Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

همانطور که انتظار می رفت معاملات بورس تهران در ادامه عرضه های ساعات پایانی دیروز، امروز نیز با افزایش حضور سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی در عرضه‌ها آغاز شد و.....

تداوم بی اعتمادی ها به بازار سرمایه!

بورس24 - میثم بهرامی: همانطور که انتظار می رفت معاملات بورس تهران در ادامه عرضه های ساعات پایانی دیروز، امروز نیز با افزایش حضور سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی در عرضه‌ها آغاز شد و درنتیجه‌ی آغاز معاملات عموم نمادهای بازار در کف‌های قیمتی و حتی صف‌های فروش، شاخص کل نیز روند نزولی و منفی خود را در پیش گرفت.

با تداوم معاملات نمادهای شاخص ساز و بزرگ در بازه‌های منفی و با وجود حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی از این گروه ها و تداوم روند نزولی شاخص کل، در نمادهای کوچک بازار نیز شاهد کشیده شدن معاملات به مدار منفی بودیم چنانکه در بسیاری از نمادهای کوچک بازار درنهایت معاملات به صف‌های فروش کشیده شد. در نیمه دوم بازار هم با توجه به عدم کاهش در جریان معاملات بازار ارز، معاملات نیز همچنان با افت قیمت‌ها و روند نزولی قیمت ها ادامه داشت که این موضوع موجب تداوم فشار عرضه‌ها در نمادهای بزرگی همچون نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی، گروه فلزات اساسی، خودرویی و پالایشی را به همراه داشت. هرچند در میانه معاملات تحرکات قابل قبولی از سمت تقاضا در برخی خودرویی ها و پالایشی ها صورت گرفت که با عقب نشینی خریداران و برتر بودن قدرت فروشندگان، تداوم نیافت.

اما اگرچه اطلاعیه مهم سازمان برنامه بودجه پیرامون اجرای مصوبات ستاد اقتصادی در مورد بورس و اظهاراتی مبنی بر اینکه تنها یک بند از مصوه ده بندی حمایت از بورس نیاز به مصوبه مجلس دارد، می تواند بر بهبود درآمدها و وضعیت سودآوری شرکت ها تاثیر مثبتی داشته باشد و تا حدودی بر جریان معاملات تاثیر بگذارد، اما در چند مدت اخیر اخباری چون افزایش هزینه های انرژی در شرکت ها و قطع برق در برخی سیمانی ها باعث بروز نگرانی هایی در بازار از سمت فعالان شده و آن ها را در انتظار و تردید نسبت به گزارش فعالیت ماهانه در برخی صنایع فروبرده است.

سازمان برنامه و بودجه امروز اعلام کرده است که مصوبه ۱۰ بند ستاد اقتصادی دولت اجرایی خواهد شد و مقدمات کار در حالی پیگیری است. از سویی دلار نوسان خاصی نداشت و روندی غیرکاهشی را تجربه کرد. خبرهای شنیده شده از گوشه و کنار پیرامون مذاکرات برجامی از نزدیکی به یک توافق خوب حکایت دارند. با این حال با از دست رفتن اعتماد در کلیت بازار شرایط برای بازگشت بورس تهران به روزهای پررونق سختتر شده است و فعالان همچنان با بازاری کم حجم، فرسایشی و کم رمق روبرو هستند.

اما درنهایت بدون تغییر در روند عرضه و تقاضا تا ساعات پایانی معاملات و با پایان معاملات بسیاری از نمادها در مدار منفی و یا صف‌های فروش، شاخص کل با روندی نزولی و با افت حدود 2 درصدی در 1,256,547.26 واحد به کار خود پایان داد که کمترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز بود. نمادهای فولاد با تأثیر 1955.58 واحد، فملی با تأثیر 1878.71 واحد، فارس با تأثیر 1631.75 واحد، تاپیکو با تأثیر 1148.36 واحد و نماد نوری با تأثیر 1052.32 واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص بودند. بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص نیز مربوط به نمادهای شتران با تأثیر 260.55 واحد، ومعادن با تأثیر 249.18 واحد، پاکشو با تأثیر 118.66 واحد، میدکو با تأثیر 59.33 واحد و نماد فباهنر با تأثیر 36.99 واحد بود.

