Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

٣۵١ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که ١٠ شرکت خارجی و ٣۴١ شرکت داخلی بودند. ما در نمایشگاه و همایش های خارجی ١٧ شرکت داشتیم که شرکت کردند. کرواسی، تایلند، چین و روسیه و آلمان ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آمریکا، ترکیه، ژاپن، امارات ، سوئد و استرالیا نمایندگانی را در این نمایشگاه داشتند...

خداحافظ نمایشگاه نهم / خوراک ٨ سنتی بالاخره ابلاغ شد / توصیه پزشکیان به اهالی بورس و معرفی برترین های رخداد سمبلیک

بالاخره نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به آخر خط رسید. در آخرین روز دید و بازدیدهای بورسی،نمایشگاه جنب و جوش بیشتری داشت و به نوعی با (( صف خرید )) مواجه شده بود و همه آخرین روز نمایشگاه را برای بازدید از این رخداد سمبلیک غنیمت شمرده بودند.

در روز آخر بیشتر، سازمان بورس و اوراق بهادار دستاورد های خود را رونمایی کرد و در واقع هر آنچه را باید را در این نمایشگاه رو کرد.

مراسم تجلیل از پیشکسوتان بازار سهام با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقامات ارشد بورسی و جمعی از پیشکسوتان این بازار برگزار شد و شرکت کنندگان به تشریح شرایط بورس از سال های پیش تاکنون پرداختند.

در ابتدای این نشست محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روحیه جوانگرایی در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ایران میدان حضور جوانان است. با وجود جوانگرایی در این سازمان حضور پیشکسوتان همواره پررنگ بوده و استفاده از تجارب این افراد به عنوان راهگشای مسیر بورس بسیار مفید بوده است.

فطانت در ادامه با اشاره به رشد نظام اقتصادی با اهرم نظام مالی بیان کرد: اگر بازار مالی به درستی هدایت شود، می تواند موجب توسعه تمام بخش های اقتصادی شود.

وی افزود: این هم اندیشی پیام های بسیاری دارد که از آن جمله می توان گفت هیچ فردی از این بازار بازنشسته نمی شود. تجربه نشان داده هر فردی که از این بازار خارج شده به صورت های مختلف اعم از مشاوره و قلم زدن همچنان به حضور خود در این عرصه ادامه می دهد.

فطانت در پایان بیان کرد: اگر این بازار از تمام بازارهای منطقه قدمت بیشتری دارد مدیون حضور پیشکسوتان است که سنگ بنای این بازار را گذاشته اند.در ادامه این نشست فرصتی در اختیار پیشکسوتان بازار سرمایه قرار داده شد تا به بیان یاد و خاطره و پیشنهادات خود بپردازند.

این صاحب نظران ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری بورس در ایران و پیشینه بازار سرمایه و تکامل این بازار به مواردی همچون ارتباط بازار سرمایه با نظام بانکی، مشکلات بازار سرمایه در سال های گذشته و نحوه مکانیزه کردن معاملات بورس پرداختند.

چهار کتاب برگزیده؛ از نگاه بازار سرمایه

در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اولین همایش معرفی کتاب های برگزیده بازار سرمایه با حضور یاشار فروهر، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و جمعی از نویسندگان و اساتید، برگزار شد.طی برگزاری این همایش، چهار کتاب " روانشناسی بازار" اثر محمد شبانی، "مدیریت سبد اوراق بهادار" اثر حیدر فروغ نژاد، "روش های سرمایه گذاری در بازار های مالی" اثر دکتر مسعود نوروزی و "حسابداری برای مدیران" اثر بیتا مشایخی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند و از پدیدآورندگان این آثار، با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

در ابتدای این همایش، حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس ضمن خوش آمدگویی به حاضرین عنوان کرد: توسعه بازار سرمایه، بدون آموزش و افزایش آگاهی امکان پذیر نیست و یکی از مهمترین ابزار های افزایش سطح دانش مالی، انتشار کتاب است.وی ادامه داد: امید است شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس بتواند با تولید کتاب های تخصصی سطح دانش مالی متخصصین بازار سرمایه و همچنین عموم مردم را افزایش دهد.

