Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت در پی ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، معاملات در عموم نمادهای بزرگ و کامودیتی محور در بازه‌های منفی و با افت قیمت‌ها آغاز گردید چنانکه ......

بورس زیر تیغ فروشندگان!

بورس24 - میثم بهرامی: طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت در پی ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، معاملات در عموم نمادهای بزرگ و کامودیتی محور در بازه‌های منفی و با افت قیمت‌ها آغاز گردید چنانکه شاخص نیز روند نزولی و منفی خود را در پیش گرفت. طی روزهای اخیر با انتشار برخی اخبار و شایعات در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای ایران در وین و احتمال آزادسازی دارایی‌های ارزی در کشورهایی همچون کره و همچنین افزایش فروش نفت از زمان آغاز مذاکرات، در بازار ارزش شاهد افزایش فشار عرضه و درنتیجه افت قیمت‌ها می‌باشیم چنانکه دلار از کانال سیصد و ده هزار ریال تا کانال دویست و هفتاد هزار ریال عقب‌نشینی نمود. در بازار سرمایه نیز با توجه به تأثیرپذیری بسیاری از شرکت‌ها از نوسانات قیمت دلار به ویژه در نمادهای کامودیتی محور همچون نمادهای گروه فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات شیمایی و گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی، بر فشار عرضه‌ها افزوده و درنتیجه روند قیمت و به دنبال آن روند شاخص کل نزولی و منفی شد که طی بازار امروز نیز شاهد تداوم ریزش قیمت‌ها و روند نزولی شاخص بودیم.

از سوی دیگر در بازارهای جهانی انتشار خبر احتمال بالا بردن زود هنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث افزایش فشار بر قیمت‌ها همچون قیمت طلا و کامودیتی ها شده است چنانکه با انتشار این خبر شاهد ریزش قیمت‌ها در سایر بازارهای مالی نیز بودیم. در بازار سرمایه ایران نیز افزایش احتمال ریزش قیمت کامودیتی هایی همچون مس، آلومینیوم و محصولات شیمایی باعث افزایش فشار عرضه بر نماد شرکت‌های تولید کننده شده است چنانکه در گروه فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و گروه محصولات شیمایی حتی شاهد کشیده شدن معاملات برخی نمادها به صف‌های فروش بودیم.

در نیمه دوم بازار امروز با بازگشایی معاملات بازار ارز و با افت مجدد قیمت‌ها، در بازار سرمایه نیز بر فشار عرضه‌ها افزوده شد چنانکه با هیجانات ایجاد شده حتی در نمادهای مثبت نیز بار دیگر معاملات به بازه‌های منفی کشیده شد و درنهایت شاخص کل نیز با افتی 1.88 درصد در 1336778.75 واحد و با روندی نزولی به کار خود پایان داد. کمترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز 1336776.3 واحد و بیشترین مقدار آن نیز 1362253.6 واحد گزارش شده است.

از نمادهای با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل طی بازار امروز می‌توان به نمادهای فارس با تأثیر 2935.3 واحد، فولاد با تأثیر 2192.7 واحد، پارسان با تأثیر 1606.35 واحد، فملی با تأثیر 1297.15 واحد و نماد پارس با تأثیر 1147.98 واحد اشاره نمود. نمادهای خودرو با تأثیر 90.3 واحد، حکشتی با تأثیر 86.05 واحد، قرن با تأثیر 43.4 واحد، لبوتان با تأثیر 34.65 واحد و نماد حتاید با تأثیر 34.05 واحد نیز از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل طی بازار امروز گزارش شده‌اند.