با آغاز به کار عموم نمادهای بزرگ و شاخص ساز در بازه‌های منفی و با وجود حمایت حقوقی‌ها از بازار و به دنبال آن شروع معاملات عموم نمادهای کوچک بازار در کف‌های قیمتی و حتی صف‌های فروش، شاخص کل هم وزن نیز همچون شاخص کل با روندی نزولی و در بازه‌های منفی کار خود را دنبال نموده و درنهایت با افت 1.8 درصد به کار خود پایان داد.

بورس از دریچه آمار:

آمار معاملات

آمار معاملات جهانی

شاخص در روزی که گذشت:

در دومین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 647 نماد حدود 42 نماد با صف خرید و حدود 140 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص کل (هم وزن)

شاخص قیمت هم وزن

شاخص در نیمه اول بازار:

در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با افت 12,274 واحدی معادل 0.95 درصد کاهش در سطح یک میلیون و 269 هزار و 527 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 233 واحدی معادل 1.04 درصد به سطح 330 هزار و 699 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 629 نماد حاضر، 28 نماد در صف خرید و 198 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در انتهای بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با عقب نشینی 25,254 واحدی معادل 2 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 256 هزار و 546 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 5,944 واحد افت معادل 1.8 درصد، در مدار 328 هزار و 245 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 636 نماد حاضر، 8 نماد در صف خرید و 183 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت تهران و در گروه فرآورده های نفتی قرار دارد. این نماد امروز در مدار مثبت و به صورت متعادل بازگشایی شد. در طی معاملات نیز به صورت نوسانی و متعادل مورد معامله قرار گرفت و در نهایت در بازه مثبت به کار خود پایان داد. ارزش معاملات این نماد در روز جاری 1,751.134 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 459 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 96 درصد خریداران حقیقی بودند. در دومین روز معاملاتی هفته، بیش از 93.6 درصد فروشندگان شتران، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها

برترین تقاضا:

در روز جاری بیشترین تقاضا مربوط به صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت افرا نماد پایدار با نماد افران با ارزش حدودی 659 میلیارد ریال بوده است.

برترین تقاضا

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد پالایش با ارزش معاملات ۲,۷۷۹.۲۳ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افزایش 19 درصدی نسبت به روز گذشته آن به حدود 2,958 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه فرآورده های نفتی بوده است.

بیشترین حجمبیشترین ارزش

ورود و خروج پول حقیقی:

حقیقی ها

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد فافزا، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. در پایان بازار روز یکشنبه، تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شده و حدود 787 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

تحرکات حقیقی

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز یکشنبه 3 بهمن 1400، 15 نماد با داد و ستد 4 تا 15 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، فولاد افزا سپاهان با نماد فافزا با حجم معاملات 15 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه فلرات اساسی معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 97.8 درصد و در سمت عرضه 19.6 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای واحیا، واتی، دلقما، هجرت، کنور، شخارک، غناب، دکپسول، شتران، دابور، مفاخر، سپرمی، غگرجی و کپارس در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله از نوع درآمد ثابت را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس بازدهی سالانه مرتب شده است).

صندوق ها

نگاهی به بازار فردا:

طی معاملات امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت در ادامه عرضه های ساعات پایانی دیروز و با ابهامات موجود در بازار در خصوص لایحه بودجه سال آینده و همچنین آینده نرخ دلار با توجه به اخبار و شایعات رسیده در خصوص روند مذاکرات ایران در وین در خصوص تحریم‌های اقتصادی کشور و همچنین آزادسازی دارایی‌های ارزی آن و با انتشار صورت‌های مالی نه ماهه و کاهش سودآوری برخی گروه‌ها همچون گروه فلزات اساسی و گروه سیمان طی سه ماهه سوم سال، معاملات از همان ابتدا در بسیاری از نمادها به ویژه نمادهای شاخص ساز و بزرگ، در بازه‌های منفی و با افت قیمت‌ها آغاز گردید. از طرفی اما در برخی از نمادها و گروه‌ها همچون گروه مواد و محصولات دارویی با توجه به افزایش سودآوری برخی شرکت‌ها، برخلاف کلیت بازار، با اقبال سرمایه‌گذاران، معاملات با روند صعودی قیمت‌ها آغاز شد. ولی با توجه به تأثیر پایین شرکت‌های کوچک در روند شاخص، با افزایش فشار عرضه در نمادهای بزرگ و پرطرفدار، شاخص کل کار خود را با روند نزولی و در بازه‌های منفی آغاز نمود.

