Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس هیات مدیره بانک مسکن در ادامه گزارش خود از عملکرد بانک در نیمه اول سال جاری، به نحوه پرداخت وام خرید و ساخت اشاره کرد و گفت: حجم پرداخت تسهیلات مسکن به لحاظ مبلغ –ریالی- طی این مدت ٧۴ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته (نیمه اول ٩۴) رشد داشته است که این نشانه عملکرد مناسب در بازاریابی و شناسایی تقاضای هدف بوده است.روند پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن به لحاظ فقره (تعداد واحد مسکونی) نیز در این مدت به ترتیب ۵٢ درصد و ١۴ درصد افزایش یافته است...

رشد ۵٠ درصدی حجم پرداخت تسهیلات مسکن

بورس24 :استقبال خریداران و سازنده­ های مسکن از تسهیلات بانکی جدید در نیمه اول امسال نه تنها باعث خروج بخش مسکن و ساختمان از رکود عمیق شد که معادل 250 هزار واحد مسکونی، تامین مالی در این بخش صورت گرفت.بانک مسکن در نظر دارد حجم تامین مالی این بخش را تا پایان امسال به یک میلیون واحد مسکونی برساند.

مدیر عامل بانک مسکن دستیابی به هدف تامین مالی یک میلیون واحد مسکونی در سال 95 را مشروط به «تمرکز بر وصول بیشتر مطالبات» بخصوص تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری بانک برشمرد و گفت: با توجه به هزینه تجهیز منابع برای پرداخت تسهیلات بلند مدت، لازم است اقدامات عملیاتی شعب بانک مسکن متناسب با سیاست های تدوین شده از سوی مدیران ستادی، در مسیر وصول بیشتر مطالبات که به نوعی، منابع صفر درصد، محسوب می شوند، جهت دهی شود. رشد وصول مطالبات به معنای تجهیز منابع با قیمت پایین تر از سایر روش های تامین، است. اما این همه ماموریت نظام بانکی برای رونق بخشی به مسکن نیست.بانک­ ها باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت کنند که منابع تجهیز شده وارد صندوق ها و حساب هایی شود که کمترین ضریب سپرده قانونی و بیشترین بازدهی را دارد. ضمن آن که، افزایش کارآمدی و صرفه جویی نیز از جمله مکمل های ماموریت تجهیز به حساب می آید.

مدیر عامل بانک مسکن در عین حال تاکید کرد: منابع گران قیمت حتماً باید در جهت درست تخصیص داده شود و به مصرف برسد.

بت شکن در گردهمایی مدیران ارشد بانک مسکن با تشریح عملکرد 6 ماه اول امسال، افزود: بانک مسکن با سرلوحه قرار دادن برنامه تامین مالی ساخت و خرید یک میلیون واحد مسکونی در کشور، موفق شد در گام اول حمایت از صنایع هدف و شرکت های ساختمانی پیشرو در انتقال تکنولوژی های نوین ساخت به داخل کشور را در دستور کار خود قرار دهد. برای این منظور، سقف تسهیلات صنعتی سازی مسکن تا 150 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل بانک مسکن دومین گام برداشته شده را همراهی بانک با سیاست های دولت در جهت خروج از رکود اقتصادی و تحرک زایی به بخش پیشرو یعنی بخش مسکن عنوان کرد و گفت: امسال شرایط اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن به دو سمت عرضه و تقاضای مسکن با طراحی سبد متنوعی از انواع وام ها و ابزارهای مالی، تسهیل شد. تسهیلات فعلی تا حد مناسبی از انعطاف برای پوشش دامنه وسیعی از متقاضیان تسهیلات، برخوردار است. بت شکن رشد 50 درصدی منابع بانک مسکن در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول سال گذشته را دستاورد دیگر نظام بانکی در مسیر رکودزدایی از پیشرانه اقتصاد برشمرد و درباره آن تصریح کرد: این میزان رشد مدیون دو ابزار جدید نوآورانه شامل صندوق آباد و انتشار اوراق رهنی بوده است.

رئیس هیات مدیره بانک مسکن در ادامه گزارش خود از عملکرد بانک در نیمه اول سال جاری، به نحوه پرداخت وام خرید و ساخت اشاره کرد و گفت: حجم پرداخت تسهیلات مسکن به لحاظ مبلغ –ریالی- طی این مدت 74 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته (نیمه اول 94) رشد داشته است که این نشانه عملکرد مناسب در بازاریابی و شناسایی تقاضای هدف بوده است.روند پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن به لحاظ فقره (تعداد واحد مسکونی) نیز در این مدت به ترتیب 52 درصد و 14 درصد افزایش یافته است.

طی نیمه اول امسال همچنین 76 درصد از هدف تعیین شده در جذب سپرده توسط صندوق پس ­انداز مسکن یکم، محقق شد که البته این اتفاق ناشی از منعطف­ سازی شرایط ثبت نام و ورود خانه­ اولی­ ها به این صندوق بوده است.بانک مسکن موفق شد با کسب مجوز از بانک مرکزی، شرط ازدواج را از جلوی پای متقاضیان مصرفی تسهیلات 80 میلیون تومانی صندوق پس ­انداز یکم، کنار بگذارد. این صندوق در تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و مراکز استان 60 و شهرهای کوچک 40 میلیون تومان مشروط به یکسال سپرده ­گذاری معادل نصف سقف تسهیلات، وام با نرخ 9.5 درصد پرداخت می ­کند.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اهداف راهبردی تعریف شده در سال 95 برای تامین مالی بخش مسکن از جانب بانک، تصریح کرد: بانک مسکن برای تحقق این اهداف موفق شد امکان افزایش سرمایه معادل 5 هزار میلیارد تومان را از طریق تصویب بودجه سال 95 کل کشور، فراهم بیاورد. این میزان سرمایه قرار است از محل تبدیل دارایی­ های وزارت راه و شهرسازی، در اختیار بانک مسکن قرار بگیرد.

بت شکن دستاورد دیگر بانک مسکن را کسب مجوز راه­اندازی موسسات پس ­انداز و تسهیلات مسکن منطقه ­ای برشمرد و گفت: ارایه بسته ­های متنوع خدمات مالی به شرکت ­های بزرگ و کوچک ساختمانی، راه اندازی حساب امانی برای پیش ­فروش مسکن، فراهم شدن زمینه فروش مسکن قسطی و همچنین ساخت و ساز در بافت فرسوده با تسهیلات ارزان قیمت از جمله ابزارهای جدید مالی مسکن است که همه آن ها در حال حاضر توسط بانک مسکن به فعالان ساختمانی و عوامل بازار مسکن پرداخت می ­شود.بر اساس این گزارش میزان سپرده گذاری متقاضیان خرید مسکن در صندوق پس ­انداز مسکن یکم از مرز 1200 میلیارد تومان عبور کرده است و تعداد سپرده گذاران با شیب بالای 30 درصد رو به افزایش است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24