Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سرکشی فولاد ادامه یافته و باز هم رشد قیمت های بیشتری به ثبت می رسد هرچند که دلیل اصلی این وضعیت را رشد بهای مواد اولیه قلمداد کرده اند اگرچه آرامشی نسبی در بازارهای جهانی حاکم است. خوش بینی به دورنمای تقاضا افزایش یافته و مشخص نیست که این حجم از خوش بینی ها همراه با رشد قیمت ها تا کجا ادامه یافته و چقدر پایدار خواهد ماند. ممکن است سرکشی فولاد به سراشیبی قیمتی ختم شود که در کنار کاهش اعتماد به بازار ، به عقب نشینی خریداران و تضعیف ساز و کارهای تولید و توزیع منجر خواهد شد...

فولاد و التهاب....

بورس24 : سرکشی فولاد ادامه یافته و باز هم رشد قیمت های بیشتری به ثبت می رسد هرچند که دلیل اصلی این وضعیت را رشد بهای مواد اولیه قلمداد کرده اند اگرچه آرامشی نسبی در بازارهای جهانی حاکم است. خوش بینی به دورنمای تقاضا افزایش یافته و مشخص نیست که این حجم از خوش بینی ها همراه با رشد قیمت ها تا کجا ادامه یافته و چقدر پایدار خواهد ماند. ممکن است سرکشی فولاد به سراشیبی قیمتی ختم شود که در کنار کاهش اعتماد به بازار ، به عقب نشینی خریداران و تضعیف ساز و کارهای تولید و توزیع منجر خواهد شد.

بازار پتروشیمی ها نیز همان شرایط پیشین یعنی آرامش نسبی ، کاهش ممتد و مستمر قیمت ها و التهاب در بازارهای محدودی را تجربه می کند اگرچه جرقه های رشد قیمتی در بورس کالا برای کالاهایی همچون 0075 ( پلی اتیلن سبک فیلم ) افزایش یافته و ممکن است به آرامی به بازار آزاد منتقل شود.

خبر مهم روزهای اخیر را باید ورود محموله های بنزین و گازوئیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به انبارهای شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی دانست زیرا می تواند به افزایش محسوس حجم عرضه بنزین و گازوئیل در بورس انرژی منجر شود.

جزئیات راه اندازی نخستین صندوق کالایی در بورس کالا / زنجیره ابزارهای مالی تکمیل شد

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران گفت: راه اندازی صندوق های کالایی در بورس کالای ایران منجر به تکمیل زنجیره ابزارهای مالی برای سرمایه گذاری در کالاها شده است و ابزارهای متنوع سرمایه گذاری در بخش کالایی را در اختیار فعالان بازارهای کالایی قرار می دهد.

علیرضا ناصر پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره جزئیات راه اندازی نخستین صندوق کالایی بازار سرمای، بیان داشت: پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری کالایی در بازار سرمایه کشور تحت عنوان صندوق پشتوانه طلای لوتوس از روز شنبه 20 خرداد ماه از طریق بورس کالای ایران آغاز شده و تا روز چهارشنبه 24 خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در نخستین روز 80 درصد معادل هفت میلیون و 800 هزار واحد از سوی خریداران حقیقی و حقوقی پذیره نویسی شد، افزود: حداقل سرمایه صندوق 100 میلیارد ریال است که با پذیره نویسی 10 میلیون واحد سرمایه گذاری، صندوق می تواند فرآیند تاسیس خود را کامل کرده و مجوز فعالیت را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کند.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران ادامه داد: براساس اساسنامه صندوق های کالایی که مورد تائید سازمان بورس و اوراق بهادار است، صندوق های سرمایه گذاری کالایی (قابل معامله) تنها می توانند در اوراق بهادار مبتنی بر کالا از قبیل گواهی سپرده کالایی و اوراق مشتقه کالایی (قرادادهای آتی و اختیار معامله کالایی)سرمایه گذاری کنند به طوری که حداقل 90 درصد از منابع صندوق باید در اینگونه اوراق سرمایه گذاری شود. ناصر پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی اوراق بهادار مبتنی بر کالا تنها در بورس های کالایی پذیرش شده اند و فقط از طریق این بورس ها قابل معامله هستند، بنابراین محل سرمایه گذاری این صندوق ها ابزارهای معاملاتی موجود در بورس های کالایی خواهد بود.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه بورس کالای ایران در چند سال اخیر ابزارهای مالی جدیدی مانند گواهی سپرده کالایی و قراردادهای اختیار معامله کالایی راه اندازی کرده و با توجه به اینکه لازمه موفقیت این ابزارها افزایش عمق معاملات و نقدشوندگی آنها است، بر اساس مطالعات انجام شده، راه اندازی صندوق های کالایی نقش به سزایی در افزایش عمق و نقدشوندگی ابزارهای مذکور دارد.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران اضافه کرد: صندوق های سرمایه گذاری کالایی تنها قادر به سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا هستند که با توجه به منابع به نسبت زیاد آنها (حداقل 100 میلیارد ریال) راه اندازی این صندوق ها می تواند نقش زیادی در تعمیق و نقدشوندگی اوراق بهادار مبتنی بر کالای موجود در صندوق داشته باشد.