در نیمه دوم بازار با افزایش هرچند اندک نرخ دلار و همچنین حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی، در برخی خودرویی ها و نمادهای کامودیتی محوری همچون نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی از فشار عرضه‌ها کاسته شد اما انتشار دوباره خبر لغو معافیت مالیاتی محصولات خام و نیمه‌خامی همچون اوره، متانول، پلی‌اتیلن، بیلت و اسلب، بار دیگر باعث افزایش فشار عرضه سهامداران حقیقی گردید و درنهایت با توجه به تداوم معاملات بسیاری از نمادها در بازه‌های منفی، شاخص با روند نزولی کار خود را دنبال نموده و با افت حدود دو درصد به کار خود پایان داد. بدین ترتیب واکنش مسئولین و سیاست گذاران امر به این خبر در روز آتی بر چگونگی روند معاملات فردا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اما فعلا با در نظر گرفتن تداوم تأثیر اخبار و اطلاعات موجود در بازار همچون لغو معافیت مالیاتی صادرات محصولات خام و نیمه‌خام، احتمال افت قیمت‌ها در بازار ارز در پی احتمال توافقات ایران در وین و همچنین افت سودآوری برخی از شرکت‌های بزرگ و پرطرفدار همچون نمادهای گروه فلزات اساسی و برخی نمادهای گروه محصولات شیمیایی و با توجه به روند عرضه و تقاضا در ساعات پایانی معاملات امروز و پایان یافتن معاملات بسیاری از نمادها در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های پایانی، برای روزهای آتی نیز نمی‌توان انتظار تحرکات خاصی را در بازار داشت و می‌توان روز معاملاتی فردا را نیز همچون امروز با حجم پایین معاملات و کم رمق پیش‌بینی نمود.

در خبرها آمده است که:

اطلاعیه مهم سازمان برنامه بودجه: مصوبات ستاد اقتصادی در مورد بورس اجرا می شود!

مصوبه ۱۰ بند ستاد اقتصادی دولت اجرایی خواهد شد و مقدمات کار در حالی پیگیری است. 

ستاد اقتصادی دولت در جلسه مورخ ۲۸ آذر مصوبه ای ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه داشت. از این مصوبه ۱۰ بندی تنها یک بند که در خصوص سوخت گاز و خوراک صنایع بود، نیاز به تغییراتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و تصویب مجلس دارد و بقیه موارد از اختیارات دولت است.  

در همین راستا تغییرات مورد نیاز برای اجرای این مصوبه در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسید، بر اساس این مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها در سال آینده با فرمول سال ۱۴۰۰ محاسبه شده و نرخ سوخت گاز صنایع هم ۴۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی ها خواهد بود.

گفتنی است بند دیگر مصوبه ستاد اقتصادی دولت از جمله موارد مرتبط با تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه، بحث نرخ تسعیر ارز بانک ها و موسسات اعتباری و یا اوراق مشارکت از طریق تصویب آیین نامه در درون دولت اجرا می شود و نیاز به تغییر بودجه و مصوبه مجلس ندارد.(سنا)

قیر، متانول، اوره و پلی‌اتیلن مشمول مالیات بر صادرات شدند

بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: در آیین‌نامه دولت که شامل فهرستی از مواد خام و نیمه‌خام بود، مواد نیمه‌خامی همچون متانول، اوره و پلی‌اتیلن ذکر نشده بود. در حال حاضر حدود 80 درصد از صادرات محصولات پتروشیمی کشور شامل همین سه محصول است و عجیب بود که در فهرست دولت برای شمولیت مالیات بر درآمد صادراتی خبری از این سه محصول نبود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: پتروشیمی‌های تولیدکننده متانول، اوره و پلی اتیلن حاشیه سودهای بالایی نسبت به سایر پتروشیمی‌ها دارند و دلیلی برای اعطای معافیت مالیاتی بر این محصولات نیست. ضمن اینکه این دست امتیازات در ابتدای زنجیره ارزش مانع از تکمیل زنجیره در صنعت پتروشیمی شده است.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه درباره این موضوع تصمیم‌ گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره 6 لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند.(فارس)

کمیسیون تلفیق هنوز تصمیمی درمورد اصلاح نرخ سوخت گاز نگرفته است

 بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱:

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هنوز درباره اصلاح قیمت سوخت گاز پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع عمده به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

اما دولت در اصلاحیه جدید تصمیم گرفته است که قیمت سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع فولاد را از ۱۰۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی به ۴۰ درصد این نرخ کاهش دهد.(سنا)

۵۱۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار خواهد گرفت!

مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی:

 پیش‌بینی شده که ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار گیرد که مبلغ ریالی آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 تاکنون حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان در سه قسط به صندوق تثبیت بازار پرداخت شده است که در قسط اول ۱۰۰۰ میلیارد تومان، در قسط دوم نیز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در قسط سوم که در روزهای گذشته دستور آن را به بانک مرکزی داده‌ایم، ۶۵۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

 مابقی مانده تسهیلات تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز به‌طور اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی، هر بار در اختیار بورس قرار خواهد گرفت. (سنا)

این افراد می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند

سیدعباس حسینی معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارائی:

مرحله اول اخذ تسهیلات خرد برای شاغلان، بازنشستگان، مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی، شاغلان بازنشستگان نهاد‌های عمومی غیر دولتی و شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعبات بانک‌های ذی ربط خود حقوق دریافت می‌کنند و رتبه اعتباری آن‌ها A و B و C است، مشمول این طرح خواهند بود و بخشنامه‌های مورد نیاز این طرح از امروز ارسال خواهند شد.

تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است. برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق خود، فرد به همراه یک سفته یا چک، می‌تواند جهت اخذ وام به بانک‌ها مراجعه کند.

برای سایر کارکنان بخش‌های خصوصی که در گروه اول مشمولان نبوده و دارای رتبه اعتباری A و B هستند، تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و سفته یا چک امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت. (اقتصاد نیوز)

ارزش سهام عدالت من (۳ بهمن ماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۲.۱درصد کاهش یافت.

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۴۰۸هزار تومان، ۲۱ میلیون و ۴۹۳هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۷۹هزار تومان رسید.

ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۴۵هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

کره جنوبی بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد

کره جنوبی از پرداخت بدهی معوقه حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد. به نقل از بلومبرگ، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. 

پیش تر به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می گویند این پول را از محل دارایی های بلوکه شده تهران پرداخت کرده اند.(تسنیم)

فاطمی امین وزیر صمت: تأمین مواد اولیه در حوزه فلزات در بورس کاملاً حل شده است

وزیر صمت در خصوص تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی بیان کرد: این موضوع در حوزه فلزات در حد بورس کاملاً حل شده است، به عنوان مثال کسانی که ورق فولادی می‌خواهند از هم اکنون برای اسفند می‌توانند خریداری کنند که به سمت یکساله شدن موضوع تأمین نیز می‌رویم. البته هنوز پتروشیمی‌ها وارد نشده اند که به دنبال ورود آنها نیز هستیم.