با آغاز به کار عموم نمادهای بازار در بازه‌های منفی، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل با روندی نزولی کار خود را آغاز نمود و این در حالی است که در نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات، گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین چند گروه کوچک دیگر شاهد  شروع معاملات بیشتر نمادها در بازه‌های مثبت بودیم. با این حال درنهایت جو منفی و هیجانی حاکم بر بازار در این گروه‌ها نیز باعث کشیده شدن معاملات به بازه‌های منفی شد چنانکه در گروه خودرو اکثر نمادها در بازه‌های منفی کار خود را پایان دادند. با اتمام کار اکثر نمادها در بازه‌های منفی، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل با روندی نزولی و با افتی 1.66 درصد به کار خود پایان داد و این در حالی است که با توجه به حجم بالای معاملات در نمادهای بزرگ و شاخص ساز و درنتیجه افت بیشتر قیمت‌های پایانی این گروه از نمادها، شاخص سی شرکت بزرگ درنهایت افت 2.3 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال افت 2 درصدی را تجربه نمودند.

بورس از دریچه آمار:

آمار معاملات

آمار جهانی

شاخص در روزی که گذشت:

در دومین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 655 نماد حدود 67 نماد با صف خرید و حدود 91 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص کل (هم وزن)

شاخص کل (هم وزن)

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با کاهش 20,035 واحدی معادل 1.47 درصد افت در سطح یک میلیون و 342 هزار و 423 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 4,607 واحدی معادل 1.28 درصد به سطح 354 هزار و 532 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 667  نماد حاضر، 35 نماد در صف خرید و 180 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در انتهای بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با افت 25,679 واحدی معادل 1.9 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 336 هزار و 779 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 5,944 واحد ریزش معادل 1.7 درصد، در مدار 353 هزار و 194 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 673 نماد حاضر، 16 نماد در صف خرید و 104 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو و در گروه خودرو و ساخت قطعات قرار دارد. این نماد امروز تحت تاثیر اخبار مثبت رسیده از مذاکرات همانند دیروز در مدار مثبت و به صورت متعادل بازگشایی شد. در طی معاملات نیز به صورت نوسانی و در مدار  متعادل مورد معامله قرار گرفتند. در نهایت نیز در مدار منفی و نزدیک به صف تابلو بسته شد. ارزش معاملات این نماد در روز جاری 1,055.319 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 546 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 93 درصد خریداران حقیقی بودند. در اولین روز معاملاتی هفته، بیش از 94 درصد فروشندگان خودرو، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها

برترین تقاضا:

در روز جاری بیشترین تقاضا مربوط به صندوق سرمایه گذاری افرا نماد پایدار با نماد افران با ارزش حدودی 495 میلیارد ریال بوده است.

برترین تقاضا

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد کمند با ارزش معاملات ۲,۹۸۶.۴۶ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افزایش 10 درصدی نسبت به روز گذشته آن به حدود 2,763 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه محصولات شیمیایی بوده است.

بیشترین حجمبیشترین ارزش

ورود و خروج پول حقیقی:

حقیقی ها

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد لطیف، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. گروه قند و شکر بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشت. در مقابل، فلزات اساسی نیز بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. در پایان بازار روز شنبه، تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شده و حدود 535 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

تحرکات حقیقی

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز یکشنبه 19 دی 1400، 15 نماد با داد و ستد 4 تا 10 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری ساختمانی نام آوران مهندسی ‌‌با نماد ثنام با حجم معاملات 10 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 99.9 و در سمت عرضه 100 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای زقیام، امین، فالوم، لطیف، قجام، ومشان، قرن، چافست، نیرو، غبهار، زنگان، خریخت، سغرب و وملت در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

نگاهی به بازار فردا:

بورس تهران امروز در حالی در مدار منفی آغاز به کار کرد که اگرچه در ابتدای معاملات خودرویی‌ها و بانکی‌ها کمی خریدار داشتند، اما به مرور و با افزایش فشار عرضه در تمام گروه‌ها، بورس یک روز بی‌جان و قرمز دیگر را همزمان با تداوم افت نرخ دلار در کارنامه خود ثبت کرد. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت 25,680 واحدی در سطح 1,336,778 واحد ایستاد و در کنار ارزش پایین معاملات خرد شاهد شتاب بیشتر خروج نقدینگی حقیقی بودیم.