ناصر پور با بیان اینکه راه اندازی صندوق های کالایی همواره مورد توجه بورس کالای ایران بوده و در 2 سال گذشته مطالعات گسترده و پیگیری های مستمری در راستای راه اندازی این صندوق ها در این بورس انجام گرفته است، تصریح کرد: راه اندازی صندوق های کالایی در بورس کالای ایران منجر به تکمیل زنجیره ابزارهای مالی برای سرمایه گذاری در کالاها شده و تنوع قابل توجهی از ابزارهای سرمایه گذاری در حوزه کالایی را در اختیار فعالان بازارهای کالایی قرار می دهد.

ناصر پور ادامه داد: علاوه بر این سرمایه گذاری در صندوق های کالایی روشی برای متنوع سازی پرتفوی معاملاتی فعالان بازار سرمایه خواهد شد. از این رو راه اندازی معاملات این صندوق ها در بورس کالای ایران ، سرمایه گذاری تمامی فعالان بازارهای مالی و کالایی را در این صندوق ها تسهیل می کند.

به گزارش ایرنا، برخی تمایل دارند به جای خرید کالاها، اوراق بهادار مبتنی بر کالاها را داد و ستد کنند که با راه اندازی صندوق های کالایی، این امکان فراهم شده است. بدین ترتیب، سرمایه‌گذاران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی را می خرند و منافع حاصل از آنها را در قالب سود ایجاد شده به دارندگان واحدهای صندوق پرداخت خواهند کرد.

از مزایای راه اندازی صندوق کالای این است که قابلیت تعیین قیمت برای کالاهای خاص فراهم می شود. یکی دیگر از این مزایای آن است که افرادی که حرفه‌ای نیستند و یا فرصت کافی برای این کار ندارند که خودشان به طور مستقیم، اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای کشاورزی، پتروشیمی و معدنی را معامله کنند، بتوانند با خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی، اقدام به خرید و فروش کنند.

با راه اندازی صندوق های کالایی، قیمت گذاری محصولات به روش منصفانه انجام می شود، بر این اساس کشاورزان و سایر تولید کنندگان، ناچار نخواهند بود که محصول خود را به قیمت پایین به دلالان عرضه کنند.

بورس انرژی: معامله 7.8 میلیارد تومان در بورس انرژی

در جریان معاملات روز گذشته بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 2,410 قرارداد معادل 44,348 مگاوات ساعت به ارزش 15 میلیارد و 142 میلیون ریال بود. در بازار فیزیکی بورس انرژی هم 6.3 میلیارد تومان فرآورده های نفتی و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت.

دیروز، نمادهای کمباری، بار پیک، بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت‌های 320,000 ، 370,000 ، 359,953 و 359,914 ریال بر مگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/04/22 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/03/27 و نمادهای بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 96/03/27 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

مهمترین معاملات در رینگ فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

عرضه کننده

حجم معامله شده

واحد حجم

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل

شرکت پالایش نفت تبریز

1200

مترمکعب

402.899

394

دلار (بانک مرکزی)

حلال 402 پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل

شرکت پالایش نفت شیراز

1960

مترمکعب

415.91

415.91

دلار (بانک مرکزی)

آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل

شرکت پالایش نفت شیراز

0

تن

-

465

دلار (بانک مرکزی)

میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی

پالایش گاز ایلام

44

تن

10400000

10400000

ریال

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

پتروشیمی زاگرس

525

تن

7422

7422

ریال

متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی

پتروشیمی شیراز

2024

تن

8164

7422

ریال

حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی

شرکت پالایش نفت آبادان

0

لیتر

-

13278

ریال

نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد

نخستین محموله بنزین تولیدی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به میزان 21 میلیون لیتر روز دوشنبه (22 خردادماه) وارد انبار شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه بندرعباس شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با افتتاح رسمی فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از دهم اردیبهشت ماه امسال تاکنون نفتای سنگین به واحد CCR تزریق و حدود 100 میلیون لیتر بنزین نیز از این واحد تولید شده است.

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: از همان روز افتتاح، بزرگترین واحد بنزین سازی ایران با خوراک میعانات گازی، در سرویس بوده و هیچ موقع متوقف نشده است.

وی با بیان این‌که این واحد یک تجربه جدید در صنعت پالایش ایران به شمار می‎آید، افزود: این واحد به مرور در حال تثبیت تولید است.

کاظمی با بیان اینکه چهار مخزن ذخیره سازی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس وجود دارد گفت: تاکنون حدود 100 میلیون لیتر بنزین تولید شده که در مخازن پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و به انبار نفت بندرعباس تحویل خواهد شد.

وی همچنین به مرحله راه اندازی واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: این واحد هم اکنون در حال اسیدشویی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که هم اکنون و بدون احتساب بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود 62 میلیون لیتر بنزین پایه در کشور تولید می شود، اظهار کرد: این میزان در ماه آینده به حدود 70 میلیون لیتر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، ادامه داد: با رشد توسعه اقتصادی و افزایش تعداد اتومبیلها و افزایش قابل توجه سفرهای مردم در کشور میزان مصرف بنزین هم افزایش یافته است که البته طبیعی است.

وی در پاسخ به سوال برخی که معتقدند در قبال رشد اقتصادی، بایستی تنها میزان مصرف نفت‌گاز افزایش یابد نیز گفت: طبیعی است که همراه با رشد اقتصاد، وضع مردم هم بهبود و قطعا مسافرتها و مصرف بنزین هم افزایش می یابد.

آرامش ممتد پتروشیمی ها

هرچند که هنوز قیمت ها در بازار آزاد در مسیری کاهشی نوسان می کند ، ولی معاملات بورس کالا در روز سه شنبه از بهبود نسبی معاملات خبر داده و همچنین ممکن است به افزایش بیشتر این حجم در روزهای پیش رو منجر شود.

کاهش حجم معاملات در هفته گذشته خود دلیل مهمی برای خودنمایی تقاضا در روز جاری محسوب شده که با رونق نسبی عرضه ها ، شاهد بهبود حجم معاملات بودیم. این وضعیت اگرچه هنوز هم روندهای معاملاتی پیشین یعنی آرامش در بازار داخلی و معاملات منطقی در بورس کالا همراه با التهاب بازار پلی پروپیلن ها را به همراه دارد ولی تفاوتی محسوس را نیز تجربه می کند. ورود التهاب به معاملات گرید 0075 ( پلی اتیلن سبک فیلم ) نشان می دهد که این بازار از یک سو با تقاضایی واقعی رو به رو است و از سوی دیگر عرضه ها جوابگوی مصرف داخلی نیست هرچند که این کالا و گریدهای مشابه غالباً با تولید بالایی در صنایع بالادستی کشور رو به رو بوده و هست.

