Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 : آخرین تحولات و برنامه‌های های شرکت سیمان لار سبزوار اعلام شد. سعید حیدری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره «سبزوا» در گفت و گو با بورس ۲۴ در خصوص استراتژی ها و روند برنامه‌های این شرکت توضیحات خوبی داده است...

آخرین وضعیت سیمان سبزوار اطلاع رسانی شد

بورس24 : آخرین تحولات و برنامه‌های های شرکت سیمان لار سبزوار اعلام شد.

سعید حیدری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره «سبزوا» در گفت و گو با بورس24 در خصوص استراتژی ها و روند برنامه‌های این شرکت توضیحات خوبی داده است.

 طرح فروش سیمان در بورس کالا تا چه حد موفق بوده است؟ آیا روند کاهشی قیمت سیمان همچنان تداوم خواهد داشت؟ چه تاثیراتی بر درآمد شرکت های سیمانی به ویژه شرکت سیمان لار سبزوار داشته است؟ آیا شرکت مجوز فروش گواهی سپرده را نیز گرفته است؟

فروش سیمان در بورس کالا راهکار مناسبی در جهت کاهش واسطه گری و تغییرات قیمتی غیر واقعی در بازار بوده لیکن عدم در نظر گرفتن بعضی از موضوعات باعث گردیده شرکت هایی نظیر سیمان سبزوار که به لحاظ جغرافیایی از مراکز مصرف دور می باشند از عرضه محصولات خود در بورس کالا منتفع نگردند.

یکی این که عدم توجه به هزینه های حمل و نقل سیمان در قیمت گذاری پایه سفارشات و دیگر این که تعیین سهم از بازار کارخانجات سیمان که در سال های اخیر توسط انجمن صنفی صنعت سیمان و بر اساس ظرفیت تولید کارخانجات سیمان تعیین شده است . شرکت در حال پیگیری دریافت گواهی سپرده در شهرهای تهران و مشهد است.

 دلیل کاهش مقدار فروش شرکت در ماه های مهر و آبان چیست؟ آیا سطح فروش در ماه های بعد به روند سطوح ماه های قبل بازخواهد گشت؟

همانطور که اشاره شد ورود شرکت به بورس کالا در اوایل مهر ماه بابت بروز رقابت و مشکلاتی در عرضه سیمان گردید که به مرور زمان و با متعادل شدن بازارهای مصرف بهبود خواهد یافت.

مقاصد صادراتی شرکت کجا هست؟ آیا برنامه‌ای برای افزایش صادرات دارید؟

عمده بازارهای فروش صادراتی شرکت ، افغانستان و کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان و تاجیکستان و ترکمنستان بوده که در حال حاضر به لحاظ مناسبات تجاری کاهش یافته لیکن در حال برنامه ریزی جهت دریافت سهم از بازارهای مذکور هستیم.

تحولات رخ داده در کشور افغانستان چه تأثیری بر عرضه و تقاضای محصولات سیمان شرکت‌های سیمانی در منطقه خراسان به‌ویژه سیمان لار سبزوار دارد؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت سیمان سبزوار و عدم دسترسی به شبکه ریلی و تحولات داخلی افغانستان ناشی از روی کار آمدن طالبان صادرات به این کشور با محدودیت هایی مواجه شده است.

 شرکت در سال قبل اقدام به فروش کلینکر می‌کرد. با این‌حال در سال مالی منتهی به شهریور 1400 هیچ‌گونه کلینکری نفروخته‌است. آیا این مسئله تداوم خواهد داشت؟

در سال گذشته با توجه به شرایط بازار ایجاب می نمود بخشی از کلینکر تولیدی جهت فروش ارائه گردد لیکن فروش کلینکر صرفه اقتصادی نداشته و بازار رقابت منفی برای سیمان شرکت به وجود می آورد.

 سیمان سبزوار چه طرح های توسعه ای در شرکت اصلی و شرکت های زیرمجموعه دارد؟

شرکت سیمان سبزوار در حال دریافت مجوز تاسیس کارخانه ملات خشک با ظرفیت 200 هزار تن در سال بوده و شرکت های زیر مجموعه نیز سرمایه گذاری هایی در جهت تهیه ناوگان حمل سیمان به منظور هم افزایی و افزایش فروش و تحویل در دست انجام دارند.

آیا در زمستان جاری شرکت با قطعی گاز مواجه شده است؟ در مجموع استفاده از مازوت به عنوان سوخت به صرفه تر است یا گاز؟

متاسفانه در۱۵ آبان امسال   گاز کارخانجات سیمان و به طبع آن گاز این شرکت قطع گردیده و به لحاظ برنامه ریزی نامناسب وزارت نفت در جهت تهیه سوخت جایگزین ( مازوت ) در موعد مقرر باعث گردیده تولید شرکت با وقفه مواجه و مازوت تحویلی علاوه بر گران بودن قیمت و حمل آن از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و نمی توان با ظرفیت کامل تولید انجام گیرد زیرا ارزش حرارتی آن بسیار پایین می باشد که باعث افزایش سرسام آور قیمت تمام شده محصول گردیده است.

درآمد شرکت در سال مالی منتهی به شهریور 1400 از محل سرمایه گذاری ها حدود 52  کاهش داشته است. دلیل اصلی این موضوع چیست؟

عمده سرمایه گذاری شرکت اصلی و تابعه در بورس اوراق بهادار بوده که به لحاظ اتفاقات اقتصادی که در سطح کلان به وجود آمده منجر به سقوط شاخص بورس و ارزش معاملات گردیده است که شرکت سیمان سبزوار نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین ‌ها چه زمانی اجرایی خواهد شد؟ این افزایش سرمایه چند درصد خواهد بود؟

شرکت در حال برنامه ریزی جهت انجام این کار می باشد و در موعد مقرر به اطلاع کلیه سهامداران رسانده خواهد شد.

پذیرش سهام شرکت سنجش سهام سیمان لار سبزوار در بازار سرمایه چه مرحله‌ای است و چه زمانی نهایی خواهد شد؟

پذیرش شرکت سنجش سهام طبق برنامه و مطابق با الزامات پذیرش آن شرکت در بورس در حال پیگیری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24