال تر بوده است.

وی در ادامه افزود: امید است به این ترتیب مبنایی باشد برای حرکت پرشتاب تر در جهت توسعه بازاری بزرگ تر که به این ترتیب به مدد فعالیت این نهادها اهداف بازار سرمایه محقق شود.

وی در ادامه به دو موضوع در حال بررسی اشاره کرد و افزود: در حال راه اندازی باشگاه برای برترین های گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه و همچنین امکان تمدید گواهینامه های مذبور برای دارندگان هستیم که امید است در سال جاری تحقق یابد.

سعیدی اهمیت این گواهینامه ها را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های نقشه استراتژیک سازمان بورس، ارتقای سواد مالی است که این امر از طریق ظرفیت سازی در بین نهادهای مالی ارائه دهنده خدمات به مردم امکان پذیر خواهد بود.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس گواهینامه های حرفه ای را میزانی برای اعتبار سنجی مدیران در حفظ و حمایت از حقوق سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع باید اطمینان از سواد کافی مدیران داشته باشیم که این امر تنها در سایه گواهینامه های مزبور تحقق می یابد.

توسعه بازار؛ درگرو ارتقاء نهاد ها

همچنین محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نقش نهادهای مالی را مهمترین مسئله در توسعه بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: تحقق توسعه بازار سررمایه در گرو ارتقای نهادی مالی است که باید در این راستا این نهادها با فعالیت بیشتر و اثرگذاری در بورس در نهایت به رشد اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: اما در گام بعدی نهادهای مالی چیزی جز افراد خلاق، نوآور، جوان و پرتلاش نیستند که در واقع توسعه بازار از این راه میسر خواهد شد.

فطانت گام بعدی را برنامه ریزی صحیح برای افزایش نقش این افراد در هم جهت کردن فعالیتها دانست و گفت: وظیفه اصلی حمایت از این قبیل افراد و انسجام ساختاری بخشیدن و به عبارت کامل تر هویت دادن به این نخبگان است تا هم تراز با بازارهای مالی دنیا دارندگان مدارک حرفه ای حمایت شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا باید یک برند از مدارک حرفه ای ساخته شود و به دارندگان آن مدارک چه در داخل و چه در خارج از بازار سرمایه، ارزش آفرینی تعلق گیرد.

ICMCرونمایی شد

در ادامه این برنامه از برند گواهینامه حرفه ای بازار سرمایه به نام ICMC با حضور محمد فطانت رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، حسن امیری معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران، علی سعیدی معاونت نظارت بر نهادهای مالی، سید محمد هاشمی نژاد رییس اداره گواهینامه های حرفه ای و یاشار فروهر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی بورس رونمایی شد.

در ادامه این برنامه از برترین های آزمون های گواهینامه های حرفه ای( اصول بازار سرمایه؛ تحلیلگری، ارزشیابی سهام، معامله گری و ..) طی 5 سال اخیر هم تقدیر و تشکر به عمل آمد و همچنین برترین نهادهای مالی معرفی شدند.

آنچه شنیدیم و دیدیم

در نمایشگاه گردی امروز از یک سهامدار فولادی شنیدیم که ظاهرا افزایش سرمایه ذوب آهن به میزان 2500 میلیارد تومان نهایی شده و شرکت در حال ارزیابی مجدد دارایی ها (به جز اموالی که موانع قانونی دارد) است. به این ترتیب باید شرکت برای این که از معافیت مالیاتی هم ، همچنان برخوردار شود تا پایان سال 95 افزایش سرمایه خود را ثبت نماید. در حال حاضر نیز مراحل و روند انجام افزایش سرمایه از موضوع ارزیابی تا گزارشات هیات مدیره در جریان است.

عرضه شفادارو شهریور؛ "برکت" زودتر می آید

اسمائیل در گاهی، مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران نیز در حاشیه نمایشگاه امروز در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها گفت: شفادارو سال گذشته پذیرفته شده و در حال درج می باشد و شروطی که هیات پذیرش گذاشته اند در حال اتخاذ است. در کل این شرکت جزء شرکت هایی است که تا شهریور عرضه می شود. سهامدار عمده این شرکت، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا است و 10درصد سهام آن عرضه خواهد شد.

وی گفت: شفا دارو سود مشخص داشته و شرکت بزرگی است . در کنار این شرکت هلدینگ دارویی برکت هم که حدود 15درصد بازار خود را در اختیار دارد قرار است، بورسی شود. استراتژی ستاد اجرایی فرمان امام هم به این سمت کشیده شده که شرکت های خود را در بازار عرضه نماید. برکت یک شرکت 340میلیارد تومانی است با یک بازار بزرگ که اولین هلدینگ تخصصی دارویی کشور در تولید و در توزیع و فروش وصادرات است که احتمالا در اوایل مرداد موضوع در هیات پذیرش مطرح شود و عرضه هم ممکن است زودتر از شفا دارو انجام شود.

درمورد فولاد کاوه تصمیم گیری خواهیم نمود

وی افزود: ما هفته آینده نیز برخی شر کتها را پذیرش خواهیم نمود که احتمالا پالایش نفت جی، سرمایه گذاری ایرانیان اطلس پذیرش شود و در مورد پذیرش فولاد کاوه تصمیم گیری می گردد. اگر شرایط بازار همراهی کند امسال شرایط خوبی برای عرضه خواهیم داشت.

جم به استانبول می رود؛ نفت کش به تهران

محمود شهشهانی پور ، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص سیاست های "وصندوق " گفت: در ماه گذشته جلسه ای با مسئولین بورس ترکیه در استامبول داشتیم که تفاهم نامه ای بین بورس ایران و استانبول منعقد شده برای مبادلات و تسهیل بورس های دیگر به بورس استامبول ؛ قرار شد به عنوان اولین شرکت در بورس ترکیه، بخشی از پتروشیمی جم را در بورس استانبول عرضه نماییم.