برخی از مهمترین معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی اتیلن سبک فیلم 0075

پتروشیمی بندرامام

نقدی

41,339

44,158

1500

5800

1500

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG821

پتروشیمی تندگویان

سلف

36,936

37,706

2002

4598

2002

پلی وینیل کلراید E6834

پتروشیمی اروند

سلف

33,834

40,600

220

4048

220

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی بندرامام

نقدی

31,328

31,383

2992

3388

2992

پلی پروپیلن نساجی HP510L

پلی پروپیلن جم

نقدی

37,691

38,330

2002

2816

2002

پلی پروپیلن نساجی HP552R

پلی پروپیلن جم

سلف

37,691

40,526

1210

2596

1210

پلی پروپیلن فیلم HP525J

پلی پروپیلن جم

نقدی

38,045

41,849

484

2530

484

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی اروند

نقدی

31,328

31,328

2486

2376

2332

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG645

پتروشیمی تندگویان

نقدی

32,014

32,014

4004

1452

1452

پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518

پتروشیمی جم

نقدی

36,393

36,393

3531

968

924

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG641

پتروشیمی تندگویان

نقدی

33,004

33,004

1012

924

924

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی غدیر

نقدی

31,328

31,328

440

880

440

پلی پروپیلن شیمیایی EP548R

پلی پروپیلن جم

نقدی

42,718

42,978

440

704

440

پلی پروپیلن نساجی HP550J

پلی پروپیلن جم

نقدی

37,691

37,977

264

528

264

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG781

پتروشیمی تندگویان

سلف

35,199

36,880

99

517

99

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG825

پتروشیمی تندگویان

سلف

35,846

36,394

154

517

154

پلی استایرن انبساطی 200

پتروشیمی تبریز

نقدی

47,639

56,597

150

490

150

پلی پروپیلن نساجی 1102L

پتروشیمی رجال

نقدی

37,691

39,055

105

441

105

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی غدیر

سلف

31,328

31,328

200

400

200

پلی اتیلن سنگین دورانی 3840UA

پتروشیمی تبریز

نقدی

38,031

38,036

350

390

350

پلی استایرن انبساطی 300

پتروشیمی تبریز

نقدی

47,639

52,007

100

370

100

پلی پروپیلن نساجی RG1102XK

پتروشیمی رجال

سلف

37,691

37,691

315

357

315

پلی پروپیلن شیمیایی RP340R

پلی پروپیلن جم

نقدی

43,780

43,899

220

308

220

پلی پروپیلن شیمیایی EP440L

پلی پروپیلن جم

نقدی

42,718

42,718

220

176

154

اکریلونیتریل بوتادین استایرن 50 - گرید طبیعی

پتروشیمی قائد بصیر

نقدی

64,305

67,363

50

170

50

فروش 35 هزار تن مواد پلیمری از طریق بورس کالا

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در معاملات روز سه شنبه 23 خرداد ماه با داد و ستد 35 هزار و 675 تن مواد پلیمری به کار خود پایان داد.

این تالار همچنین در معاملات امروز خود معامله 7 هزار تن وکیوم باتوم و یک هزار و دو تن قیر را تجربه کرد.

شایان ذکر است، فروش یک هزار و 450 تن شکر سفید، 7 هزار تن گندم خوراکی و 250 تن ذرت نیز از داد و ستد های امروز تالار محصولات کشاورزی بود.

همچنین چهار هزار و 649 تن جو دامی نیز در قالب طرح قیمت تضمینی در این تالار فروخته شد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در معاملات روز سه شنبه معامله31 هزار و 450 تن تختالcفولاد خوزستان و 66 کیلو گرم شمش طلای معدن زرشوران را مشاهده کرد.

امروز همچنین 2 هزار و 800 تن قیر از بورس کالا صادر شد و 75 تن پتاس (کلرید پتاسیم ) نیز در بازار فرعی به فروش رفت.

طغیان فولاد

کاهش تقاضای مؤثر گویی نتوانست بازار را به مسیر طبیعی خود وارد ساخته و از شدت التهاب بکاهد زیرا باز هم شاهد ادامه رشد قیمت ها هستیم و البته شتاب رشد نرخ به نسبت روزهای قبل بیشتر شده است. رشد بهای مواد اولیه و شمش را باید مهمترین دلیل رشد قیمت ها به شمار آورد اگرچه کم رمقی تقاضا به نظر می رسد نگرانی از بازارسازی های پشت پرده آن هم در شرایط ثبات بازار جهانی و البته در اواسط ماه رمضان و مصادف با شب های احیاء را تقویت کند زیرا خبر خاصی برای حمایت از این بازار در محافل مختلف نقل نمی شود.

