Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در چند هفته اخیر مسیر برخی بازارها تغییر کرده و حالا بر عمق ابهام ها درباره آینده افزوده شده است. در این مواقع همه با احتیاط رفتار می کنند اما انتظار می رود در روزهای آینده تحولات مهم در بازارهای مختلف رخ دهد زیرا داده های اثرگذار منتشر می شود و نیز ..

روزهای مهم پیش روی همه سرمایه گذاران!

بورس24 : هفته گذشته عملکرد برخی بورس های بزرگ از جمله بورس آمریکا کمی منفی بود. روز جمعه شاخص های مالی در بورس آمریکا رشد کردند اما عملکرد هفتگی این شاخص‌ها منفی است و علت اصلی این کاهش، نگرانی هایی است که درباره رشد بالاتر از انتظار نرخ تورم در ماه قبل و اقدامات احتمالی بانک مرکزی به وجود آمده است. هفته پیش وزارت کار آمریکا نرخ تورم در ماه اکتبر را 6.2 درصد اعلام کرد و این بالاترین میزان در سه دهه اخیر است. افزایش نرخ تورم سبب رشد نرخ بازده اوراق قرضه می‌شود و به بورس لطمه می زند.

یک نکته دیگر این است که بانک مرکزی آمریکا بارها تاکید کرده نرخ بالای تورم ماندگار نیست اما ممکن است در ماه‌های آینده نرخ ها به ارقام بالاتر افزایش یابد اگر بانک مرکزی به این نتیجه برسد که ضروری است نرخ تورم مهار شود و در نتیجه زودتر از آنچه اکنون انتظار می‌رود نرخ‌های بهره را بالا ببرد وضعیت اقتصاد و شرکت ها تا اندازه ای نگران کننده خواهد شد. روز جمعه گزارش شاخص اعتماد مصرف کنندگان نشان داد رقم شاخص به پایین‌ترین میزان در یک دهه اخیر رسیده است. در نظرسنجی از مصرف کنندگان بسیاری از آنها به رشد نرخ تورم به عنوان عامل اصلی نگرانی خود اشاره کرده‌اند.

از سوی دیگر درباره تداوم اختلال ها در زنجیره عرضه، کمبود نیروی کار و لطمه خوردن به سود شرکت های بورسی نگرانی وجود دارد. این بدان معناست که وضعیت اقتصاد تا رسیدن به حالت باثبات و مطمئن فاصله دارد. درباره افق نرخ تورم دیدگاه‌های گوناگون مطرح است و سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ هایی از واقعیت و مشخص شدن برنامه‌های بانک مرکزی هستند. این به آمریکا محدود نیست. در دیگر اقتصادهای بزرگ از جمله چین، انگلستان و منطقه یورو نیز سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان نگرانی‌هایی مشابه دارند و بر مسائل مشابه تمرکز کرده اند.

به این ترتیب هر داده ای که نشان دهد جهت حرکت قیمت کالاهای مصرفی چیست و وضعیت کلی اقتصاد به چه شکل است اهمیت دارد. در هفته پیش رو داده های مهم از اقتصادهای بزرگ در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و نیز فردا دیدار مجازی بایدن و رئیس جمهوری چین برگزار خواهد شد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و آنچه بر عملکرد بازارها تاثیر می گذارد اشاره می‌کنیم.

فردا نرخ رشد اقتصاد ژاپن و چند گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می شود: سرمایه گذاری ثابت، تغییرات تولید صنعتی، تغییرات خرده فروشی و شاخص قیمت مسکن. این داده ها وضعیت کلی دومین اقتصاد بزرگ جهان را نشان می دهند و بر بازار مواد خام به ویژه فلزات پایه اثر خواهند گذاشت. مدتی است ضعف هایی در بخش‌هایی از اقتصاد چین مشاهده می شود. پیش بینی شده سال آینده نرخ رشد اقتصاد چین به 5.5 درصد کاهش خواهد یافت.

روز سه شنبه نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم، نرخ تورم در فرانسه و ایتالیا، تغییرات خرده فروشی در آمریکا و شاخص بهای صادرات و واردات در این کشور اعلام می‌شود. خرده‌فروشی اهمیت بالایی دارد زیرا جهت حرکت قیمت کالاهای مصرفی را مشخص می‌کند. در این روز همچنین دو تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

روز چهارشنبه تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می‌شود از جمله نرخ تورم، وضعیت خرده فروشی و شاخص بهای تولیدکننده. همچنین وضعیت بخش مسکن در آمریکا و بخش ساخت و ساز در منطقه یورو مشخص خواهد شد و چهار نفر از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد. این سخنرانی ها بسیار مهم هستند زیرا دیدگاه بانک مرکزی را درباره وضعیت اقتصاد و اقداماتی که بانک مرکزی باید انجام دهد نشان می‌دهد. سخنانی که اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی بیان می کنند بر ارزش دلار، شاخص های بورس و قیمت مواد خام اثر می گذارد.

روز پنجشنبه نرخ تورم در منطقه یورو و وضعیت بازار کار در هفته قبل در آمریکا مشخص خواهد شد و سه تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی می کنند. در نهایت روز جمعه وضعیت خرده‌فروشی در انگلستان، شاخص بهای تولیدکننده در آلمان و وضعیت تولید صنعتی در ایتالیا مشخص می‌شود. در آمریکا دو تن از مقامات بانک مرکزی دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد.

مشاهده می شود که هفته پیش رو هفته ای پرترافیک در تقویم اقتصاد جهان است و انتظار می‌رود نوسان شاخص های مالی، ارزش ارزهای معتبر و قیمت مواد خام بزرگ باشد. پیش بینی شده این هفته شاخص دلار مثل هفته قبل رشد کند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24