Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی ها از منابع معتبر بین المللی نشان می دهد میزان تولید سنگ آهن چین که در سال ٢٠١۴ رقمی حدود ٣۴۵ میلیون تن بوده تا سال ٢٠٢٠ در بالاترین میزان خود به ٢٨۶ میلیون تن خواهد رسید که این موضوع از ایجاد ظرفیت های جدید برای افزایش قیمت این محصول در بازارهای جهانی خبر می دهد. این در حالی است که میزان مصرف این محصول نیز در چین با کاهش روبه رو شده که این کاهش مصرف بیشتر به دلیل افت تولید فولاد در این کشور بوده است...

وقتی بازار کالا خلوت است...

درمعاملات امروز بورس کالا مقدار ۳۹۱۹۵ تن کالا به ارزش ۹۰۶۲۵۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

محصولات صنعتی و معدنی

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،تالار محصولات صنعتی بورس کالا امروز شاهد داد و ستد ۷۱۰۵تن انواع مس سولفور،کاتد،مفتول و شمش طلا به ارزش ۵۲۸۴۹۰میلیون ریال بود. شرکت ملی صنایع مس ایران،گیل راد شمال و معدن زرشوران عرضه کننده های امروز تالار صنعتی به فروش رساندند.

محصولات پتروشیمی و نفتی

تالار محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی بورس کالای ایران امروز شاهد معامله ۱۷۵۶۲ تن انواع محصولات بود. ارزش کل معاملات این تالار ۱۰۹۲۵۰ میلیون ریال بود. وکیوم باتوم، قیرو ... از محصولات معامله شده در این تالار بود.

محصولات کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی امروز میزبان داد و ستد جو دامی ، شکر سفید و برنج وارداتی بود.در این تالار ۱۴۵۲۸ تن محصول به ارزش ۲۶۸۵۱۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت ۹۰۰۰ تن شکر سفید به قیمت میانگین ۲۳۷۱۷ ریال مورد معامله قرار گرفت.امروز همچنین مقدار500 تن برنج با قیمت ۳۹۵۱۸ ریال با رقابت مورد معامله قرار گرفت.کنجاله سویا و جو دامی دیگر محصولات معامله شده در تالار کشاورزی بود.

جوّ بازار

در معاملات بورس کالا امروز؛ شاهد داد و ستد محصولات صنعتی،کشاورزی و پتروشیمی بودیم در تالار صنعتی هیچ یک از محصولات وارد رقابت نگردید و روز آرامی را داشتیم. در تالار کشاورزی ۸ محصول که ۷ تای آن شکر بود وارد رقابت گردید.در تالار پتروشیمی نیز هیچ یک از محصولات عرضه شده وارد رقابت نگردیده و با قیمت پایه به فروش رسید.

سیگنال های چینی به بازار سنگ آهن

بررسی ها از منابع معتبر بین المللی نشان می دهد میزان تولید سنگ آهن چین که در سال 2014 رقمی حدود 345 میلیون تن بوده تا سال 2020 در بالاترین میزان خود به 286 میلیون تن خواهد رسید که این موضوع از ایجاد ظرفیت های جدید برای افزایش قیمت این محصول در بازارهای جهانی خبر می دهد. این در حالی است که میزان مصرف این محصول نیز در چین با کاهش روبه رو شده که این کاهش مصرف بیشتر به دلیل افت تولید فولاد در این کشور بوده است.

کارشناسان بین المللی می گویند با کاهش قیمت سنگآهن در سال 2014 میزان تولید در صنایع فولادی کاهش یافته است و این موضوع باعث شده میزان عرضه نیز با کاهش روبه رو شود. 33 درصد میزان تولید در صنایع فولادی کاهش یافته است که این موضوع باعث شده عرضه این محصول نیز افت کند.