گویی بازار به دورنمای تقاضا خوش بین است هرچند که واقعیت ها از آرامش کلی اوضاع خبر می دهد ولی جریان غالب در بازار با محوریت تولیدکنندگان شمش هنوز هم برای رشد قیمت ها در تلاش هستند اگرچه افزایش بهای شمش راهی جز رشد قیمت ها را برای بازار میلگرد باقی نمی گذارد. نوسان قیمت میلگرد هم معرف اصلی بازار فولاد محسوب شده و سایر بخش ها را نیز با خود به حرکت وا می دارد. تجربه نشان داده است که این رفتارهای قیمتی در نهایت عایدی چندانی را نصیب بازار داخلی نخواهد کرد.

گزارش مختصری از وضعیت امروز بازار میلگرد

اصفهانی معتقد است: بازار امروز در شرایطی بازگشایی شد که فعالان لایه های مختلف آن دچار نوعی بلاتکلیفی و سرگردانی شده به طوری که شرایط تصمیم‌گیری برای آن ها بیش از پیش دشوارتر گردیده است. از یک طرف بنا بر رایزنی هایی که امروز از سطح بازار صورت گرفت، تقریبا اکثر فعالان در لایه های مختلف بازار از جمله برخی از نوردکاران و انبارداران به تقلیل تقاضای موثر در دو روز اخیر کاملا معترف هستند؛ اما مسئله ای که شرایط را کمی با پیچیدگی بیشتر مواجه نموده است وضعیت نابسامان حوزه شمش است. نگرانی از سوی نوردی ها در خصوص تامین شمش سبب شده تا این حوزه از زنجیره فولاد دچار نوعی تردید و دوگانگی در تعیین نرخ محصولات تولیدی خود از یکسو و خرید پارت های جدید شمش از سوی دیگر باشند؛ همچنین برخی شنیده ها حاکی از، از جور افتادن اقلام برخی از تولیدکنندگان حوزه میلگرد می باشد و بطوریکه به صورت جسته و گریخت شنیده شد موجودی سایزهای پر مصرف برخی از مبادی به واسطه امتناع از خرید شمش یا به اتمام رسیده و یا رو به اتمام است. از طرف دیگر به موازات تهی شدن تدریجی سبد کالای پیشنهادی برخی از همین مبادی به نظر می رسد که در اعلام افزایش قیمت اجناس تقلیل یافته خود نسبت به سایر همکارانی که سبد کالای آن ها کامل تر است؛ بی مهاباتر عمل کرده و به نوعی فقط جوساز بازار شده اند؛ اما از همه مهمتر جالب است که چون همین مبادی اعتقاد و اعتمادی به ثبات این سطح از قیمت ها ندارند در برابر خرید شمش افزایش قیمت یافته کنونی هم سخت مقاومت می نمایند؛ کما این که امروز هم شاهد بودیم این مقاومت در بورس کالا هم دیده شد و شمش پیشنهادی فولاد کاوه بواسطه نرخ بالای آن بدون تقاضا ماند و این نشان از بی اعتمادی کامل حوزه نورد به سطح قیمت های کنونی بازار دارد؛ در این میان بحث حوزه شمار کثیری از انبارداران و آهن فروشان که اکنون در سطح رضایتمندی از موجودی انبار قرار داشته و فقط نظاره گر بازار هستند؛ جای خود دارد.

این که نهایتا بازار در شرایط کنونی تسلیم کدام قسمت از خواسته های دو حوزه ( تولیدکنندگان شمش و یا نوردکاران ) می شود مسئله ای است که دیر یا زود با حل و فصل برآیند دو متغیر اصلی "تقاضای موثر" و "مقاومت عرضه کننده" مشخص خواهد شد.

قیمت ریال بر هر کیلوگرم

کارخانه تولیدی / انبار تهران

نوع کالا

16,900

قزوین

میلگرد 8 آجدار A2

16,100

قزوین

میلگرد 10 آجدار A2

16,100

قزوین

میلگرد 12 آجدار A2

17,000

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 14 آجدار A3

17,000

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 16 آجدار A3

16,700

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 18 آجدار A3

16,700

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 20 آجدار A3

16,700

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 22 آجدار A3

16,700

ذوب آهن اصفهان

میلگرد 25 آجدار A3

3,200,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 14

3,700,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 16

4,400,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 18

6,800,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 20

7,600,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 22

9,200,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 24

10,800,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 27

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24