این مقام مسئول در نهاد ناظر خاطر نشان کرد:انتشارات بورس می تواند در توسعهبازار سرمایه نقش آفرین باشد و امید است این فضا گسترش یابد.

سنا؛ نسخه عربی رو کرد

در روز پایانی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، نسخه عربی "سنا" توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

نسخه عربی سنا به نشانیwww.sena.ir/arدارای پنل های مجزا برای بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، بازار سرمایه، بورس انرژی، روی خط رسانه ها و اخبار شرکت ها و مجامع خواهد بود.

فطانت گفت: بین المللی شدن سازمان بورس و اوراق بهادار مهم ترین ماموریت کنونی این نهاد است و توجه ویژه به این مسئولیت، سنا را بر آن داشت تا نسخه عربی این پایگاه اطلاع رسانی را پس از نسخه انگلیسی، برای شفافیت و توسعه بیشتر و استفاده سرمایه گذاران عربی از اخبار روز بازار سرمایه راه اندازی کند.

دو محصول از سپرده گذاری ؛ رونمایی شد

محمد فطانت در مراسم رونمایی از دو محصول شرکت سپرده گذاری افزود:راه اندازی درگاه الکترونیکی سهامداران، گام نخست در افزایش ارائه خدمات به سهامداران است و باید خدمات الکترونیک بازار سرمایه به مشتریان همچنان ارتقا یابد.

وی با بیان این که انتظار سهامداران در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، گفت : هر چقدر خدمات در بستر پس از معاملات افزایش یابد، رضایتمندی سهامداران از بازار سرمایه نیز بیشتر خواهد شد.

رییس سازمان بورس یکی از دغدغه های سهامداران بازار سرمایه را دریافت سود از شرکت ها اعلام کرد و گفت: امیدوارم با همکاری ناشران بتوان این نقصیه را از طریق شرکت سپرده گذاری برطرف کرد.

فطانت به حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: به طور حتم این گروه از سرمایه گذاران حضور فیزیکی در بازار سرمایه نخواهند داشت و باید بسترهای الکترونیکی مناسب برای پرداخت سود، ارائه گزارش های گردش خرید و فروش و ... آن ها فراهم شود.

گفتنی است، در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از دو محصول جدید شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

در این مراسم که محمدرضا محسنی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری، برخی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس و نمایندگان رسانه ها حضور داشتند، درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) و کتاب جستارهایی از پیش و پس از معاملات رونمایی شدند.

اطلاع‌رسانی مناسب، ارائه گزارش از تغییر وضعیت دارایی سهامداران، به اشتراک گذاشتن سرویس‌های سمات در این سامانه و احراز هویت از مهم ترین مزیت های سامانه جدید بازار سرمایه عنوان شد.

همچنین در این مراسم کتاب تخصصی «جستارهایی از پیش تا پس از معاملات به عنوان جامع‌ترین کتاب تخصصی در این حوزه رونمایی شد تا علاقه مندان بتوانند اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

غرفه ما

در آخرین روز از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک بیمه غرفه پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 شاهد رفت و آمدهای بیشتری نسبت به قبل بود. فعالان و مسئولان از سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی گرفته تا محمد رضا معتمد مدیر نظارت بر نهاد های مالی و چندین مدیر بازار سرمایه و فعال اقتصادی دیگر به غرفه ما قدم رنجه کردند.

سید علی حسینی ، مدیر عامل بورس انرژی در بازدید از غرفه بورس24 مجموعه مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل را در عرصه تحلیل بازار سرمایه پیشرو و دارای قدمت خواند. او همچنین پرتره خود را از ما تحویل گرفت و این هدیه را بهترین یادبود تلقی کرد.مهمان دیگر روز چهارشنبه بورس24 ، محمد رضا معتمد ، مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس بود. او نیز شخصیت کارتونی خود را از ما هدیه گرفت! معتمد نیز نقش مشاوران سرمایه گذاری در بازار سهام را محوری دانست و خواستار توسعه فعالیت های مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل در همه ابعاد شد.

