Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در آخرین روز هفته و در پی عرضه های ساعت پایانی روز سه شنبه، شاهد آغاز به کار کم رمق معاملات و شروع به کار شاخص کل در مدار منفی بودیم. اما با تحرکات محدود شکل گرفته در صنایع کوچک و متوسط ......

دهن کجی بازار به قیمت دلار!

بورس24 - میثم بهرامی: در آخرین روز هفته و در پی عرضه های ساعت پایانی روز سه شنبه، شاهد آغاز به کار کم رمق معاملات و شروع به کار شاخص  کل در مدار منفی بودیم. اما با تحرکات محدود شکل گرفته در صنایع کوچک و متوسط شاخص هم وزن کار خود را با مثبت اندکی آغاز کرد. هرچند که این مثبت دوامی نداشت و با قدرت نمایی فروشندگان در کلیت بازار ورق به سمت عرضه کنندگان برگشت و شاخص هم وزن نیز نزولی شد.

 امروز نیز کار معاملات با پیشتازی بانکی ها آغاز گردید و تحرکات مثبتی در گروه هایی چون فلزاتی ها، دارویی ها، بیمه و صندوق بازنشستگی، حمل و نقل و لاستیک و پلاستیک نیز مشاهده شد. اما خودرویی ها به رغم انتظار خود برای تعیین تکلیف جلسه ستاد تنظیم بازار، عموما معاملات را در بازه های منفی آغاز کردند. اما با ادامه روند در بازه های منفی و افت قیمت در کلیت بازار، روند معاملات به گونه ای پیش رفت که رخ نمایی فروشندگان کار دست سهامداران داد و نماگرهای بورسی یکپارچه سرخ پوش شدند.

در نیمه دوم بازار اما به رغم نوسانات مثبت قیمت نفت و کامودیتی ها در بازارهای جهانی و بازگشایی مثبت معاملات بازار ارز، در بازار سرمایه شاهد افزایش فشار عرضه‌ها بودیم، چنانکه در نمادهای گروه بانکی نیز معاملات متعادل شده و اغلب به مدار منفی بازگشتند. همچنین در نمادهایی بزرگی همچون نمادهای شبریز، شبندر، شپنا و شتران در گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی، نمادهای فارس، نوری و پترول و زاگرس در گروه محصولات شیمیایی و نمادهای کاوه، ذوب، کاما، ومعادن و کچاد در گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی، حرکت معاملات در بازه‌های منفی ادامه یافت و با تداوم این روند، شاخص کار خود را با روندی نزولی دنبال نمود. فلزاتی ها در انتهای بازار با عملکرد بهتری کار خود را به پایان رساندند. با توجه به اظهارات  قائم مقام وزرات صمت در مورد اخبار افزایش قیمت خودرو، خودرویی ها امروز را همچون کلیت بازار بی رمق گذراندند و هرچند انتظار می رفت در تایم معاملاتی بازار خبرهایی از ستاد تنظیم بازار بیرون بیاید اما این اتفاق نیفتاد و سرانجام اغلب خودرویی ها این هفته را قرمزپوش به پایان بردند. خبهمن و خسگتر از جمله نمادهای مورد توجه این گروه هستند که در بازه های منفی به کار خود پایان دادند.

درنهایت نیز با وجود تداوم معاملات عموم نمادهای کوچک در بازه‌های منفی و با کشیده شدن و تداوم معاملات برخی نمادهای بزرگ و پرطرفدار در بازه‌های منفی و به رغم وجود تحرکات مثبت در برخی کوچکترها همچون تعدادی از غذایی ها و دارویی ها در نیمه دوم معاملات، شاخص کل با روندی نزولی و با افتی 1.3 درصدی در سطح 1,340,120.68 واحد به کار خود پایان داد.

نمادهای شنفت با تأثیر 192.03 واحد، وتجارت با تأثیر 173.62واحد، وپخش با تأثیر 138.51 واحد، شفن با تأثیر 85.15 واحد و نماد شفا با تأثیر 59.69 واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص طی معاملات روز چهارشنبه بودند. نمادهای فارس با تأثیر 2081.66 واحد، شپدیس با تأثیر 1190.02 واحد، کگل با تأثیر 1025.45 واحد، شستا با تأثیر 994.43 واحد و نماد تاپیکو با تأثیر 896.89 واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص طی این روز بودند.

