Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار این روزها شرایط عجیبی دارد. در معاملات روز سه شنبه برای اولین بار طی مدت اخیر ارزش معاملات به زیر ۲ هزار میلیارد تومان سقوط کرد که اتفاق خوشایندی نیست و بعد از مدت ها شاهد چنین رویدادی بودیم به نظر این اولین نشانه از بیماری خطرناک سرطان بی پولی است که بازار به سمت ابتلا به این بیماری حرکت می کند و اولین نشانه های آن با افت حجم معاملات به خوبی خود را نشان داده است...

پیش بینی بورس فردا ؛ سرطان بی پولیِ بازار درمان دارد؟

بورس24 : بازار سهام روز سه شنبه نیز مانند روزهای گذشته کم رمق وبی حال بود.

بازار این روزها شرایط عجیبی دارد. در معاملات روز سه شنبه برای اولین بار طی مدت اخیر ارزش معاملات به زیر ۲ هزار میلیارد تومان سقوط کرد که اتفاق خوشایندی نیست و بعد از مدت ها شاهد چنین رویدادی بودیم به نظر این اولین نشانه از بیماری خطرناک سرطان بی پولی است که بازار به سمت ابتلا به این بیماری حرکت می کند و اولین نشانه های آن با افت حجم معاملات به خوبی خود را نشان داده است.

شاخص کل با افت ۴هزار و ۸۷۶ واحدی به عدد ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید.شاخص هم وزن نیز با افت ۷۶۴ واحدی به عدد ۳۸۰هزار و ۳۴۹ واحد رسید .

ارزش معاملات خرد بازار ۱۷۹۰ میلیارد تومان بود که جزو کمترین عددها در سه ماه گذشته محسوب می‌شود. در بازار روز سه شنبه ۲۷۹ نماد مثبت و ۳۷۲ نماد نیز منفی بودند . ۵۳ نماد به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان در صف خرید و ۸۲ نماد به ارزش ۲۳۳ میلیارد تومان در صف فروش بودند . بیشترین ارزش صف خرید مربوط به نمادهای وسالت ، خفولا، ورازی وگدنا بود . در مقابل نیز بیشترین ارزش صف فروش مربوط به نمادهای حبندر، بفجر، خصدرا وخکاوه بود .

بیشترین بازدهی صنایع در هفته گذشته به ترتیب مربوط به گروه «عرضه آب،برق ،گاز » ، «محصولات کامپیوتری، الکترونیکی » و « استخراج سایر معادن» بود . در مقابل، صنایعی که کمترین بازدهی را داشتند شامل « سایر واسطه گری های مالی » ، « فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط » و « تجارت عمده و خرده فروشی» بود .

نمادهای دارای بیشترین ورود پول حقیقی عبارت بودند از : شکام، فرابورس ،اوان وشبندر . ه چنین نمادهای دارای بیشترین ورود پول حقوقی نیز حکشتی ، شتران، وبملت و بپاس بودند .

در بازار نفت بانک مورگان استنلی پیش بینی کرد : قیمت‌های نفت سریع‌تر از برآورد قبلی، دوباره به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.این بانک پیش بینی کرد: سال میلادی آینده، کمبود عرضه در بازار نفت از ۲۰۰ هزار بشکه در روز برآورد قبلی، به ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند.

همچنین موجودی انبار سنگ آهن و فولاد در بنادر چین روی یک روند نزولی ملایم در حال حرکت هستند. موجودی انبار فولاد با کاهش 800 هزار بشکه ای به 11.5 میلیون بشکه و موجودی انبار سنگ آهن با کاهش حدود 1میلیون تنی به محدود 127 میلیون تن رسید.

اصلاحات اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم که روز سه شنبه توسط هیئت دولت ابلاغ شد، پیشتر در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسیده بود. این اصلاحات عبارتند از:

۱. تبدیل این صندوق‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی

۲. تبدیل مدیریت صندوق از مدیریت غیرفعال به فعال

۳. اضافه شدن رکن بازارگردان برای صندوق‌های مزبور.

با اعمال اصلاحات اساسنامه به شرح فوق، صندوق امکان تغییر پرتفوی سهام خود مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه را خواهد داشت و بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق اضافه شده و در راستای نقدشوندگی صندوق و کاهش فاصله بین NAV و قیمت بازار مجاز به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم است.

پیش بینی بازار فردا

با توجه به افت ارزش معاملات بازار و هم چنین کاهش حجم معاملات ، برای  روز شنبه بازاری متعادل رو به منفی پیش بینی می شود.

تا زمانی که ارزش معاملات پایین باشد ، سهامداران هر مثبتی را فرصت فروش وخروج از بازار تلقی می کنند. برای بازگشت بازار تثبیت ارزش معاملات در چند روز متوالی بالای ۴ هزار میلیارد تومان لازم و ضروری است.

در نمادهای لیدر بازار مانند گروه خودرویی با توجه به اخبار مثبت پیرامون این صنعت احتمال مثبت بودن نمادها وجود دارد . تک سهم های خاص و نمادهایی که گزارش ماهانه قوی تری روانه کدال کرده اند نیز انتظار می رود بیشتر مورد توجه سهامداران باشند .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24