یکی دیگر از مهمانان غرفه روز چهارشنبه، عبدالله رحیم لوی بنیس مدیر عامل کارگزاری بانک انصار بود که کارتون خود را از ما هدیه گرفت و یادداشت متفاوتی را از خود برای ما به یادگار گذاشت با این مضمون که ضمن آگاهی بخشی به بازار سهام باید بورس24 جای خالی مستند سازی را به عنوان یکی از بخش های مغفول مانده در بازار پر کند.

اما مهمان ویژه روز آخر نمایشگاه یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس بود. با اعطای کارتون جالبی از وی که بار سنگین برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه را تا آخر به دوش کشیده است، تشکر و قدردانی کردیم. به واقع نمایشگاه نهم را می توان از حیث محتوا، حضور خارجی ها و کلاس برگزاری متفاوت تر از دوره های قبل دانست.

ما که در این نمایشگاه فرصت گپ و گفت درست و حسابی را با یاشار فروهر رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه پیدا نکردیم، لکن از همین تریبون و بدون اغراق از تلاش های چند ماهه او و همکارانش در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا برای برگزاری این رخداد آبرومند قدردانی می کنیم. به ویژه این که آن ها توانسته بودند، هم برای افتتاحیه بزرگانی همچون اسحق جهانگیری، سیف و طیب نیا را به نمایشگاه بکشانند و هم در اختتامیه میزبان مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی باشند. در یک کلام کاری که فروهر و همکارانش کردند دست مریزاد دارد!

در روز چهارشنبه آقای اصغری یکی از کاربران قدیمی بورس24 هم با حضور خود غرفه را مزین فرمودند و البته با ارائه تحلیل جالبی از اوضاع اقتصاد کشور پیش بینی کردند که بازار بزودی برگردد.

آنچه شنیدیم و دیدیم...

در نمایشگاه گردی روز آخر با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همراه شدیم. مقام ناظر در سالن 40 از بخش کاریکاتور ها بازدید کرد ، غلامرضا سلیمانی امیری او را در این بازدید همراهی می کرد.

این کاریکاتورها که فضای بورس را به طنز کشیده بود توسط کاریکاتوریست های خوش نام کشور های اندونزی، روسیه ، ایران و سایر کشورها طراحی شده بود.

در ادامه این بازدید همراه با رئیس بورس به سراغ غرفه ایران خودرو رفتیم. فطانت حین بازدید از غرفه ایران خودرو در خصوص وضعیت شرکت های زیر مجموعه این شرکت نکاتی را پرسید.ما نیز فرصت را غنیمت شمردیم و در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه ایران خودرو پرسیدیم که رییس سازمان بورس پاسخ داد: این پاسخ را باید ایران خودرو بدهد. چرا که درخواست از سوی این شرکت باید به سازمان داده شود. در کل اگر هر کمکی در خصوص افزایش سرمایه از دست ما بر بیاید انجام خواهیم داد.

به گفته وی، بازار روی ایران خودرو حساس است!

روز چهارشنبه در کلاس های آموزشی آشنایی با بورس تهران و مفاهیم سرمایه گذاری در سالن 35 در غرفه بورس تهران کودکان و نوجوانان مدرسه ای هم دیده می شدند.

چه از نرخ خوراک...!؟

غلامرضا سلیمانی امیری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 مبنی بر نرخ خوراک پتروشیمی و وضعیت شرکت ها گفت: قیمت خوراک گاز در گذشته ۱۳ سنت بود. اما با پیگیری‌ های مجلس و دولت نرخ خوراک به 8 سنت تقلیل داده شد که خبر خوبی برای شرکت‌ های پتروشیمی بود، البته جا دارد این نرخ پایین‌ تر هم بیاید، چرا که این نرخ در سود شرکت‌ های پتروشیمی تاثیرگذار است.

او گفت: نرخ خوراک 8 سنتی در سه ماهه اول رسما ابلاغ شده است.

