Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم یک عامل مهم افول شاخص های مالی بوده زیرا افزایش نرخ های بهره به فعالیت های اقتصادی لطمه وارد می کند و می تواند سبب رکود شود. هفته پیش عملکرد بورس آمریکا مثبت بود و به نظر می رسد نگرانی ها درباره رخ دادن رکود شدید در اقتصاد کمتر شده است. در مطلب حاضر وضعیت کلی اقتصاد و عواملی که بر بازارها اثر می گذارند ..

امید به فرود نرم اقتصاد؛ تابلوها سبز شده اند

بورس24 : هفته گذشته شاخص های مالی در بورس آمریکا رشد کردند زیرا گزارش وزارت کار این کشور درباره وضعیت بازار کار در ماه قبل که روز جمعه منتشر شد مثبت بود و این نشان‌دهنده قدرت بنیان های اقتصاد این کشور و احتمال کم بروز رکود شدید در اقتصاد است. طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا، ماه قبل 372 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی این کشور به وجود آمده که بالاتر از پیش بینی اقتصاددان هاست. اخبار مثبت از اقتصاد و کاهش قیمت مواد خام سبب شده نسبت به مهار شدن تورم بدون رخ دادن رکود امیدها بیشتر شود و طبیعی است که این امیدواری سبب افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران شده است.

یک نکته مهم این است که سرمایه گذاران معتقدند حتی اگر رکود رخ دهد این رکود عمیق و طولانی نخواهد بود و این باور به نفع بورس است و به رشد شاخص ها کمک می کند. در حال حاضر مهم ترین عامل نگرانی سرمایه‌گذاران این است که در آینده ممکن است رکود رخ دهد زیرا بانک مرکزی برای مهار تورم در حال بالا بردن سریع نرخ های بهره است. هر خبری که احتمال رکود را کم کند به رشد بورس کمک خواهد کرد.

در هفته پیش رو نه تنها اخبار مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود بلکه دوره انتشار گزارش عملکرد شرکت های بورسی مربوط به سه ماهه دوم آغاز خواهد شد و تعدادی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت در روزهای آینده در بازارهای مختلف هیجان هایی مشاهده شود.

تقویم اقتصادی

فردا وضعیت وام دهی در چین اعلام می شود و یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. سخنان مقامات بانک مرکزی آمریکا به سرمایه گذاران کمک می کند مسیر پیش روی این نهاد را درک کنند. روز سه شنبه شاخص اعتماد اقتصادی در آلمان و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام خواهد شد. عملکرد بازار نفت هفته گذشته منفی بود زیرا در حال حاضر مهم ترین عامل فشار بر قیمت نفت پیش بینی ضعف در فعالیت‌های اقتصادی جهان و کند شدن رشد تقاضا برای انرژی است. برخی نشانه ها از ضعف در فعالیت‌های اقتصادی نمایان شده اما شاید در ماه‌های آینده شرایط بهتر شود بنابراین احتمال افزایش مجدد قیمت نفت زیاد است.

روز چهارشنبه وضعیت صادرات و واردات چین، نرخ رشد اقتصاد انگلستان، نرخ تورم در آلمان، وضعیت بخش تولید صنعتی در منطقه یورو و نرخ تورم در آمریکا در ماه قبل اعلام خواهد شد. داده هایی که در این روز منتشر می‌شود بسیار مهم هستند و بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر خواهند گذاشت. روز پنج شنبه وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته و شاخص بهای تولیدکننده در این کشور اعلام می‌شود. همچنین یکی از مقامات بانک مرکزی سخنرانی خواهد کرد.

روز جمعه تعدادی گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می شود: وضعیت بخش تولید صنعتی، خرده فروشی و نرخ رشد اقتصاد در سه ماهه دوم امسال جزء این داده ها هستند. انتظار می‌رود نوسان قیمت‌ها در بازار مواد خام افزایش یابد. روز جمعه همچنین تغییرات خرده‌فروشی، تولید صنعتی و شاخص بهای واردات و صادرات در آمریکا اعلام می‌شود.

در واقع سه روز پایانی هفته پیش رو داده های بسیار مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر خواهد شد و تغییرات قیمت مواد خام و شاخص های مالی در بورس های بزرگ چشمگیر خواهد بود. سرمایه گذاران در ماه های اخیر درباره اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم نگران بوده اند زیرا این اقدامات احتمال بروز رکود در اقتصاد را بالا برده است. پیش بینی شده این هفته نیز شاخص دلار رشد خواهد کرد و اگر چنین شود فشارهایی بر بازار مواد خام وارد خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24