لیست عرضه ها و آمار معاملات در رینگ فلزی

مشخصات عرضه محصولات رینگ فولادی

محصول

تیرآهن 14 تا 18

تولید کننده

نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد

قیمت پایه

۱۳,۹۰۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۵,۱۸۷

حجم عرضه

حداکثر افزایش عرضه

۱,۵۰۰

 

آمار معاملات محصولات رینگ فولادی

محصول

شمش بلوم (150*150)5SP

تولید کننده

فولاد خوزستان

قیمت پایه

۱۲,۵۰۰

قیمت پایانی تالار

۱۲,۵۰۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۳,۶۵۸

حجم معامله

۷,۶۰۰

تقاضای کل

عرضه کل

۷,۶۰۰

مچینگ

گزارش بازار جهانی

جدول قیمت محصولات وارداتی و صادراتی کشور چین

قیمتهای هفتگی محصولات صادراتی چین

15.07.2016

08.07.2016

01.07.2016

شرایط قرارداد

سایز

نام محصول

320-335

310-330

305-325

FOB

 

Billets

 

390-410

380-405

FOB

1 mm

CRC

 

450-470

450-460

FOB

1 mm

Galvanized coils

370-385

350-370

340-355

FOB

3-12 mm

HRC

350-360

340-350

335-345

FOB

20 mm and above

Plates

 

335-355

320-335

FOB AW

16-25 mm

Rebar

گزارش بازار واردات

جدول قیمت محصولات وارداتی در ایران

ورق

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

ضخامت 2

روسیه

ورق سیاه ۲ M.M.K 1000 برش خورده ST37 بنگاه تهران

۱۹,۰۰۰

تیرآهن

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 20

کره

تیرآهن ۲۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

۴,۳۵۰,۰۰۰

سایز 22

کره

تیرآهن ۲۲ کره ۱۲ متری IPE تهران

۵,۵۵۰,۰۰۰

سایز 24

کره

تیرآهن ۲۴ ترک ۱۲ متری IPE تهران

۷,۳۹۰,۰۰۰

سایز 27

کره

تیرآهن ۲۷ کره ۱۲ متری IPE تهران

۹,۱۵۰,۰۰۰

سایز 30

کره

تیرآهن ۳۰ ترک ۱۲ متری IPE تهران

۱۱,۳۹۰,۰۰۰

میلگرد

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 5.5

چین

کلاف ساده چین | بندر امام

۱۷,۶۰۰

سایز 5.6

چین

کلاف ساده (پلاک قرمز) چین | بندر امام

۱۷,۵۰۰

اخبار بازار و صنعت

افت قراضه ترکیه ،هفته گذشته خرید قراضه در ترکیه پس از مدتی وقفه به دلیل تعطیلات عید فطر بیشتر شد یک عرضه‌کننده اروپایی تخفیف‌هایی داد و توانست فروش داشته باشد.متوسط قیمت معامله 211 دلار هر تن سی‌اف‌آر بود که نسبت به معامله قبلی تا 4 دلار افت داشت.این صادرکننده قراضه مخلوط آلمان را نیز 211 دلار هر تن سی‌اف‌آر فروخت.این رو الان باید سنگ آهن بخرند.در این راستا قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای آخرین بار 19 دلار رشد داشته به 387 دلار هر تن رسید.

صادرات اسلب خوزستان به برزیل ، فرناندو پائولوچیو کوینلاتو یکی از نمایندگان شرکت CSNبرزیل به‌عنوان دومین فولادساز بزرگ جهان در جریان دیدار از فولاد خوزستان با اشاره به کیفیت بالای شمش این شرکت گفت: فولاد خوزستان می‌تواند برای تمام دنیا اسلب تولید کند.هیات اعزامی شرکت CSNبرزیل، شامل فرناندو پائولوچیو کوینلاتو نماینده فنی، اسماعیل ویرا واسکنسلوس مذاکره‌کننده تجاری و مارکوس آلیوس هوفمن به‌عنوان سرمایه‌گذار، طی سفر سه روزه به خوزستان، از خط تولید شمش در واحد فولادسازی، سیستم‌های کنترل کیفی، حمل و نقل و انبارهای شمش شرکت در اهواز و بندر امام خمینی(ره) دیدن کردند.