وی درباره تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر بورس تهران و شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری اظهار کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای این کشور ضررها و منافعی دارد که به نظر می‌ رسد ضرر آن ها بیشتر از منافع‌ شان باشد، چرا که آن ها در صورت خروج از اتحادیه اروپا در بخش‌ هایی مانند صادرات، نیروی انسانی، اشتغال و تعرفه‌ ها ضررهایی خواهند کرد.

برای تعامل با بریتانیا ، نیاز به قوانین جدید است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر ادامه داد: البته خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا یک پروسه است که تقریبا دو سال طول می‌ کشد که این کار انجام شود، اگر این کشور از اروپا خارج شود. باید قوانین و مقررات جداگانه‌ای را وضع کند و بعد این قوانین و مقررات به طول خواهد انجامید. در بخش محصولات پتروشیمی ما با هند در رابطه هستیم. شرکت‌ های هندی علاقه‌مند هستند که با ما وارد همکاری شوند، از این‌ رو ما با پتروشیمی هند پروژه‌ های مشترکی داریم. شرکت ما سعی می‌ کند با تمام شرکت‌ ها در سطح اروپا در رابطه باشد.

سلیمانی امیری درخصوص حجم سرمایه گذاری های غدیر گفت: حجم سرمایه‌ گذاری در شرکت بالاست واکنون حدود ۸.۵ میلیارد یورو در حال سرمایه‌ گذاری هستیم. تامین سرمایه‌ گذاری از طریق خود سهامداران سخت است، بنابراین برنامه ما استفاده از منابع خارجی است. نرخ تسهیلات داخلی هنوز نسبت به نرخ تسهیلات در کشورهای خارجی بالاتر است و به نفع ماست که از تسهیلات‌ خارجی‌ ها استفاده کنیم. خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته و توانسته‌ ایم با کشورهای اروپایی قراردادهایی را ببندیم، این موضوع را به بانک مرکزی هم اعلام کرده ایم.

وی درباره‌ اوراق صکوک نیز گفت: شرکت‌ های زیرمجموعه ما مانند پتروشیمی شیراز از این اوراق استفاده می‌ کنند و ما نیز سعی داریم از طریق این اوراق در بازار تامین مالی کنیم. انشاالله تا سه هزار میلیارد ریال صکوک منتشر خواهیم کرد.

سرمایه غدیر به 7200 میلیارد می رسد

مدیر عامل سرمایه‌ گذاری غدیر درباره میزان افزایش سرمایه شرکت گفت: ما برای افزایش سرمایه از ۴۶۰۰ میلیارد تومان به ۵۴۰۰ میلیارد تومان برنامه داریم که این موضوع بدون آورده سهام‌ داران و از محل سود انباشته انجام می شود. در مرحله‌ دوم سرمایه‌ گذاری را به ۷۲۰۰ میلیارد تومان خواهیم رساند که از طریق اندوخته شرکت و مطالبات و آورده‌ ی سهامداران انجام خواهد شد.

بهره برداری از فاز 3پردیس

مدیر عامل سرمایه‌ گذاری غدیر اضافه کرد: سهام شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر اگر چه در بورس اوراق بهادار معامله می‌ شود ولی بیشتر به عنوان سرمایه‌ گذار تعریف می‌ شویم. پروژه‌ های ما در بخش پتروشیمی، معدن،ICT، انواع نیروگاه‌ ها مانند سیکل ترکیبی و خورشیدی و آب‌ شیرین‌کن‌ها است. ما امیدواریم تا دو ماه دیگر فاز سه پتروشیمی پردیس را به بهره‌ برداری برسانیم.

