Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت در پی افزایش تقاضا برای نمادهای بزرگ و شاخص ساز گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی با رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش تقاضا برای محصولاتی همچون روغن پایه در بورس کالا، معاملات در ابتدا با......

روی خوش سرمایه گذاران به رشد قیمت ها در بورس کالا!

بورس24 - میثم بهرامی:  طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت در پی افزایش تقاضا برای نمادهای بزرگ و شاخص ساز گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی با رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش تقاضا برای محصولاتی همچون روغن پایه در بورس کالا، معاملات در ابتدا با افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی، در بازه‌های مثبت آغاز گردید چنانکه شاخص کل نیز از همان ابتدا روند صعودی خود را در پیش گرفت.

در نیمه دوم بازار نیز با توجه به آمار رسیده از بورس کالا و معاملات محصولاتی همچون شمش فولاد خوزستان و شرکت چادرملو با 4 درصد رشد نسبت به هفته گذشته و همچنین با رشد قیمت دلار در بازار ارز، در نمادهای کامودیتی محوری همچون نمادهای گروه فلزات اساسی و گروه استخراج کانه‌های فلزی تقاضا افزایش یافته و معاملات در بازه‌های مثبت تداوم یافت چنانکه با افزایش حجم معاملات در این گروه‌ها و افزایش قیمت‌های پایانی، شاخص کل نیز روند صعودی و مثبت خود را دنبال نمود.

درنهایت نیز با تداوم معاملات بسیاری از نمادهای بازار و به ویژه نمادهای بزرگ و شاخص ساز در بازه‌های مثبت، شاخص کل نیز با روندی صعودی و رشد 0.87 درصد در 1449471.7 واحد به کار خود پایان داد. بیشترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز 1449654.4 واحد و کمترین مقدار نیز 1437812.6 واحد گزارش شده است.

از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل طی بازار امروز نمادهای وغدیر با تأثیر 1096.3 واحد، نماد فولاد با تأثیر 1023.9 واحد، نماد فملی با تأثیر 649 واحد، نماد خودرو با تأثیر 557.2 واحد و نماد وبملت با تأثیر 403.12 واحد بودند. نمادهای شپدیس با تأثیر 190.2 واحد، نماد کالا با تأثیر 124.8 واحد، نماد لپارس با تأثیر 62.15 واحد، نماد مبین با تأثیر 40.4 واحد و نماد غشصفها با تأثیر 39.4 واحد نیز از جمله نمادهایی با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص گزارش شده‌اند.

با آغاز به کار عموم نمادهای شاخص ساز و بزرگ در بازه‌های مثبت و با رشد قیمت‌ها در آن‌ها، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل با روندی صعودی و در بازه‌های مثبت کار خود را آغاز نمود. همچنین با توجه به جو مثبت حاکم بر بازار و با رشد قیمت دلار در بازار ارز، در عموم نمادهای کوچک نیز درنهایت معاملات در بازه‌های مثبت تداوم یافته و به پایان رسید. نکته قابل ذکر دیگر انتشار خبر افزایش نرخ 30 تا 40 درصدی تایر در سامانه کدال و درنتیجه تشکیل صف‌های خرید در نمادهای گروه لاستیک و پلاستیک بود.

 درنهایت بدون تغییر در روند عرضه و تقاضا و همچنین کشیده شدن معاملات عموم نمادهای کوچک به بازه‌های مثبت، شاخص قیمت هم وزن نیز با روندی صعودی و با رشد 1.11 درصد به کار خود پایان داد و این در حالی است که با پایان یافتن کار نمادهای شاخص ساز با  معاملاتی متعادل، شاخص سی شرکت بزرگ درنهایت رشدی 1.03 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال رشدی 0.92 درصد را تجربه نمودند.