با آغاز و تداوم معاملات عموم نمادهای بازار در بازه‌های منفی و افت قیمتی نمادهای کوچکی همچون اغلب نمادهای هتل و رستوران، انبوه سازی، سیمان، عرضه برق و زراعت، شاخص هم وزن نیز همچون شاخص کل کار خود را با روندی نزولی و در بازه‌های منفی ادامه داد. همچنین با حرکت نزولی شاخص کل و جو منفی ایجاد شده طی این روز، در نیمه دوم معاملات همسو با نمادهای بزرگ، در بسیاری از نمادهای کوچک، معاملات به کف قیمتی و صف‌های فروش کشیده شد چنانکه با تداوم معاملات این گروه از نمادها در بازه‌های منفی، همانند شاخص کل، شاخص هم وزن روند نزولی خود را دنبال نموده و درنهایت با افتی 1.3 درصدی به کار خود پایان داد و این در حالی است که با افت مجدد قیمت‌ها در نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار، شاخص سی شرکت بزرگ درنهایت با افتی 1.28 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعالتر نیز با افتی 1.34 درصدی کار خود را به پایان رساندند.

بورس از دریچه آمار

آمار معاملات 10 آذرآمار جهانی 10 آذر

شاخص در روزی که گذشت:

در آخرین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 649 نماد حدود 49 نماد با صف خرید و حدود 107 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل 10 آذر

شاخص قیمت هم وزن

شاخص قیمت هم وزن 10 آذر

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با افت 10,877 واحدی معادل 0.80 درصد کاهش در سطح یک میلیون و 346 هزار و 252 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افت 3,482 واحدی معادل 0.93 درصد به سطح 369 هزار و 13 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 656 نماد حاضر، 27 نماد در صف خرید و 167 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در نیمه دوم بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با عقب نشینی 17,009 واحدی معادل 1.3 درصد افت نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 340 هزار و 120 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 4,932 واحد افت معادل 1.3 درصد، در مدار 367 هزار و 563 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 661 نماد حاضر، 19 نماد در صف خرید و 90 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد شستا متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی و  در گروه شرکت های چندرشته ای صنعتی قرار دارد. این نماد امروز در مدار منفی بازگشایی شده و با تداوم روند نزولی، در روز جاری ارزش معاملات آن به 559.544 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 51 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 61 درصد خریداران حقیقی بودند. در پنجمین روز معاملاتی هفته، بیش از 98 درصد فروشندگان شستا، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها 10 آذر

برترین تقاضا:

در روز جاری بیشترین تقاضا مربوط به صندوق سرمایه گذاری در آمد ثابت افرا نماد پایدار با نماد افران با ارزش حدودی 599 میلیارد ریال بوده است. بیشترین عرضه نیز مربوط به نماد حق تقدم پارس دارو با ارزش 422 میلیارد ریال می باشد.  

برترین تقاضا 10 آذر

افران: صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در دارایی های سرمایه گذاری می کنند که سود تضمین شده و ثابتی را پرداخت نماید و لذا از این رو سود این صندوق ها نیز از دامنه نوسان کمی برخوردار است. این صندوق ها با مدیریت منابع و تشکیل سبدی از اوراق با سود ثابت مانند اسناد خزانه اسلامی، صکوک، سپرده بانکی و گواهی های سپرده سعی در کاهش ریسک و بالابردن نرخ سود ثابت سرمایه‌گذاران دارند. صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به نوعی از صندوق ها گفته می شود که واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می شود. به استثنای این مورد، ساختار این صندوق ها در سایر موارد مشابه دیگر صندوق های سرمایه گذاری مشترک است. با توجه به سرمایه‌گذاری صندوق در اوراق با درآمد ثابت، این صندوق برای تمامی کسانی که به دنبال سرمایه گذاری با سود مطمئن هستند مناسب است.

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت افرا نماد پایدار عمدتا در اوراق با درآمد ثابت منتشر شده توسط دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و سپرده‌های بانکی با سود تضمین‌شده سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق از نوع قابل معامله در بورس (ETF) بوده و سرمایه‌گذاران در هر لحظه می‌توانند ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری خود را رصد و اقدام به خرید و فروش واحدها نمایند. این صندوق در جهت منافع سرمایه‌گذاران تقسیم سود دوره‌ای نخواهد داشت و سرمایه‌گذاران از رشد ارزش دارایی‌های صندوق منتفع خواهند شد.

حجم معاملات این نماد در روز معاملاتی جاری 13.987 میلیون واحد به ارزش حدودا 208 میلیارد تومان بوده است. 71 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 51 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان نیز عمده فروشندگان حقوقی بوده و 56.1 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند سرانه خرید به فروش حقیقی در این نماد 1.05 بوده است. میزان بازدهی ماهانه، شش ماهه و سالانه این صندوق به ترتیب 1.77، 10.57 و 21.77 درصد می باشد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد کمند با ارزش معاملات ۱,۲۵۷.۳۷ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با 6 درصد افت نسبت به روز گذشته آن به حدود 2,965 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه محصولات شیمیایی بوده است.


