Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 : قیمت مسکن از اول سال تا حالا حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ رویدادی درست متفاوت از نیمه اول سال گذشته که قیمت تقریبا ثابت بود و در حد ۳ تا ۴ درصد نوسان مثبت داشت. علت این رشد قیمت مسکن در سال جاری در شهر تهران بدون شک یک فاکتور کاملا مشخص است...

این روزها چه کسانی زمین و آپارتمان می خرند؟

بورس24 : قیمت مسکن از اول سال تا حالا حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ رویدادی درست متفاوت از نیمه اول سال گذشته که قیمت تقریبا ثابت بود و در حد ۳ تا ۴ درصد نوسان مثبت داشت.

علت این رشد قیمت مسکن در سال جاری در شهر تهران بدون شک یک فاکتور کاملا مشخص است؛ خریدهای به قصد سرمایه گذاری.

طی ماه های گذشته تقاضای سرمایه ای مسکن در هفته های مختلف و به تناسب شرایط سیاسی و اقتصادی اثرگذار بر ارزش دارایی، رفتارهای نوسانی از خود بروز داد.

در ابتدای سال که خبری از ادامه پرقدرت مذاکرات برجامی نبود، بار دیگر خریداران سرمایه ای وارد بازار مسکن شدند و این موضوع باعث رشد معاملات خرید و همچنین رشد قیمت مسکن در تهران شد.

اما در تابستان که اعلام شد مذاکرات از سرگرفته می شود، خریدها قد کشید!معاملات خرید مسکن در تابستان امسال رکورد یکساله به لحاظ تعداد واحدی فروشی را زد.

خرید آپارتمان در ماه از ۱۰ هزار واحد مسکونی فراتر رفت.این رشد معاملات مسکن به رشد قیمت مسکن منجر شد.

قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به مرز ۴۳ میلیون تومان رسیده است.

در این مقطع فقط کسانی در حال خرید مسکن هستند که روی رشد قیمت آتی این دارایی حساب باز کرده اند.همانطور که طی ۴ سال اخیر قیمت مسکن ۱۰۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، سرمایه گذاران ملکی برای خودشان پیش بینی ادامه رشد را دارند.

در این میان رکود شدید تولید مسکن در سال های گذشته هم پاس گل برای این متقاضیان ترتیب داده است.

در شهر تهران رکود تولید مسکن باعث شده کمبود ۳۰۰ هزار واحدی گریبان بازار خرید و فروش خانه را بگیرد و باعث سیگنال تورم آینده به سرمایه گذاران شود.

ماه گذشته سهم واحدهای مسکونی نوساز از معاملات مسکن در تهران به ۲۸ درصد رسید که در مقایسه با میانگین ۳۳ درصدی این سهم در سال ۱۴۰۰ بیانگر کم شدن تعداد واحدهای نوساز در بازار است.

حجم نوساز با قیمت فروش آن در بازار معاملات مسکن ارتباط معکوس دارد.هر چقدر در سال های اخیر ساخت و ساز در تهران کم شد، قیمت واحدهای نوساز رشد بیشتری پیدا کرد.

فاصله قیمت نوساز و سالخورده در تهران ۴۰ درصد شده است در حالی که این فاصله در سال ۹۶ حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بود.این شرایط زمینه را برای ورود متقاضیان خرید سرمایه ای به بازار مسکن تسهیل کرده است.

البته مشاوران املاک اعلام کرده اند در این تابستان پای خریداران واحد مسکونی تعویضی نیز به بازار باز شده است.خریدارانی که آپارتمان دارند اما می خواهند آن را با واحد مسکونی بهتر تبدیل کنند.

اما وزن گروه دوم کمتر از گروه اول است.پیش بینی می شود در صورتی که وضعیت مذاکرات به همین شکل باشد، کاهش قیمت مسکن سخت خواهد بود.

البته کارشناسان اقتصادی تاکید می کنند حتی با تداوم انتظارات تورمی، احتمال افزایش شدید قیمت مسکن پایین است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24