بازار بورس از دریچه آمار

آمار بازار 27 مهرآمار جهانی 27 مهر

شاخص در روزی که گذشت:

در چهارمین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 623 نماد حدود 79 نماد با صف خرید و حدود 91 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص قیمت هم وزن

شاخص قیمت هم وزن

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با افزایش 9,900 واحدی معادل 0.68 درصد رشد در سطح یک میلیون و 446 هزار و 817  واحد جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 2,987 واحدی معادل 0.75 درصد به سطح 396 هزار و 954 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 635 نماد حاضر، 106 نماد در صف خرید و 58 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در نیمه دوم بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با پیشروی 12,554 واحدی معادل 0.9 درصد رشد نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 449 هزار و 472 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 4,381 واحد افزایش معادل 1.1 درصد، در مدار 398 هزار و 348 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 636 نماد حاضر، 92 نماد در صف خرید و 18 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد کدما متعلق به ملی معدنی دماوند از گروه استخراج کانه های فلزی قرار دارد که در روز جاری، ارزش معاملات آن به 1,138.843 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 12 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 99 درصد خریداران حقیقی بودند. در چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از 98 درصد فروشندگان کدما، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها 27 مهر

برترین تقاضا:

در انتهای بازار مجموع صفوف خرید 482 میلیارد تومان و ارزش کل صفوف فروش 77 میلیارد تومان بوده است که افزایش را در ارزش صفوف خرید و کاهش را در ارزش صفوف فروش نسبت به روز معاملاتی گذشته شاهد هستیم. در روز جاری برترین تقاضا در نمادهای انرژی3 و کمند بوده است.

برترین تقاضا 27 مهر

انرژی3:  بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس، نمادهای شرکت‌ بورس انرژی براساس نوع سهامداری در چند دسته طبقه‌بندی می‌شوند. یکی از این دستهها که از معاملات بالایی برخوردار و نقدشونده‌تر است، نماد اصلی این شرکت‌ یعنی «انرژی3» است.

 با توجه به نقدشوندگی پایین در سایر نمادهای انرژی شورای‌عالی بورس طی مصوبه‌ای مقرر کرد تا افزون بر انتقال بخشی از دارایی اشخاص به نماد اصلی، سایر نمادها به‌جز نماد اصلی، تجمیع و در قالب یک نماد تحت‌عنوان دسته «نهادهای مالی» ایجاد شود. به بیانی دیگر، هر کدام از این شرکت‌ها، از دو نماد که مربوط به دسته «نهادهای مالی» و دسته «سایر اشخاص» خواهد بود، برخوردار می‌شوند. طبق این مصوبه، پنج درصد از دارایی اشخاص از نمادهای «انرژی1»، «انرژی2» به نماد اصلی شرکت بورس انرژی یعنی «انرژی3» انتقال ‌می‌یابد. حجم معاملات این نماد پرتقاضا در روز معاملاتی جاری 210,764 برگ سهم به ارزش حدودی 17 میلیارد ریال بوده است و شاهد معاملات در دامنه مثبت و در سقف قیمتی در این نماد بودیم. 100 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 151 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان نیز عمده فروشندگان حقیقی بوده و بیش از 74 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند سرانه خرید به فروش حقیقی در این نماد 23 بوده است که نشان از قدرت خوب خریداران نسبت به فروشندگان دارد. نماد انرژی در 3 ماهه ابتدایی سال جاری 220 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 43 درصدی داشته است.

کمند: صندوق های با درآمد ثابت به صندوق هایی گفته می شود که بازدهی آنها نوسان زیادی ندارد و دارای نرخ سود قابل پیش بینی می باشد. در این صندوق ها، درصد بالایی از کل وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران باید در دارایی های بدون ریسک از جمله اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و مدیر صندوق صرفا اجازه دارد بخش کمی از سبد تحت مدیریتش را در دارایی های دارای ریسک بیشتر، سرمایه گذاری کند. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، یک صندوق از نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت از نوع قابل معامله یا ETF  است. شرکت کاریزما، دارنده صندوق با درآمد ثابت کمند، به عنوان نخستین نهاد مالی خصوصی با هدف مدیریت دارایی در سال 1390 نزد اداره ثبت شرکت ها و سازمان بورس به ثبت رسید.