بیشترین حجم و ارزش 10 آذر

ورود و خروج پول حقیقی:

ورود و خروج پول حقیقی 10 آذر

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد وگردش، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. صندوق های قابل معامله بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشتند. در مقابل، شیمیایی ها، فلزات اساسی و بیمه ای ها بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در پایان بازار روز چهارشنبه، تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شده و حدود 415 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز چهارشنبه 9 آذر 1400، 15 نماد با داد و ستد 3 تا 16 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، توسعه و عمران شهرستان نائین ‌با نماد خعمرا با حجم معاملات 16 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه خودرو و ساخت قطعات معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 84.6 درصد بوده است. این سهم در سقف قیمتی شروع به کار کرده و سرانجام با صف خرید بیش از 2.3 میلینون سهمی به کار خود پایان داد.

در ادامه نمادهای ولیز، پلاست، نتوس، فرآور، وپخش، غپاک، دلقما، کساوه، شنفت، وگردش، سیستم، کیمیا، اتکام و شلعاب در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس ارزش معاملات روزانه مرتب شده است).

صندوق های قابل معامله 10 آذر

نگاهی به بازار فردا

طی بازار روز چهارشنبه همان‌طور که انتظار می‌رفت در پی ابهامات ایجاد شده در خصوص آینده مذاکرات سیاسی ایران و وضعیت اقتصادی کشور و با افزایش برخی گمانه‌زنی‌ها از افت بیشتر نرخ دلار در بازار ارز، معاملات در عموم نمادها به ویژه نمادهای بزرگ و شاخص ساز در بازه‌های منفی آغاز شد چنانکه شاخص طی معاملات این روز با روندی نزولی و منفی کار خود را دنبال نمود.

در نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات نیز با اظهارنظر مسئولین در خصوص احتمال عدم افزایش نرخ خودرو، معاملات همچون سایر نمادها در کف قیمتی و صف‌های فروش دنبال شد. نمادهای گروه بانکی نیز با وجود آغاز به کار در بازه‌های مثبت درنهایت تحت تأثیر جو منفی حاکم بر بازار، درنهایت روند نزولی را طی نموده و در بازه‌های منفی معاملات این گروه پایان یافت.

حال با توجه به روند معاملات و عرضه و تقاضا در روز معاملاتی چهارشنبه و با توجه به تداوم تأثیر اخبار و شایعات بر رفتار سرمایه‌گذاران طی روزهای آتی، برای بازار روز شنبه نیز می‌توان انتظار حضور پررنگ سهامداران و سرمایه‌گذاران در عرضه‌ها را داشت و بازار را برای شنبه نیز منفی و نزولی پیش‌بینی نمود. البته لازم به یادآوری است که این پیش‌بینی با توجه به اطلاعات در دسترس فعلی و روند عرضه و تقاضا طی ساعات پایانی روز معاملاتی چهارشنبه می‌باشد و انتشار اخبار و اطلاعات جدید در خصوص مذاکرات و همچنین روند آتی نرخ ارز، می‌تواند باعث تغییر پیش‌بینی فوق و بازگشت شاخص به مدار صعودی و مثبت شود.

در خبرها آمده است که:

ارزش سهام عدالت من (۱۰ آذرماه)

ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۱.۳درصد کاهش یافت.

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۵۲هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۲۷هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۹۰هزار تومان رسید. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۱۱هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

رشد چشم‌گیر فروش نفت ایران نسبت به سال گذشته

وزیر نفت:

وزارت نفت گزارشی از فروش نفت و گاز صادراتی و محصولات پتروشیمی در صد روز اخیر داشته است، طبق آمار میزان فروش نفت نسبت به سال گذشته رشد بسیار چشم‌گیری داشته است. (اقتصاد نیوز)

پیش‌بینی درآمد ۲۴ میلیارد دلاری از فروش نفت در ۱۴۰۱

«حسینی» مشاور کمیسیون برنامه و بودجه:

از منابع حاصل از صادرات نفت در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود که سهم دولت ۴۵.۵ درصد،‌ وزات نفت ۱۴.۵ درصد و صندوق توسعه ملی ۴۰ درصد باشد.