 ابهامات موجود به خصوص در مورد برجام و سمت و سوی آینده دلار و بندهای مرتبط با بازار در بودجه سبب نوعی سردرگمی در رفتار معامله گران شده و بازار را در شرایط فرسایشی قرار داده‌است. از سویی ارزندگی موجود در بازار، افزایش آرام نرخ نیمایی و پیش بینی از سودسازی مناسب شرکت‌ها موجب شده تا در شرایطی که عموما نظاره‌گر معاملات هستند، امیدها به بهبود تدریجی و آرام روند معاملات زنده شود.

اما ظاهرا در حال حاضر فعالان بازار از اثرات مثبت توافق احتمالی و خبرهای نویدبخش آن تنها به افت نرخ قیمت دلار توجه دارند به طوری که حتی نمادهای خودرویی و بانکی که دیروز پراقبال بودند، تحت تاثیر جو منفی ناشی از ابهامات و افت نرخ دلار در مدار منفی قرار گرفتند. حتی کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز تاثیر مثبت خاصی بر بازار نداشت. برآیند تمام این موارد آن شده است که با توجه به ساعات پایانی معاملات امروز و در صورت تداوم افت دلار به جهت جو روانی ناشی از آن نمی ‌توانیم انتظار تغییر خاصی در جریان معاملات بازار فردا داشته باشیم و سناریوی محتمل ادامه خروج نقدینگی و ارزش پایین در سطوح معاملات است.

البته این پیش بینی با در نظر گرفتن تداوم شرایط حال حاضر و روند عرضه و تقاضا طی ساعات پایانی معاملات امروز می باشد و در صورت تغییر در سیاست های ارزی بانک مرکزی و افزایش حمایت سرمایه گذاران حقوقی از نمادهای شاخص ساز با توجه به افت شدید قیمت ها طی یک سال گذشته و قرار گیری شاخص در ناحیه حمایتی خود، امکان تغییر در روند معاملات نیز همچنان وجود خواهد داشت.

در خبرها آمده است که:

حذف  ارز 4200  تومانی مشروط می‌شود به پرداخت یارانه هوشمند

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه :

حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه مشروط خواهد بود. معنای حذف مشروط این است که دولت تضمین دهد که اقلام پرمصرف را با قیمت ثابت و بدون تغییر به دست مردم برساند و نرم‌افزار آن هم در کمیسیون تلفیق طراحی شده است.

ما با پرداخت یارانه نقدی کور موافق نیستیم و در کمیسیون تلفیق هم بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که یارانه حاصل از ارز ترجیحی به صورت هوشمند به دست مردم برساند.(باشگاه خبرنگاران)

کلیات لایحه بودجه تصویب شد

در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته و با رأی نمایندگان به تصویب رسید.

نمایندگان با ۱۷۴ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۶۰ نماینده حاضر در صحن علنی با تصویب کلیات لایحه بودجه موافقت کردند. بر این اساس لایحه بودجه برای بررسی جرئیات آن به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.(ایلنا)

رئیس سازمان برنامه و بودجه:  با حذف ارز ۴۲۰۰ می‌خواهیم فشار را از دوش فقرا برداریم

میرکاظمی در صحن علنی مجلس:

علیرغم ثابت نگه داشتن قیمت سوخت، تورم بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که ریشه آن استقراض دولت از بانک مرکزی است. استقراض و خلق پول خط قرمز ما است و اجازه خلق پول را نداده ایم.یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کل فروش نفت ما در سال ۱۴۰۱ خواهد بود که برخی آن را غیرقابل تحقق دانسته اند.