حجم معاملات این نماد در روز معاملاتی جاری 447 میلیون واحد به ارزش حدودا 4,499 میلیارد ریال بوده است. 20.1 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 142 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان نیز عمده فروشندگان حقوقی بوده و بیش از 87 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند. خالص ارزش روز دارایی‌های این صندوق در تاریخ 26 مهر ماه بیش از 124,994 میلیارد ریال بوده است. این روزها شاهد ارزش بالا در صندوق های با درآمد ثابت هستیم به طوری که درصد قابل توجهی از ارزش معاملات کل بازار مربوط به این صندوق ها می باشد. بازدهی یک ساله این نماد 20.01 درصد می باشد. بازدهی شش ماه و ماهانه آن نیز به ترتیب 9.81 و 1.65 درصد است.

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد کمند با ارزش معاملات ۴,۴۹۳.۶ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با کاهش حدود 14 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به حدود 4,324 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه فلزات اساسی با سهم 13.1 درصدی بوده است.

بیشری ححجم معاملاتبیشترین ارزش معاملات 27 مهر

ورود و خروج پول حقیقی:

تحرکات حقیقی ها 27 مهر

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز اخابر، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. در میان گروهها نیز به ترتیب مخابرات، اطلاعات و ارتباطات و محصولات دارویی بیشترین میزان ورود پول حقیقی را دارا بودند. در مقابل، گروه فلزات اساسی، سرمایه گذاریها و فرآورده های نفتی بیشترین خروج پول حقیقی را در روز جاری داشتند. در پایان بازار امروز، حدود 186 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

ورود و خروج پول حقیقی 27 مهر

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز سه شنبه 27 مهر 1400، 15 نماد با داد و ستد 3 تا 6 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شیمیایی رنگین با نماد شرنگی با حجم معاملات 6 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه سایر محصولات شیمیایی معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 92 درصد و در سمت عرضه 99 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای فلوله، وزمین، سمایه، غگیلا، ثزاگرس، بمیلا، اخابر، فاسمین، سجام، تنوین، رتکو، بشهاب، فافق و ویسا در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

افزایش آخرین قیمت به پایانی:

زمانی که قیمت آخرین معامله حداقل 3 درصد از قیمت پایانی آن روز بیشتر باشد گفته می شود که الگوی ساعت اتفاق افتاده است و این نشانه خوبی برای پیش بینی صعودی بودن قیمت سهم در روزهای آینده است. در چنین حالتی درصورتی که در آخرین معامله حجم خوبی در معاملات دیده شود، احتمال صف خرید شدن این نمادها در روز معاملاتی بعد وجود دارد. بنابراین نیاز است که در شروع معاملات روز بعد این سهم ها به خوبی رصد شده و زیر نظر قرار گیرند. در پایان معاملات روز سه شنبه، نمادهای خفنر، بشهاب، انرژی3، کترام، وملی، ثرود و کنور نمادهایی بودند که آخرین قیمت آن ها نسبت به قیمت پایانیشان بیشترین اختلاف قیمت را داشته است.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس ارزش معاملات روزانه مرتب شده است). در چهارمین روز معاملاتی هفته، شاهد ورود 66 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق های درآمد ثابت بودیم.

صندوق ها 27 مهر

در خبرها آمده است که:

ارزش سهام عدالت من (۲۷ مهرماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۷درصد افزایش یافت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۴۹۶هزار تومان، ۲۵ میلیون و ۴۲۱هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۵۱۱هزار تومان رسید. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۹۷هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

الزام به عرضه تولیدات واحدهای فولادی در بورس کالا

واحدهای فولادی ملزم به عرضه کل تولید خود در بورس کالا شدند. مدیرکل دفتر صنایع معدنی با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب استان کرمان، خواستار عرضه کل تولید واحدهای فولادی مشتمل بر شمش فولادی شامل بیلت، بلوم، اسلب، انواع ورق، میلگرد شاخه و کلاف تیرآهن، ناوادانی لوله، پروفیل و... در بورس کالا شد. بدیهی است در صورت اجرا نشدن این موضوع، واحدهای تولیدکننده محصول فولادی مجاز به خرید شمش فولادی از بورس کالا نخواهند بود. (بورس پرس)

