Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

روزهای بازگشت نمادها از مجامع پایان سال مالی است و سهامداران پس از حضور در ضیافت شرکت ها حالا با چشمانی باز استراتژی خود را در معاملات تغییر داده اند این تغییر استراتژی به وضوح در برخی از نمادهای کوچکتر قابل مشاهده است

راز حضور دو سهامدار جدید در کوچولوی دوست داشتنی ؟

بورس24 :

روزهای بازگشت نمادها از مجامع پایان سال مالی است و سهامداران پس از حضور در ضیافت شرکت ها حالا با چشمانی باز استراتژی خود را در معاملات تغییر داده اند این تغییر استراتژی به وضوح در برخی از نمادهای کوچکتر قابل مشاهده است . با توجه به اتفاقات و رویدادهای هفته های اخیر مسیر صنایع در سال 95 کاملا از هم جداست پس اکیدا توصیه می کنیم سیاست معاملاتی خود را با بزرگان بازار سرمایه محک بزنید !

نگاهی به معاملات روز چهارشنبه 6 مرداد ماه

اندک اندک جمع نمادها جمع می شود / 378 نماد سهام و حق تقدم در معاملات روز چهارشنبه داد و ستد شدند که در 8 روز کاری اخیر بی سابقه است

 ارزش معاملات سهام و حق تقدم هم در پیروی از این افزایش تعداد نمادها 29 درصد رشد کرد و به 251 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید

امروز 8 بلوک سهام به ارزش 39 میلیارد و 382 میلیون تومان معامله شدند / ارزش معاملات بلوکی فنرژی در سال جاری به 159 میلیارد و 133 میلیون تومان رسیده حال آنکه ارزش بازار این نماد 46.7 میلیارد تومان است.!

20 نماد پر ارزش تر روز چهارشنبه 58 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار داشتند / ترکیب نمادهای پر ارزش در مقایسه با ماه و حتی هفته های گذشته کاملا تغییر کرده که نشان از تغییر استراتژی سهامداران در کلیت بازار دارد / 358 نماد دیگر بر 42 درصد از ارزش معاملات تملک داشتند.

خودرو ، پالایشی و فلزی ها با فاصله اندکی رتبه های اول تا سوم ارزش معاملات روز چهارشنبه را بدست آوردند

بترانس از 1500 تومان عبور می کند؟

همچنان ایران ترانسفو با تجمعات کارگری دست و پنجه نرم می کند بحث واگذاری 35 درصد از سهام شرکت از مجموعه گروه توسعه ملی به شرکت صنعت و تجارت آداک (سهامی خاص ) که متعلق به مهدی مومنی است سبب شده برخی سیاست ها در شرکت تغییر کند و همین موضوع محل مجادله کارگران با مسئولان شرکت است .

اگر به روند سهم نگاه کنیم در سه روز پایانی هفته روزهای پر ارزشی هستند که مجموعا 50 میلیارد و 487 میلیون تومان ارزش داشتند حقوقی ها در این سه روز که بحث اعتراض های کارگری را به خود می دیدند حسابی حمایت خود را از سهم انجام دادند و قیمت سهم در آستانه 1500 تومان 3 درصد طی 3 روز کاری اخیر نزول پیدا کرد .

بازدهی بترانس اگر چه از ابتدای سال تنها در حدود 4 درصد است اما باید در نظر داشت در سال 94 ایران ترانسفو بازدهی 82 درصدی را به سهامداران خود هدیه داده است .

در چند روز اخیر صندوق سرمایه گذاری آرمان شهر و شرکت صنعت و تجارت آداک (سهامی خاص) پشت بترانس درآمده اند و حمایت های به نسبت قابل قبولی از سهم کردند . تجارت آداک در روز چهارشنبه در حدود 177 و آرمان شهر در جدود 609 میلیون تومان برای خریدهای خود در بترانس مصرف کردند .

در بین سهامداران غیر درصدی ، روز چهارشنبه یک بلوک به همان قیمت تابلو و به ارزش 14 میلیارد و 912 میلیون تومان جابجا شد . این قبیل بلوک ها و عدم عرضه گسترده سهم در معاملات عادی در کنار معاملات روان سهم و حمایت حقوقی ها ما را متقاعد می کند که حداقل افت محسوسی طی روزهای آتی در بترانس اتفاق نیافتد .

در صورتی که قیمت ایران ترانسفو برای صنعت و تجارت آداک جذاب باشد و انتقال 35 درصد از سهام به سرانجام برسد احتمالا رفتار نماد روی تابلو همچون داخل شرکت متفاوت از گذشته خواهد شد.

