Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز شاخص های مالی در بورس های بزرگ اروپا و بورس آمریکا کاهش یافته اند اما قیمت نفت و طلا رشد کرده است. جنگ در اوکراین ادامه دارد و مذاکره بین روسیه و اوکراین شروع شده است. تحلیلگران مشغول ارزیابی شرایط هستند اما پیش بینی آینده کار آسانی نیست. برای درک وضعیت بازارها و عوامل مختلف که بر رفتار سرمایه گذاران ..

شروع پرالتهاب فعالیت بازارهای جهان!

بورس24 : همانطور که انتظار می‌رفت امروز بازارهای مالی و بازار مواد خام به ویژه نفت و طلا تحت تاثیر تحولات اخیر در اوکراین قرار گرفته‌اند و شاهد رشد قیمت این دو ماده خام و افت شاخص های مالی هستیم. همچنین ارزش دلار رشد کرده است. هفته پیش رو یک هفته بسیار پر التهاب خواهد بود زیرا نه تنها گزارش‌های بسیار مهم از اقتصاد اروپا و آمریکا منتشر می‌شود بلکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در دو کمیته کنگره این کشور سخنرانی خواهد کرد و نیز پایان هفته وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری مشخص خواهد شد.

همچنین از پیش بازارها تحت تاثیر تحولات ژئوپولیتیک و تنش‌ها بین روسیه و غرب قرار داشته‌اند و این اثرگذاری ادامه پیدا خواهد کرد. سرمایه‌گذاران در بازارهای گوناگون مدت هاست بر بسیاری از موضوعات تمرکز کرده اند. از آنجا که ریسک ها افزایش یافته و ابهام های عمیق درباره آینده وجود دارد سرمایه‌گذاران باید بسیار با احتیاط رفتار کنند. شاهد کاهش ریسک پذیری و افت جذابیت بازارهای پرریسک از جمله بورس و بازار ارزهای دیجیتالی هستیم.

جنگ در اوکراین ادامه دارد و امروز مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین شروع شده است. روز گذشته پوتین به نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه آماده باش داد و کشورهای غربی در حال شدت بخشیدن به تحریم‌ها علیه روسیه هستند. این تحریم ها به سقوط ارزش روبل منجر شده و بانک مرکزی روسیه برای حمایت از ارز ملی این کشور، نرخ های بهره را از 9.5 درصد به ۲۰ درصد بالا برده است. انتظار می رود برای مدتی تحولات روسیه همچنان بر بازارهای گوناگون تاثیر بگذارد.

موضوع مهم دیگر، سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکاست. آقای پاول، رئیس این نهاد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و کمیته بانکداری مجلس سنا گزارش هایی از وضعیت اقتصاد ارائه خواهد داد و محتوای سخنان او اهمیت بالایی دارد زیرا همه فعالان بازار سعی می کنند سرنخ هایی از برنامه بالا بردن نرخ های بهره در آمریکا به دست آورند. پیش‌بینی شده سخنان آقای پاول به رشد ارزش دلار منجر شود زیرا بانک مرکزی فارغ از تحولات ژئوپولیتیک، بر مهار تورم تمرکز دارد.

ماه آینده برای نخستین بار طی دو سال اخیر، نرخ های بهره در آمریکا بالا برده خواهد شد و احتمالا طی سال جاری بارها این اقدام انجام می‌شود. سرمایه گذاران در بازارهای مالی بر اخبار اوکراین تمرکز دارند و تغییرات نرخ بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه در آمریکا یک عامل موثر بر بورس است. در حال حاضر پیش بینی تحلیلگران این است که بی ثباتی در بازارهای گوناگون ادامه پیدا خواهد کرد.

امروز ماه جاری میلادی پایان می یابد و عملکرد برخی بورس ها از جمله بورس آمریکا در این ماه منفی است. عوامل گوناگون از ریسک پذیری سرمایه گذاران کاسته است. کاهش برنامه‌های حمایتی بانک مرکزی آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیک که اثرات فراگیر بر صنایع مختلف، شرکت ها و اقتصاد جهان خواهد داشت عوامل اصلی ریسک گریزی سرمایه گذاران هستند. تنش ها در اوکراین و تحریم هایی که علیه روسیه اعمال شده و خواهد شد قطعاً بر بازار مواد خام از جمله نفت و محصولات کشاورزی و نیز عملکرد شرکت‌های بین‌المللی اثر دارد و سرمایه‌گذاران به همین دلیل نگران هستند.

اما اقتصاددان های بانک گلدمن ساکس معتقدند تاثیر این تحولات بر تولید ناخالص داخلی جهان بزرگ نیست زیرا روسیه و اوکراین در مجموع دو درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند اما تاثیر تنش ها بر بازارهای گوناگون بزرگ است زیرا این دو کشور صادرکننده مواد خام مهم هستند.

هفته پیش رو

در هفته پیش رو گزارش های مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و این یعنی سرمایه گذاران باید بر داده ها تمرکز کنند. فردا وضعیت بخش‌های تولید کارخانه ای و خدمات در چین در ماه جاری، وضعیت بخش های تولید کارخانه ای در منطقه یورو، انگلستان و آمریکا مربوط به ماه جاری و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام می‌شود. قیمت نفت از هفته گذشته نوسان های بزرگ داشته و بعید نیست این وضعیت ادامه یابد زیرا بازار تحت تاثیر اخبار جنگ در اوکراین و تحریم ها علیه روسیه است.

روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی آمریکا در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان سخنرانی خواهد کرد. روز پنجشنبه وضعیت بخش های خدمات در اروپا و آمریکا در ماه جاری و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل مشخص می‌شود و آقای پاول در کمیته بانکداری مجلس سنا سخنرانی می‌کند. این روز یک روز مهم است و سرمایه گذاران شاهد نوسان های بزرگ در بازارها خواهند بود. روز جمعه گزارش وضعیت بازار آمریکا در ماه جاری، مهم‌ترین گزارش موثر بر بازارهاست.

در روزهای آینده اخبار سیاسی بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر خواهند گذاشت و این هفته نیز مانند هفته پیش، بازارها بی ثبات خواهند بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24