فاطمی امین با بیان اینکه دیگر سهمیه بندی ورق نداریم، گفت: ورق بدون سهمیه بندی عرضه می‌شود و کار تکمیلی بعدی به رسمیت شناختن خرده‌فروشان مواد اولیه است.(سنا)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • شرکت پالایش نفت تهران توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده دوره مالی 9 ماهه منتهی به 1400.9.30 ارائه داد این شرکت بیان داشت علل تغییرات بیش از 30 درصد سود عملیاتی دوره 9 ماهه نخست عمدتا ناشی از افزایش 131درصدی فروش در مقابل افزایش 121 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته می باشد.
  • شرکت بین المللی توسعه ساختمان اعلام نمود که  دلایل عدم تقسیم سود سهام سال مالی منتهی به 1400.06.31  ناشی از اظهار نظر مشروط حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص سرمایه گذاری در شرکت فرعی بوده است.
  • شرکت صنعتی نیرو محرکه در خصوص  دلیل تغییرات سود خالص 9 ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل و شش ماهه نخست شفاف سازی کرد.این شرکت اعلام نمود کاهش سود خالص 9 ماهه منتهی به 1400.9.30نسبت به دوره 6 ماهه سال جاری ناشی از افزایش قیمت برخی از نهاد های تولید می باشد.
  • شرکت فولاد کاوه جنوب کیش  توضیحات تکمیلی را در خصوص اطلاعات و صورتهای مالی منتشر نمود. لذا سودخالص 9 ماهه دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال تغییر با اهمیتی نداشته ولی اما نسبت به 6 ماهه سال جاری حدود 80 درصد رشد داشته است که عمده ترین دلیل آن افزایش 72 درصدی درآمد عملیاتی بوده است.
  • شرکت پارس خودرو در خصوص علت افزایش زیان شفاف سازی نمود. خپارس بیان داشت کاهش میانگین نرخ فروش محصول کوئیک آر ناشی از افزایش سهم تبدیل تعهدات معوق  افزایش نسبی بهای تمام شده از جمله دلایل افزایش زیان دوره 9 ماهه نسبت به 6 ماهه بود. هم چنین افزایش مبلغ فروش ، افزایش میانگین نرخ فروش محصول کوئیک آر و در نتیجه بهبود حاشیه سود ناخالص از دلایل تغییر زیان 9 ماهه نسبت مدت مشابه قبل بود.
  • شرکت مجتمع فولاد خراسان توضیحاتی  درخصوص افزایش سود خالص نه ماهه منتهی به 1400.9.30 نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه داد فخاس بیان نمود دلیل افزایش 31 درصد سود خالص عمدتا به دلیل افزایش 56 درصدی درآمد های حاصل از فروش محصولات که ناشی از افزایش میانگین نرخ فروش محصولات و افزایش حجم فروش بوده است.
  • شرکت پارس خودرو در خصوص علت افزایش زیان شفاف سازی نمود. خپارس بیان داشت کاهش میانگین نرخ فروش محصول کوئیک آر ناشی از افزایش سهم تبدیل تعهدات معوق  افزایش نسبی بهای تمام شده از جمله دلایل افزایش زیان دوره 9 ماهه نسبت به 6 ماهه بود. هم چنین افزایش مبلغ فروش ، افزایش میانگین نرخ فروش محصول کوئیک آر و در نتیجه بهبود حاشیه سود ناخالص از دلایل تغییر زیان 9 ماهه نسبت مدت مشابه قبل بود.
  • شرکت رینگ سازی مشهد از دلیل تغییرات سود خالص 9 ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل و شش ماهه نخست خود گفت این شرکت بیان داشت بخش عمده تغغیرات مرتبط با ترکیب فروش محصولات و به عبارتی فروش بیشتر محصولات با حاشیه سود بالاتر از جمله رینگهای سنگین تجاری و خروج محصولات زیان ده از سبد فروش و افزایش نرخ فروش محصولات بوده است.
  • شرکت  سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص علت رشد سود شفاف سازی نمود. وبانک اعلام نمود سود فروش سرمایه گذاری ها و درآمد سود سهام دو شاخص تاثیر گذار بر سود خالص و درآمدها عملیاتی شرکت می باشند که در دوره اخیر عمده علت کاهش سود به دلیل کاهش سود فروش سرمایه گذاری ها با عنایت به روند بازار سرمایه بوده است.
  • شرکت عمران و سازندگی استان قزوین توضیحات تکمیلی را در خصوص اطلاعات و صورتهای مالی منتشر نمود. لذا اصلاح صورتهای مالی میان دوره ای 3 ماهه منتهی به 1400.09.30 انجام گردید.
  • شرکت پشم شیشه ایران در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده دوره مالی 9 ماهه منتهی به 400.9.30 شفاف سازی کرد.شرکت بیان داشت دلیل تغییر سود عملیاتی بیش از 30 درصد این بوده که سیاست شرکت تلاش در راستای حفظ و افزایش بازده فروش محصولات می باشد با افزایش بهای تولید و قیمت گذاری محصولات با حفظ بازه فروش انجام گردید که با افزایش فروش سود شرکت نیز افزایش یافته است.
  • شرکت مهندسی نصیر ماشین اعلام نمود  این شرکت موفق به اخذ افزایش نرخ ماشین کاری از شرکت ساپکو شده است و لذا تعدیل نرخ از اول سال 1400 با توجه به دریافت موافقتنامه در سه ماهه سوم سال ثبت گردیده که این مهم باعث تغیر با اهمیت سود خالص نسبت به دوره 6 ماهه اول سال جاری و دوره 9 ماهه سال قبل گردیده است.
  • هیئت مدیره شرکت جوش و اکسیژن ایران مجوز افزایش سرمایه 20890 درصدی این شرکت را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور افزایش سرمایه دارائی های ثابت به تصویب رساند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24