سلیمانی درباره‌ عوامل تاثیرگذار در شاخص بورس اوراق بهادار نیز گفت: بخشی از فراز و فرودهای شاخص مربوط می‌ شود به وضعیت اقتصاد جهانی که این وضعیت در حال حاضر چندان مساعد نیست. بخش دیگر به کاهش قیمت نفت و قیمت محصولات پتروشیمی مربوط است. در حال حاضر فروش محصولات پتروشیمی در حال کاهش است و این موضوع سود شرکت‌ ها را کم می‌ کند و در شاخص سهام اثرگذار است. علاوه بر این ما در بخش ساختمان و سیمان با رکود مواجه هستیم و شرکت‌ های سیمانی با مشکل فروش محصولات‌ شان دست‌ و پنجه نرم می‌ کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌ کنم با توجه به توافق هسته‌ای که انجام شده فرصت خوبی برای شرکت‌های تولیدی به خصوص بورسی‌ها به وجود آمده که باعث می‌ شود با شرکت‌ های اروپایی در ارتباط شوند. البته ما نباید انتظار داشته باشیم که به یکباره چند میلیارد یورو وارد شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری ایران شود. در حال حاضر استقبال شرکت‌ های اروپایی خیلی خوب بوده و شرکت‌ های ایران توانسته‌ اند با آن ها همکاری کنند.

محافظه کارانه، نفت ستاره شهریور در مدار تولید

غلامرضا امیر شقاقی، مدیر عامل تاپیکو در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه بورس در خصوص پروژه های شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: مهمترین پروژه تاپیکو نفت ستاره خلیج فارس است که در شهریور سال 95 فاز اول این پروژه ، در پایان سال 95 فاز دوم پروژه و در شهریور 96 فاز سوم آن به بهره برداری می رسد. همچنین طرح توسعه پالایشگاه شیراز (پروژه دیگر واحد پروپیلن ) در برنامه شرکت است. پروژه شرکت برای تولید ال ان جی نیز برنامه هایی را در دستور کار دارد.

پتروشیمی ، همچنان جاذبه دارد...

وی افزود: قیمت های جهانی نفت اقت داشته و قیمت محصولات پتروشیمی هم با افت قیمت رو به رو بوده است. در همین حال قیمت گاز بیشتر شده که موجب کاهش حاشیه سود پتروشیمی ها بوده است.اما با وجود کاهش حاشیه سود ، هنوز پتروشیمی جز صنایع پر جاذبه است.

به گفته وی، ما نیز با توجه به افت قیمت محصولات در نظر داریم هزینه ها را تعدیل کنیم تا حاشیه سود بالا برود و دوما این که ما باید روش هایی پیدا کنیم که حاشیه سود افزایش یابد که از طریق سرمایه گذاری در واحد های پایین دستی و میان دستی امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: سال 95 نسبت به سال 94 با توجه پیش بینی های رشد قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، حاشیه سود در وضعیت بهتری قرار دارد.

و بالاخره؛ اختتامیه ....

نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه در نهمین گام خود با حدود 360شرکت داخلی و خارجی در روز چهارشنبه به کار خود پایان داد. استقبال و مشارکت شرکت های حاضر گواهی بر موفقیت نمایشگاه بوده است.هان طور که گفتیم اهمیت نمایشگاه تا حدی بود که در همایش افتتاحیه ، معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم حضور داشتند.

اختتامیه نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه با حضور رییس سازمان بورس و مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران و فعالان بازار برگزار شد.

محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به نمایندگی از همه حضار و بازار سرمایه از حمایت های چند ساله نمایندگان ملت سپاسگذارم. اطمینان دارم تعامل بسیار خوبی که بازار سرمایه و مجلس شورای اسلامی در قالب پروژه های سنواتی برنامه ششم در دست اقدام است می تواند چشم انداز مثبتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: توسعه کشور در گروه توسعه نظام مالی است و بورس، بانک و بیمه ارکان اصلی نظام مالی کشور را تشکیل می دهند که این فعالان در این چهار روزه در غرفه های خود فعالیت کردند و در این روز شاهد قدردانی آن ها هستیم. به خصوص اصحاب رسانه که در پوشش خبری نمایشگاه خوب عمل کردند. بعد از خبر های ورزشی خبر های بورس، بانک و بیمه پرطرفدار ترین خبر های کشور است و بورس هم در این سه صنعت مقام اول را دارد.

به گفته وی، بازار سرمایه ما در سنوات گذشته بر اساس قانونی که در سال 84تصویب شد رونق و رشد چشمگیری را شاهد بود به نحوی که بیش از 400شرکت پذیرش شده و 500نهاد مالی در حال سرویس دادن به مردم هستند.