روند ترکیبی بازارهای سهام پس از انتشار داده‌های جدید اقتصادی چین

روز گذشته با انتشار داده‌های جدید اقتصادی و رشد اقتصادی ۴.۹ درصدی سه ماهه سوم چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بازارهای سهام روند ترکیبی در پیش گرفت. بازارهای سهام ایالات متحده طی یک ماه و نیم گذشته با روند ناهنجاری به دلیل نگرانی‌ها از افزایش تورم و کند شدن رشد اقتصادی همراه بوده است.با این وجود شروع قوی فصل درآمد سه ماهه سوم برخی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را در روزهای اخیر کاهش داده است. بر این اساس روز گذشته شاخص داو جونز با ۰.۱۰ درصد کاهش، اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک به ترتیب با ۰.۳۴ و ۰.۸۴ درصد افزایش معاملات را به پایان بردند. (اقتصاد آنلاین)

معاون وزیر صمت: ثبات و آرامش بازار سیمان نتیجه ورود کل تولید به بورس کالاست

اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت:

خوشبختانه دیدیم که نتیجه مطلوب هم داشت و در حال حاضر سیمان به قیمت پیش از قطعی‌های برق رسیده و مشکلات حل شده است. همچنین می‌توان گفت که دلال‌بازی‌ها تقریبا از بین رفته است و دیگر کسی نمی‌تواند اقدام به خرید و انبار سیمان کرده و زمینه افزایش قیمت را فراهم کند. عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا در جهت تنظیم بهینه بازار و ایجاد شفافیت بوده است و مهمتر اینکه سیمان به دست مصرف‌کننده اصلی برسد. در حال حاضر همه تولیدکنندگان سیمان وارد بورس شده و ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند. تعدادی از مصرف‌کنندگان و عاملان فروش خرد باقی مانده اند که آن‌ها نیز به تدریج وارد می شوند. تنها بحث تعدادی از پروژه‌های عمرانی که ممکن است در آینده آغاز شود، وجود دارد که اجراکنندگان آن‌ نیز می‌توانند در زمان نیاز، ثبت نام و خرید خود را انجام دهند. (بورس نیوز)

به دنبال اصلاح قیمت‌گذاری در زنجیره خودرو هستیم!

صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت گفت:

پروژه اول وزیر صمت اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی است؛ همچنین مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودروسازی اصلاح خواهد شد. اصلاح ساختار مدیریتی، نوسازی ناوگان تجاری، بهبود وضعیت صادرات و … هم جزو پروژه‌های وزیر صمت است. در صنعت قطعه‌سازی باید سرمایه گذاری صورت گیرد؛ لز بنگاهی که زیان‌دیده چطور توقع اصلاح ساختار، توسعه صادرات رقابت و سرمایه گذاری داریم؟ اقتصاد صنعت خودرو باید اصلاح شود که مهم‌ترین بخشِ پروژه‌های مربوط به خودرو است. باید خودرویی داشته باشیم که در خارج بتوانیم بفروشیم؛ بنابراین تکلیف گیربکس اتوماتیک و مصرف سوخت و غیره باید مشخص شود. بورس نیوز)

 