عرضه های سریالی همیاری در وبانک ادامه پیدا کرد

وبانک کم سر و صدا که جزو نمادهای پر ارزش بازار سرمایه بدر گروه چند رشته ای ها به حساب می آید این روزها از جانب یکی از سهامداران درصدی خود به شکل گسترده عرضه می شود . موسسه همیاری کوثر سهامدار درصدی است که در هفته های اخیر چه در معاملات بلوکی و چه در معاملات عادی نقش فروشنده را به خوبی در وبانک ایفا می کند در جدیدترین فروش موسسه همیاری روز چهارشنبه یک بلوک 5 میلیون سهمی از سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به ارزش 965 میلیون تومان از جانب این موسسه به فروش رسید .

فروش های موسسه همیاری کوثر پس از ثبت افزایش سرمایه وبانک ، و حضور همیاری کوثر در بین سهامداران درصدی مجددا به چشم آمد هر چند این موسسه در اسفند سال گذشته و پیش از افزایش سرمایه هم فروش هایی در گروه توسعه ملی انجام داده بود .

گفتنی است وبانک که نماد کم نوسانی است از ابتدای سال 94 تاکنون به بازدهی اندک 14 درصدی دست یافته است .

دلگرمی سمند به خودرو سواران !!!

به نظر می رسید با حضور ایران خودرو بازار اقبال بیشتری به این سهم نشان دهد اما این چنین نشد و رمق ایران خودروی پر خبر خیلی سریع تر از آنچه تصور می شد رو به زوال رفت . ایران خودرو پس از بازگشایی از حدود قیمت 340 به 320 تومانی افت پیدا کرد . البته در این بین یک خبر در اواخر معاملات روز چهارشنبه حسابی خودرو را سرذوق آورد ؛ در خلال جلسه معارفه شاپور محمدی ریاست جدید سازمان بورس و اشاره وی به احتمال تمدید مهلت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی جان تازه ای در روند ثبت تقاضای ایران خودرو دیده شد .

از طرفی دیگر حضور پر قدرت سمند را در بخش خرید داشتیم جایی که در معاملات روز چهارشنبه 11 میلیون و 185 هزار سهم ایران خودرو تنها توسط سمندها از دست فروشندگان گرفته شد . سمند برای خریدهای روز چهارشنبه اش در حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان وجه نقد مصرف کرده است .

با احتساب افت قیمت آخرین روز کاری ، زیان سهامداران ایران خودرو از ابتدای سال به 31 درصد افزایش پیدا کرد .

راز حضور دو سهامدار جدید در کوچولوی دوست داشتنی ؟

گروه صنایع کاغذ پارس در 19 اردیبهشت سال جاری پای در معاملات فرابورس گذاشت و خیلی زود جایش را در بین سهامداران و سهامبازان پیدا کرد سهامداران خرد از شرکت در عرضه اولیه کاملا رضایت داشتند چرا که قیمت سهم تا حدود 35 درصد ظرف مدت 8 روز کاری رشد داشت و پس از آن هم مدیریت چکاپا سهم سرزنده خود را کاملا حمایت کرد و عرضه های خود به غیر را به شکل بلوکی و کاملا مدیریت شده انجام داد . نتیجه آنکه ظرف مدت کوتاهی بازدهی 74 درصدی برای سهامداران رقم خورده است و سهامداران درصدی خوبی وارد سهم شده اند که هر یک پتانسیل موتور محرک را در این سهم می توانند ایفا کنند .

امرو سهامدار اصلی و حقیقی چکاپا (محمد جواد مقدم) یک بلوک دیگر از سهام خود را به ارزش 3 میلیارد تومان روی قیمت 250 تومان فروخت . اما نکته خوش رنگ تر در این فروش حضور دو سهامدار درصدی به نام های شرکت گروه مالی بانک پارسیان (سهامی خاص ) و شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران (سهامی خاص) در چکاپا هستند دو سهامدار درصدی جدیدی که ظرف روزهای قبل سبد سهام خود را از چکاپا پر کردند .

اگر چه هنوز خیلی زود است که بخواهیم بنیاد و تکنیکال را روی چکاپا محک بزنیم اما همینکه مدیریت برای حضور در بازار سرمایه برنامه داشته و درصدی های خوبی را به سهم جذب کرده ، قابل توجه است .

چکاپا در 3 روز اخیر به غیر از بلوک های پر ارزشش ، 35 میلیارد و 442 میلیون تومان ارزش معامله را به نام خود ثبت کرده است که برای یک سهم با ارزش بازار 344 میلیارد تومانی ( پس از رشد قیمت 74 درصدی دو ماه و نیم اخیر به این ارزش بازار رسیده است ) به نظر می تواند نقطه عطف باشد . 

برای مشاهده جدول کامل معاملات سهامداران درصدی روی تصویر و یا لینک زیر کلیک نمایید.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


بی پولی !

بی پولی !

نکته قابل توجه معاملات روزهای اخیر تغییرات عمده در پورتفولیوی سهامدارا...

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24