فطانت افزود: بیش از 560هزارمیلیارد تومان ارزش شرکت های پذیرش شده در بورس است. مخصوصا در این دولت شاهد تحولات مثبتی بودیم. ارزش شرکت ها 250هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت بود که امروز به 560هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بورس اذعان داشت: مدیریت نظام مالی برای تخصیص پول های خرد به فعالیت های اقتصادی در دنیا، نشان اقتدار کشور ها محسوب می شود. بازار سرمایه کشور ها معیار تامین منابع است و سیستم بانکی تخصیص منابع و بیمه نیز از طریق فروش بیمه های خود منابع را جمع آوری کرده و در بخش های اقتصادی تخصیص می دهد.

در ادامه مسعود پزشکیان ، نائب رییس مجلس گفت: در قرآن آیه ای است که اشاره دارد خدا هستی را برای ارزیابی و امتحان خود خلق کرده است. سوالی که وجود دارد این است که آیا بازار بورس بهترین خدمت را می کند؟ کاری که در نمایشگاه انجام می شود برای دیدن دستاوردها وتجربه ها است. در جهان، نواوری، خلاقیت هنر و توانمندی وجود دارد و می توان بهترین ها را در آن دید نمایشگاه می تواند فرصتی ایجاد کند که بهترین ها را ببینیم.

به گفته وی، آیا سرمایه ای که در این مملکت وجود دارد درست مدیریت می شود؟ که بعد از آن شاندیزی به وجود نیاید که بیت المال را بخورد و یا بانکی که پول مردم را گرفته و سپس ورشکست شود و مردم همه از این موضوع شکایت نمایند؟ و یا سیستمی بسازیم که در آن اختلاس های سه هزار میلیاردی شود. اگر داده ها و سیستمی که ما در اختیار داریم بتواند درست عمل کند با کمترین نقص می تواند پیش برود. وقتی خطا به وجود می آید یعنی سیستم ما دچار مشکل است اما ما می توانیم این مشکلات را حل نماییم. ما قادریم روند را بهترین کنیم و در مجلس بهترین قانون را مصوب کنیم . بهترین ها از توانمندی ها و تجربه ها بدست می آید و نمایشگاه ها باید این فرصت را به ما بدهند.

وی افزود: ما می توانیم در بانک پول را سرمایه گذاری کنیم و می توانیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنیم که چرخ تولید بچرخد. حتی می توانیم دلالی کنیم که ممکلت را ویران می کند. پس همه چیز بستگی به دیدگاه و اعمال خود دارد.

در ادامه یاشار فروهر دبیر نمایشگاه نهم بورس، بانک و بیمه توضیح داد: از همه حضار، رییس سازمان بورس و نائب رییس مجلس تشکر می کنیم.

وی گزارش مختصری از نهمین نمایشگاه چهار روزه ارائه داد و گفت: 351شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که 10شرکت خارجی و 341شرکت داخلی بودند. ما در نمایشگاه و همایش های خارجی 17شرکت داشتیم که شرکت کردند. کرواسی، تایلند، چین و روسیه و آلمان ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آمریکا، ترکیه، ژاپن، امارات ، سوئد و استرالیا نمایندگانی را در این نمایشگاه داشتند.

وی افزود: این 351شرکت بر این اساس ارکان بازار 11، کارگزاری ها 25، شرکت های تامین سرمایه 6، شرکت های پذیرش شده در بورس 21شرکت و شرکت های سرمایه گذاری و مشاور سرمایه گذاری 37 و استارتاپ ها 43 شرکت ... بودند.

وی افزود: ما در کنار نمایشگاه چندین همایش داشتیم که 3همایش اصلی و بین المللی در حوزه بیمه بورس و بانک روز های یکشنبه و دو شنبه و سه شنبه برگزار شد. یک نشست فقهی کمیته بازار سرمایه داشتیم که با حضور علما و اعضای کمیته فقهی بازار سرمایه برگزار شد. همچنین اولین همایش استارتاپی هم در ایران با حضور 43شرکت استارتاپ و 10صندوق سرمایه گذاری برگزار شد.