منابع صادراتی نفت در بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای بشکه ای ۵۵دلار و میزان صادرات تخمین زده شده روزانه ۱.۲ میلیون بشکه است. بنابراین حدودا ۲۴ میلیارد دلار منابع حاصل از صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ تخمین زده می‌شود.

از این میزان ۱۱ میلیارد دلار آن سهم دولت ۳.۵ میلیارد دلار سهم شرکت نفت و ۹.۵ میلیارد دلار آن به صندوق توسعه ملی می‌رسد. (اقتصاد نیوز)

رشد نقدینگی مهر به ۴۳ درصد رسید

طبق اعلام جدید بانک مرکزی رشد نقدینگی مهر ماه امسال به نرخ بی‌سابقه حدود ۴۳ درصد رسیده که البته افزایش آن به دلیل پوشش آماری بانک مهر اقتصاد است. رشد نقدینگی مهمترین پیش‌نشانگر تورم است.

حجم نقدینگی در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ (معادل ۴۲۲۷ هزار میلیارد تومان) نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۶/ ۲۱درصد رشد یافته است. در صورت عدم لحاظ پوشش آماری مذکور، رشد نقدینگی در پایان مهرماه ۱۴۰۰ نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۳/ ۱۹ درصد و در دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۰ معادل ۱/ ۴۰ درصد ‌‌بود. (دنیای اقتصاد)

سقوط نفت و بازارهای سهام با افزایش نگرانی‌های تورمی

بازارهای سهام ایالات متحده روز گذشته از همان ساعت اولیه معاملات و پس از اعلام پاول مبنی بر تلاش بانک مرکزی آمریکا برای سرعت بخشیدن به کاهش تورم و تسهیل سیاست‌های پولی روند کاهشی در پیش گرفت.

بر این اساس صف فروش در شرکت‌هایی شکل گرفت که بیشترین تاثیر را در تورم بر جای می‌گذارند و در نتیجه بانک‌ها و شرکت‌های در حال رشد بلافاصله با افت ارزش سهام روبرو شدند. همزمان قیمت نفت خام برنت ۳.۹ درصد کاهش یافت، این در حالی است که این کالای خام در طول ماه نوامبر هم کاهش ۱۶ درصدی به ثبت رسانده بود. برخی سرمایه‌گذاران بر این باورند که نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تنها بر شکنندگی بازارها افزوده و بسیاری از سرمایه‌گذاران تنها در تلاش برای حفظ سودی هستند که در ماه‌های گذشته کسب کرده بودند.

بر این اساس روز گذشته شاخص داو جونز با ۱.۸۶، اس‌اندپی۵۰۰ با ۱.۹۰ و شاخص نزدک با ۱.۵۵ درصد کاهش معاملات را به پایان بردند. (اقتصاد نیوز)

دیدار مورا و باقری در سومین روز مذاکرات

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با انریکه مورا، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات دیدار کرد.

دیدار باقری و مورا در حالی انجام می شود که کارگروه هسته ای در سطح کارشناسی در هتل کوبورگ در حال انجام است.