در چند ساله گذشته کمبود ارز داشتیم و ارز از بازار آزاد خریداری شده و به قیمت ۴۲۰۰ به عنوان ارز ترجیحی پرداخت شده که باعث افزایش پایه پول شده است. ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید برای ارز تصمیمی عاقلانه بگیریم.درآمد نفتی ۲۶ هزار میلیارد دلار داریم که ۶۰ درصد آن را می‌توانیم هزینه کنیم و ۴۰ درصد دیگر آن باید به صندوق توسعه ملی برود. (باشگاه خبرنگاران)

سرپرست فرابورس ایران: هنوز هیچ طرح قطعی، برای تغییر دامنه نوسان وجود ندارد

فدایی:

در دستورالعمل جدید بازارگردانی، یکسری اختیاراتی به بورس ها و بازارگردانها داده شده است؛ یکی از این اختیارات بحث حجم مبنا است؛ برای حجم مبنا در حال تعیین سازوکارهایی هستیم که در شرایطی حجم مبنا کاهش پیدا کند؛ اما این هنوز در مرحله کارشناسی است.

سهام شرکتهایی که ۲۰ روز متوالی هیچ معامله ای در آن انجام نشده باشد ما حجم مبنا را برای آن شرکتها برمیداریم تا زمانی که به تعادل برسد. هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال بررسی طرح هایی برای تغییر دامنه نوسان هستند. (اقتصاد آنلاین)

ارزش سهام عدالت من (۱۹ دی ماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۲.۳درصد کاهش یافت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۹۷هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۷۸۹هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۱۹هزار تومان رسید. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۵۸هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

حمایت از بورس در بودجه ۱۴۰۱

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

موارد حمایتی خوبی از سوی دولت و مجلس در خصوص بورس در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است. کمترین تنش در بودجه ۱۴۰۱ از سوی مجلس برای بازار سرمایه وجود دارد و به دنبال استقلال بخشی به ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.(ایبنا)