به گفته وی، رویداد فین استارز بیش از 2هزار نفر مخاطب داشت و بیش از 150جلسه خصوصی و مشاور سرمایه گذاری 30دقیقه ای برگزار شد. برگزاری دو پنل و سخنرانی تخصصی بیش از 40سخنران را داشتیم و 3تیریبون آزاد در همایش استارتاپی برگزار کردیم. همایش های تحصصی بورس، بانک و بیمه و بیش از ده ها کارگاه تخصصی برگزار شده، همچنین فرهنگ سازی کودک داشتیم که بیش از 300کودک از غرفه ها بازدید کردند.

فروهر ادامه داد: یکی از رویداد ها برگزاری جشنواره کاریکاتور بورس بود که با بیش از 843اثر از 480هنرمند داخلی و بین المللی از 57شرکت حضور داشتند، برگزار شد. که 663اثر مربوط به 228هنر مند بزرگسال بود و بقیه مربوط به 180هنر مند کودک بود.

وی گفت: در حاشیه نمایشگاه امضای تفاهم نامه مختلف با نهاد ناظر کره جنوبی ، شرکت بورس با مونیخ آلمان و تفاهم نامه با بورس آتن یونان و شرکت سپرده گذاری مرکزی با بورس آتن انجام شد. همچنین چندین تفاهم نامه داخلی هم در این همایش برگزار شد.

وی افزود: دراین نمایشگاه از چهار کتاب رونمایی شد و از پیشکسوتان بازار سرمایه و برترین های آزمون های بازار سرمایه تجلیل گردید.

در ادامه اختتامیه از مولفین چهار کتاب برتر" روانشناسی بازار" اثر محمد شبانی، "مدیریت سبد اوراق بهادار" اثر حیدر فروغ نژاد، "روش های سرمایه کذاری در بازار های مالی" اثر دکتر مسعود نوروزی و "حسابداری برای مدیران" اثر بیتا مشایخی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند و از پدیدآورندگان این آثار، با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

همچنین از خبرنگاران رسانه های مختلف از جمله مدیر سایت بورس24 علیرضا باغانی ، خبرنگار بورس24 سحر خوشحال، خبرنگار ایسنا الهه پیروی، ماهنامه ترقی امیر اسمائیل کاظمی، سردبیر ماهنامه بورس محمد هاشمی نژاد، خبرنگار ماهنامه بورس معصومه طاهر خانی، خبرنگار ماهنامه بورس منیژه حیاطی، خبرنگار هفته نامه اطلاعات بورس مروارید اسلامی، خبرنگار هفته نامه اطلاعات بورس علی اصغر حیدری، خبرنگار صدا و سیما محمد حسین شفیق، خبرنگار سازمان بورس محمد رضایی ، خبرنگار خبر آنلاین مریم یعقوبی ، خبرنگار پاسارگاد تحلیل ماه منیر تیموری، خبرنگار صداو سیما کبری نوجوان، مدیر مسئول جهان اقتصاد سعید تقی پور، خبرنگار ایرنا داوودپور ، سردبیر اقتصاد نا فواد پور عبادی و سایر خبرنگاران تجلیل شد.

افزون بر این از تمام شرکت کنندگان که از حامی نمایشگاه بودند از جمله پرداخت الکترونیک سامان، بانک رفاه، بانک سرمایه، تامین سرمایه سپهر ؛ بیمه ایران، دلیران پارس، خدمات و مشارکت بانک شهر، موسسه مالی عسکریه قدردانی شد.

همچنین در این اختتامیه از شرکت های سایپا، ایران خودرو ، تامین سرمایه آرمان ، بانک توسعه صادرات، بانک کشاورزی تقدیر شد و به مدیران آن ها لوح یاد بود اهدا گردید.

تمام شد!!!خداحافظ نمایشگاه نهم!

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محسن دائی
    محسن دائی

    شنیده شده این نمایشگاه کم استقبالترین در سال های اخیر بوده.آیا تائید میفرمائید؟

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24