گزارش بازارهای دو گانه(دلار-نفت-مسکن)

رفت و برگشت هیجانی

دیروز هر دلار آمریکا با افت 7 تومانی به نرخ 3508 تومان معامله شد. ابتدای معاملات با هیجان ناشی از ناآرامی‌های ترکیه نرخ دلار تا سطح 3521 تومان رشد داشت. در ساعات پایانی روز جمعه اخباری مبنی بر کودتای گروهی از ارتش ترکیه علیه دولت منتشر شد. احتمال افزایش تقاضای دلار در این کشور با توجه به وضعیت ناآرام وجود داشت. تقاضای آربیتراژی در کشور همسایه می‌توانست با رشد نرخ دلار به بازار داخل منعکس شود. با این حال، اخبار منتشر شده تا ساعت تنظیم این گزارش به سرکوب کامل این کودتا اشاره داشت. در نتیجه با بازگشت آرامش به بازار ارز نرخ دلار نیز با افت مواجه شد. در این میان، رشد نرخ درهم نیز در ساعات ابتدایی معاملات به رشد نرخ دلار کمک کرد که اثر این موضوع نیز با بازگشت نرخ درهم خنثی شد.

رشد آرام هفتگی نفت

هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد 2/ 1 درصدی همراه شد. روز گذشته آمارهای مناسب اقتصادی آمریکا و پیش تر آمار مناسب اقتصادی چین با ایجاد خوش‌بینی به رشد تقاضای بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های نفت، عامل حمایت از نفت شد. همچنین در ساعات پایانی روز جمعه، ناآرامی‌های ترکیه با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک (منطقه خاورمیانه) این کشور نیز از قیمت نفت حمایت کرد. پس از افت هفتگی 3/ 7 درصدی قیمت نفت در دو هفته قبل، در هفته اخیر نفت نوسان اندکی نزدیک سطح 45 دلاری داشت. همچنان کند شدن روند کاهشی تولیدات آمریکا با رشد (6 موردی) دکل‌های نفتی برای ششمین هفته در 7 هفته اخیر موجودی بالای نفت تجاری عامل فشار بر نفت در کوتاه مدت است. با این وجود کاهش تولیدات غیراوپک و چشم‌انداز بازگشت عرضه و تقاضای نفت به تعادل در میان‌مدت خوش‌بینی را نسبت به نفت حفظ کرده است.

آواربرداری از رکود ساخت و ساز

بررسی آمار ساخت و ساز در ماه‌های نخست امسال و سال گذشته نشان می‌دهد آمار رکود ساخت و ساز متوقف شده، به این معنا که «شدت ریزش» تیراژ ساخت و ساز مسکونی و حجم صدور پروانه، بهبود یافته است. هر چند میزان ساخت و ساز در دوماه نخست بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان رشد منفی دارد،‌اما در عین حال کاهش میزان تنزل ساخت و ساز، از آمادگی بازار برای رشد مثبت میزان ساخت و ساز در ماه‌های آتی حکایت دارد.از سوی دیگر مقایسه آماری میان میزان تسهیلات بانکی و صدور پروانه ساختمانی نشان می‌دهد رشد مثبت در پرداخت تسهیلات ساخت به رغم رشد منفی تیراژ ساخت و ساز حکایت از آن دارد که در مقطع کنونی سرمایه‌گذاران ساختمانی بر تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره متمرکز شده‌اند و ساخت واحدهای جدید در اولویت بعدی آنها قرار دارد. احتمالا افزایش چشمگیر حجم ساخت و ساز جدید با توجه به شرایط عمومی بازار و توقف افت آمار ساخت و ساز، در نیمه دوم امسال محقق خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24