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • کساوه از بهره‌برداری پروژه تولید محصولات کاشی پرسلان پولیش به ظرفیت اسمی سالیانه 1.5 میلیون مترمربع از تاریخ یکم فروردین آغاز شد که در گزارش تفسیری مدیریت منتشره 29 تیر امسال نیز افشا شد. میزان تولید و فروش آن تا تاریخ 31 شهریور بالغ بر 560 هزار مترمربع و به مبلغ 51.3 میلیارد تومان بود که در گزارشات فعالیت ماهانه اعلام شد. لیکن در تاریخ 20 مهر پروژه به صورت رسمی افتتاح شد.
  • مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده دی در تاریخ مذکور برگزار نمی شود و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات ذیل به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود، موکول شد.
  • افزایش سرمایه شنفت از 250 میلیارد تومان 1669.1 میلیارد تومان ( از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید
  • بیمه نوین از مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان گروهی کارکنان بانک ملی ایران در بخش بستری خبر داد.
  • با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی وسرمد ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 11 ابان تعلیق می شود.
  • افزایش سرمایه 150 درصدی بخاور از محل آورده نقدی سهامداران ،سود انباشته و سایر اندوخته ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.
  • سپاها از واگذاری 81.5 درصد از سهام شرکت نیکان تجارت شفق بر اساس ارزش گذاری کارشناس رسمی دادگستری و به 4 میلیارد تومان بود، خبر داد. سود حاصل از واگذاری سهام شرکت مذکور نیز بالغ بر 3.9 میلیارد تومان است. ضمنا وجوه مربوطه از طریق حسابهای فی مابین و از محل مطالبات خریداران تصفیه می شود.
  • پیشنهاد هیئت مدیره دلقما به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت دارویی و بهداشتی لقمان به میزان 898 درصد و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفت.
  • با توجه به عدم رعایت مفاد ماده 38 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران ( عدم رعایت الزامات ماده 7دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران اقدام به اعطای فرصت 1 ماهه به وامید (تا تاریخ 13 آبان)جهت رعایت موارد فوق کرد.
  • بر اساس مصوبه یک هزار و سیصد و بیست و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار، مقرر شد: با عنایت به زمان بر بودن فرآیند شفاف‌سازی وضعیت سهامداری، مهلت تعیین شده در خصوص برگزاری مجامع عادی سالیانه بانک آینده، تا پایان سال 1400 تمدید شود.
  • انجام مقدمات فرآیند افزایش سرمایه دیران از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفت.
  • با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی ، نماد معاملاتی شفارا حداکثر تا تاریخ 11 ابان تعلیق می شود.
  • جلسه مجمع عمومی ومهان در ساعت 9 شنبه 8 آبان در شهر تهران برگزار می‌شود.
  • کارخانجات مخابراتی ایران از قرارداد خرید 350 دستگاه کولر صنعتی BTU18000-AC           خبر داد.

نیم نگاهی به بازار فردا:

همان‌طور که انتظار می‌رفت بازار امروز در پی بازگشت سرمایه‌گذاران حقیقی به معاملات و افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار روز گذشته، از همان ابتدا با اقبال سرمایه‌گذاران مواجه و با رشد قیمت‌ها آغاز گردید چنانکه شاخص کل نیز روند صعودی و مثبت خود را دنبال نمود.

طی بازار امروز همچنین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد شاهد افزایش نرخ دلار در بازار ارز و همچنین رشد قیمت محصولات شرکت‌هایی همچون چادرملو و فولاد خوزستان در بورس کالا بودیم که این موضوع خود باعث تداوم معاملات نمادهای کامودیتی محور بازار در بازه‌های مثبت و درنتیجه رشد بیشتر قیمت‌های پایانی آن‌ها شد و درنهایت تداوم رشد شاخص کل را به همراه داشت.

نکته قابل ذکر دیگر نیز تداوم روند صعودی قیمت‌ها در بازارهای جهانی می‌باشد چنانکه طی این روزها شاهد تعیین قیمت‌های پایه عرضه بالاتر نسبت به هفته‌های گذشته در بورس کالا می‌باشیم که گرچه با استقبال کمتر معامله گران این بازار همراه است ولی همچنان ثبت رکوردهای جدید را برای شرکت‌های فعال به همراه دارد که این موضوع را می‌توان در صورت‌های مالی شش ماهه آن‌ها مشاهده نمود.

درنتیجه با توجه به موارد مذکور در بالا و همچنین انتظارات از تداوم رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی و بورس کالای ایران و با افزایش پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت دلار طی روزهای آتی باوجود افزایش نرخ نفت خام و درنتیجه افزایش نقدینگی دلاری بانک مرکزی طی هفته‌های اخیر، با در نظر گرفتن روند عرضه و تقاضا در ساعات پایانی امروز، برای شروع معاملات فردا نیز می‌توان روند شاخص را صعودی و مثبت پیش‌بینی نمود. همچنین در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت ارز، می‌توان روند کلی شاخص را همچون امروز صعودی و مثبت متصور شد.

البته این پیش‌بینی با توجه به شرایط حال حاضر بازار و روند عرضه و تقاضا در آن و همچنین با در نظر گرفتن اخبار و روند قیمت‌ها در بازارهای جهانی می‌باشد و هرگونه تغییر در شرایط، می‌توان باعث تغییر در روند حرکتی قیمت‌ها در بازار شده و نتیجه دیگری را برای شاخص رقم بزند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24