وی افزود: ما سرمایه گذاری خود را از طریق هلدینگ مالی ایجاد کردیم و برای اولین بار این صندوق ایجاد شد که کارگزاری ها ، به زودی تامین سرمایه و بیمه نیز وارد صندوق خواهند شد و جذب سرمایه 2هزار میلیاردی و ورود شرکت های با پتانسیل مانند شرکت ملی نفت کش را به بازار سر مایه در دستور کار است. همچنن برنامه عرضه پلی پرو پیلن جم و برخی شرکت های پگاه بازار پگاه ، هم وارد بازار خواهیم کرد.

به گفته وی، ما با تشکیل این هلدینگ تخصصی خروج از شرکت های کم بازده یا غیر مدیریتی و ورود به شرکت های پتروشیمی و بازار سرمایه را جز سیاست های خود قرار داده ایم و تغییر نگرش سیاست بالابردن قدرت چانه زنی و پایین آوردن ریسک اقتصادی از برنامه های شرکت است.

از فرابورس چه خبر؟

مبینا بنی اسدی مدی روابط عمومی فرابورس ایران هم در خصوص برنامه های این بورس فعال در کشور در نمایشگاه گفت: فراسا سامانه تعامل الکترونیکی فرابورس ایران است که برای تعامل الکترونیکی با کارگزاران تعبیه شده، که در زمان صرفه جویی می شود . امروز نیز مردم در کارگاه فراسا با عملکرد سامانه آشنا شدند.

وی همچنین گفت: صندوق جسورانه از سازمان موافقت اصولی دریافت کرد که قرار است در فرابورس مانند ETF ها عرضه شوند و ما بتوانیم حلقه دیگری به بازار دارایی فکری اضافه کنیم.

بنی اسدی گفت: تمام اتفاقات مهم فرابورس از جمله پذیرش صندوق های جسورانه، تغییرات بازار فرابورس و پایه ( تقسیم بندی شرکت های کوچک و بزرگ) و سایر موارد به صورت همزمان در حال پیگیری است که به زودی هر کدام ممکن است به سر انجام برسد. همچنین امروز در خصوص نحوه محاسبه بازده تا سررسید اوراق تامین مالی و گستره بازار بدهی در فرابورس با تاکید بر اوراق رهنی اسناد خزانه اسلامی کارگاه آموزشی برگزار شد.

آرمان «آرمان»

رتبه برترین تامین سرمایه کشور به تامین سرمایه آرمان رسید.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،تامین سرمایه آرمان که در نهمین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه با شکلی متفاوت ظاهر شده ، امروز در حاشیه برگزاری این رخداد سمبلیک به عنوان فعال ترین تامین سرمایه در سال 1394معرفی شد.

محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در مراسم تجلیل از «ترین» های بازار سرمایه با اعطای لوح تقدیر از این تامین سرمایه تقدیر کرده است.

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان درباره دلایل اعطای این رتبه با اهمیت به تامین سرمایه آرمان به خبرنگار بورس24 گفت:تامین سرمایه آرمان به عنوان فعال ترین تامین سرمایه در حوزه فعالیت اصلی خود شناخته شده است ،در واقع در چهار چوب فعالیت اصلی تامین سرمایه آرمان بیشترین دارایی تحت مدیریت و بیشترین سرمایه گذاری را داشته و بیشترین حجم اوراق را در سال گذشته بازار گردانی و منتشر کرده است و در فعالیت های مختلف در فاکتورهای مختلف عملیاتی تامین سرمایه آرمان اول بوده و به همین دلیل اولین تامین سرمایه کشور در این حوزه شناخته شده است.

...وبرترین های بازار!

در جریان سومین روز از نهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه  و در حضور رئیس و معاونان سازمان بورس و گروهی از مدیران، فعالترین نهادهای مالی و برترین های بازار سرمایه معرفی شدند.

از نکات جالب این رویداد، کسب 4 رتبه فعالترین صندوق در سهام، اخذ سرمایه گذار خارجی، دفعات معاملات و کد معاملاتی برای کارگزاری مفید و دو رتبه فعالترین شرکت تامین سرمایه و فعال ترین صندوق سرمایه گذاری مختلط سال 94 برای شرکت تامین سرمایه نوین بود.

شفافترین و فعال ترین ناشر بورسی (از لحاظ شاخص اطلاع رسانی در سامانه کدال): بانک انصار، داروسازی امین و گروه سرمایه گذاری مسکن.

فعالترین صندوق در بازار گردانی سهام: کارگزاری بانک صادرات و کارگزاری بورس بهگزین.

فعالترین مشاور سرمایه گذاری در سامانه تدان: مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر و آراد ایرانیان .

فعال ترین سبدگردان : تامین سرمایه لوتوس پارسیان و سبدگردان کاریزما .

فعال ترین صندوق نیکوکاری: کارگزاری تدبیرگران فردا و مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی.

فعالترین صندوق در سهام : کارگزاری های بورسیران و مفید .

فعال ترین تامین سرمایه : شرکت های تامین سرمایه نوین و آرمان .

فعال ترین صندوق مختلط: تامین سرمایه نوین و مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی.

فعال ترین کارگزاری در اخذ سرمایه گذار خارجی :کارگزاری فیروزه آسیا و کارگزاری مفید .

فعال ترین کارگزاری در دفعات معاملات : کارگزاری بانک مسکن و مفید.

فعال ترین کارگزاری در اخذ کد معاملاتی برای مشتریان : آگاه و مفید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24