کل تولید پتروشیمی‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود

خاندوزی: با مدیران بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات برخورد می‌ شود. نحوه محاسبه قیمت پایه سیمان خاکستری در بورس کالا ابلاغ شد. دستورالعمل اجرایی معاملات بازار آتی در بورس انرژی تصویب شد محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس: حمایت خوبی از بورس در بودجه ۱۴۰۱ خواهد شد.(سنا)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • بانک سرمایه املاک تملیکی و مازاد بر نیاز خود را با شرایط ویژه و استثنایی به فروش می‌رساند. املاک مذکور بر مبنای قیمت پایه مزایده، با وضعیت موجود و به صورت نقدی، نقد و اقساط، با و بدون متصرف در معرض فروش قرار می‌گیرد.
  • شرکت نفت پاسارگاد از عقد تفاهم نامه های خرید و فروش تهاتری با  سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد. شپاس از این محل مبلغ 2408 میلیارد ریال درآمد و 2221 میلیارد ریال بهای تمام شده و مبلغ 188 میلیارد ریال سود قبل از مالیات برآورد کرده است.
  • شرکت صنعتی پارس مینو اعلام نمود که با توجه به تغییرات با اهمیت مواد اولیه اصلی (آرد، روغن،شکر)  این شرکت در سال 1400 نسبت به قیمت های قبلی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات این شرکت، مجوز افزایش قیمت برخی از محصولات (گروه بیسکویت، آدامس ، شکلات)  از انجمن شیرینی و شکلات گرفته شد.
  • شرکت کیسون در خصوص مناقصاتی که در آن ها حضور داشته و هم چنین قراردادهای منعقد شده شفاف سازی نمود. کیسون اظهار داشت در سال 1398 در 28 مناقصه شرکت کرده که منجر به 4 قرارداد شده، در سال 1399 از 38 مناقصه 6 مناقصه منجر به قرارداد شده و در سال 1400 تا کنون 32 مناقصه شرکت کرده و 9 قرارداد منعقد گردیده است.
  • شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید صورت های مالی 12 ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری را منتشر نمود. بر اساس اطلاعات ارائه شده این شرکت در این مدت 1120 ریال سود به ازای هر سهم با سرمایه 3888 میلیارد ریالی محقق نمود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 66 درصدی داشته است. هم چنین جمع درآمدهای عملیاتی در این دوره به 449 میلیارد تومان رسید در حالی که در دوره مشابه قبل این رقم 270 میلیارد تومان بود.
  • شرکت پتروشیمی پردیس برنامه زمانبندی تعمیرات واحد آمونیاک و اوره فاز یک را ارائه نمود. بر این اساس تعمیر واحد یاد شده از 1400.10.14 آغاز و تا 1400.10.28 انجام خواهد پذیرفت.
  • شرکت توسعه اقتصادی آرین از توثیق سهام به برای اخذ وام خبر داد. وآرین اعلام داشت 540 میلیون سهام شرکت سرمایه گذاری نیرو  به ارزش 97 میلیارد تومان بابت اخذ تسهیلات از بانک کارآفرین به وثیقه گذاشته شده است.
  • شرکت قند تربت حیدریه در خصوص نتیجه نهایی دعوی گران فروشی شکر شفاف سازی کرد. قتربت بیان داشت برابر رأی تعزیرات حکومتی مستند به مرتبه اول بند د ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام این شرکت را به پرداخت مبلغ 33،797،887،500 ریال جزای نقدی محکوم نموده است و شرکت اقدامات لازم و تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه مراتب اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری اعلام نموده است.
  • شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اعلام نمود که مجوز افزایش سرمایه مورخ 1400.06.06 بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1400.06.18 افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ  1 میلیارد تومان به‌ مبلغ 6200 میلیارد تومان ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 6199 میلیارد تومان) در تاریخ 1400.10.19 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
  • شرکت پتروشیمی نوری اعلام نمود که مطابق برنامه ریزی انجام شده، تعمیرات اضطراری شرکت انجام و از امروز تاریخ 1400.10.19 تمامی واحدها راه اندازی و در سرویس قرار گرفتند و مبلغ درآمدهای عملیاتی سال مالی گذشته 431,944,715 میلیون ریال بوده است.
  • شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام نمود که قرار دادی جهت احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اردکان به روش EPC که مدت قرار داد 32 ماه بوده  و مبلغ قرار داد245 میلیون یورو  می باشد.
  • شرکت  ذوب روی اصفهان گروه اطلاعیه خرید 6 دستگاه دیزل ژنراتور را از «ب» به «الف» تغییر داد. گفتنی است قیمت خرید این ماشین آلات 32 میلیارد تومان ذکر شده است که در ماه های آتی وارد مدار می گردد.
  • شرکت پاکسان اعلام نمود درخصوص طرح افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی (صرفا زمین) به منظور اصلاح ساختار مالی واز محل سود انباشته و اجرای طرح افزایش ظرفیت خط تولید صابون جمعا معادل ۹۵۰ درصد سرمایه، پس از اخذ تایید حسابرس در مهلت مقرر درتاریخ ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ جهت بررسی و اخذ تایید سازمان محترم بورس ارسال گردیده است. لذاطرح افزایش سرمایه قبلی که پیشنهاد از محل سود انباشته و سلب حق تقدم جمعا به میزان ۲۹۸ درصد بوده است از دستور کار خارج و طرح جدید با ۹۵۰ درصد افزایش سرمایه به شرح فوق جایگزین گردیده است.
  • شرکت پالایش قطران ذغال سنگ اعلام نمود که با توجه خرید مواد اولیه (روغن cso پالایش نفت شازند) از طریق بورس انرژی و کالا 20 درصد افزایش نرخ داشته است.
  • شرکت ذوب روی اصفهان اعلام نمود که در تاریخ 1400.10.18 تعداد 6عدد دیزل ژنراتور جهت تامین 10مگاوات برق مورد نیاز شرکت خریداری و نسبت به کل دارایی ها در سال مالی قبل 5.6 درصد می باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24