هم‌چنین قرار است کارگروه لغو تحریم ها نیز عصر روز چهارشنبه به وقت محلی تشکیل شود. علی باقری معاون وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین صبح امروز با وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.(ایسنا)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • پذیرش سهام شرکت در بازار دوم فرابورس. بر این اساس به استحضار میرساند درخواست پذیرش سهام شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در فرابورس ایران ، در جلسۀ هیأت محترم پذیرش فرابورس مورخ 1400/09/09 مطرح و با پذیرش این شرکت در بازار دوم فرابورس به صورت مشروط و منوط به ارائه مدارک و مستندات تکمیلی موافقت گردید. همچنین درج این شرکت در بازار دوم پس از تکمیل مدارک صورت خواهد پذیرفت.
  • در مجمع وصنعت تقسیم سود 570 ریال به ازای هر سهم تصویب شد.
  • شرکت توسعه و عمران امید اعلام نمود که مشارکت در ساخت 3 بلوک مجزا پروژه محک( تهران) - به مساحت 5121 متر مربع عرصه و زیربنای تقریبی 39849 متر مربع شامل 11 طیقه به شرح 2 طبقه زیرزمین، 1 طبقه همکف و 8 طبقه روی همکف واقع در استان تهران بزرگراه ارتش انتهای بلوار شهید مژدی خیابان جنت بلوار محک، متقاضیان می توانند جهت دریافت مدارک مزایده از تاریخ 1400.09.08 تا تاریخ 1400.09.22 مراجعه کنند. همچنین آخرین مهلت ارائه پیشنهادات مورخ 1400.09.24 می باشد.
  • شرکت تولید نیروی برق آبادان اعلام نمود که شرکت پیمانکار طرف قرارداد فروش انرژی با شرکت تولید نیروی برق آبادان طی نامه ای عدم امکان ادامه قرارداد فیمابین از تاریخ 1400.09.01 را مطرح کرده است لذا با عنایت به درخواست پیمانکار و نیز با توجه به اینکه پروسه انتخاب پیمانکار جایگزین پروسه زمانبری است ، اعضای هیات مدیره مصوب نمودند در مدت باقی مانده از قرارداد کنونی ، تا آخر قرارداد (1400.12.29) با حفظ تمام مفاد و شرایط قرارداد حاضر ، این قرارداد را به شرکت مدیریت تولید برق جنوب غرب که قبلا این مسئولیت را به عنوان پیمانکار در نیروگاه آبادان به مدت 17 سال عهده دار بوده و 39% سهام آن متعلق به شرکت تولید نیروی برق آبادان می باشد ، واگذار و شرکت جهت انتخاب پیمانکار سال 1401 اقدامات لازم را بعمل آورد .
  • شرکت پدیده شیمی قرن  در 6 ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم 1388 ریال سود حسابرسی شده محقق کرد در حالی که در گزارش حسابرسی نشده این رقم 1337 ریال اعلام شده بود. کاهش بهای تمام شده در گزارش حسابرسی شده علت اصلی این رشد سود بود.
  • حپترو از نتایج برگزاری مزایده گفت. برا این اساس تعداد 7 دستگاه از 28 دستگاه تانکر دو محور گاز که در تاریخ اعلام شده به مزایده گذاشته شده بود بنا بر توافقات صورت پذیرفته با خریدار آن بالاتر از مبلغ پیشنهادی در زمان مزایده به فروش رسیده است که این موضوع مطابق با آیین نامه معاملات شرکت و با تصویب هیئت مدیره می باشد.  مبلغ مورد توافق، 17,200,000,000 میلیون ریال می باشد.
  • شرکت تولید سموم علف کش اعلام نمود که با توجه به صدور مجوز فعالیت تولید بخش بازرگانی شرکت مذاکرات خود را با متقاضیان جهت اخذ سفارشات آغاز نموده است.
  • شرکت  نوسازی و ساختمان تهران اعلام داشت بنیاد تعاون ناجا و شرکتهای تابعه ملزم به به تسویه اصل، سود و جرائم سه فقره تسهیلات دریافتی از بانک قوامین شدند.
  • شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران اعلام نمود که   با عنایت به برگزاری مزایده فروش پروژه آرامش به نسبت حق السهم 49% سهم شرکت آبادگران ایران و 51% سهم شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان و با توجه به چاپ اولین آگهی مزایده در روزنامه خراسان مورخ 1400.5.12 و اولین جلسه کمیته معاملات در جهت بازگشائی پاکات مورخ 1400.06.02 با حضور کلیه اعضاء کمیته ، حراست و حسابرس داخلی جهت بررسی و تائید روند مزایده تشکیل و به دلیل اینکه هیچگونه متقاضی در این دوره از مزایده حضور نداشت ، کمیته طبق ماده 25-2-2 از فصل هشتم آئین نامه معاملات پیشنهاد تصویب به درج نوبت دوم آگهی مزایده فوق در روزنامه خراسان نمودند.
  • مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با افزایش سرمایه 51 درصدی این شرکت از محل مطالبات و اوردۀ نقدی موافقت نمود.
  • شرکت تکادو در آبان ماه خرید و فروشی نداشت. ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در این ماه 203 میلیارد تومان کاهش داشت.
  • شرکت بیمه دی اعلام نمود که به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر تمدید قرارداد درمان تکمیلی بنیادشهید به استحضار می رساند اطلاعات تکمیلی (مکاتبات) در خصوص قرارداد درمان تکمیلی بنیاد شهید منتشر شده است.
  • شرکت ایتالران اعلام نمود که لوازم یدکی , لوازم استوک , قیچی آهن بر و .....(مستعمل) ، اثاثه شامل مانیتور ,کیس,ماشین حساب , تلفن , ترازو, بلند گو ,دوربین و ..... (مستعمل و از رده خارج)، تجهیزات آشپزخانه شامل یخچال و فریزر, اجاق گاز,چرخ گوشت, انواع ظروف آشپزخانه و ....(مستعمل) و ابزارالات شامل آون آزمایشگاهی , قیچی دستی , کمد,جک و ....(مستعمل) در تاریخ 1400.09.17 به مزایده گذاشته می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24