Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روزهای پیش رو از جهات گوناگون بسیار پراهمیت هستند و سرمایه گذاران باید با دقت بسیار بیشتر از قبل رویدادها را زیر نظر بگیرند. از ماه ها پیش بی ثباتی در بازارهای مختلف وجود داشته و بسیاری از سرمایه گذاران دچار زیان های بزرگ شده اند. خبرهایی که تاکنون منتشر شده چندان امیدوارکننده نیست. در مطلب حاضر به تقویم اقتصادی هفته و نکات مهمی که باید ..

روزهای سخت تصمیم گیری فرارسیده است!

بورس24 : هفته گذشته عملکرد بورس آمریکا و برخی بورس های بزرگ دیگر مثبت بود و در بورس آمریکا روز جمعه سه شاخص نزدک، استاندارد اند پورز و متوسط صنعتی داوجونز هر یک حدود سه درصد رشد کردند. هفته گذشته عملکرد بورس آمریکا برای چهارمین هفته پی در پی مثبت بود و شاخص متوسط صنعتی داوجونز رشد هفتگی ۶ درصدی را تجربه کرد. این بهترین عملکرد از ماه می است. اگر فردا یعنی آخرین روز معاملاتی ماه جاری، این شاخص کاهش نیابد ماه کنونی عملکرد آن بهترین عملکرد از ژانویه سال ۱۹۷۶ است.

آنچه گذشت

هفته گذشته سرمایه‌گذاران به فروش سهام شرکت‌های فناوری اقدام کردند و سهام شرکت هایی را خریدند که اگر اقتصاد دچار رکود نشود رشد قیمت خواهند داشت. از سوی دیگر، یکی از تحلیلگران می گوید سرمایه‌گذاران امیدوار هستند بانک مرکزی نرخ های بهره را خیلی بالا نبرد. اگر چنین شود شرایط اقتصاد و بورس کمتر نگران کننده خواهد بود. علت کاهش شدید قیمت سهام شرکت های فناوری، گزارش های منفی بود که آنها از عملکرد سه ماهه سوم خود منتشر کردند. همچنین پیش بینی آنها از سوددهی در سه ماهه کنونی امیدوارکننده نبود.

مثل هفته های قبل در هفته پیش‌رو سرمایه گذاران بر داده‌ها از اقتصاد تمرکز خواهند کرد اما مهم ترین عامل موثر بر رفتار آنها نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد. افزایش نرخ های بهره و ریسک رکود در اقتصاد عامل اصلی نگرانی سرمایه گذاران است. قبل از اشاره به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو به نتیجه یک نظرسنجی درباره جهت شاخص دلار در این هفته اشاره می کنیم. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند در هفته پیش روی شاخص دلار رشد خواهد کرد. هفته قبل عملکرد شاخص دلار کمی منفی بود.

تقویم اقتصادی

فردا وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای چین در ماه جاری، وضعیت خرده فروشی در آلمان، نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو و ایتالیا در سه ماهه سوم امسال و شاخص فعالیت های اقتصادی فدرال رزرو دالاس منتشر خواهد شد. داده ها از اقتصاد چین بر بازار مواد خام اثر می گذارد. هفته پیش عملکرد بازار فلزات پایه و سنگ آهن منفی بود. روز جمعه در پایان معاملات هفته در بازارهای جهان قیمت مس و روی به ترتیب در سطح 7560 دلار و 2820 دلار در هر تن قرار گرفت.

روز سه شنبه نخستین روز ماه جدید میلادی است و در آن وضعیت بخش تولید کارخانه ای آمریکا در ماه جاری اعلام می‌شود. همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام خواهد شد. هفته پیش قیمت نفت رشد کرد اما پیش بینی ضعف اقتصاد جهان در ماه‌های آینده یک مانع رشد شدید و پایدار قیمت هاست. به تدریج وضعیت اقتصادهای بزرگ مشخص می شود و داده ها بر بازار نفت تاثیر خواهند گذاشت. اوپک پلاس معتقد است ضعف اقتصاد جهان سبب کاهش تقاضا برای نفت می شود و باید از عرضه کاست.

روز چهارشنبه وضعیت بخش تولید کارخانه ای در منطقه یورو و نرخ بیکاری در آلمان منتشر خواهد شد اما مهم ترین رویداد این روز، مشخص شدن نتیجه نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکاست. پیش بینی شده در این نشست نرخ های بهره 0.75 درصد بالا برده خواهد شد. پس از نشست، رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران سخن خواهد گفت و محتوای سخنان او بسیار اثرگذار است. اگر او مثل قبل بر لزوم مهار تورم به هر قیمت تاکید کند شاخص دلار رشد خواهد کرد و بازار مواد خام تحت فشار قرار خواهد گرفت. برخی تحلیلگران معتقدند سخنان رئیس بانک مرکزی سبب نگرانی سرمایه گذاران نخواهد شد.

روز پنج شنبه وضعیت بخش خدمات در چین، وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته و وضعیت بخش خدمات این کشور در ماه جاری مشخص می‌شود و بانک مرکزی انگلستان نشست سیاست‌گذاری خواهد داشت.

در نهایت روز جمعه وضعیت سفارش های کارخانه ای در آلمان، وضعیت بخش خدمات در منطقه یورو و وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری مشخص می شود. محتوای گزارش وزارت کار آمریکا بسیار مهم است. گزارش مثبت از بازار کار یعنی فشارهای تورمی باقی خواهند ماند و ضروری است نرخ‌های بهره همچنان بالا برده شود. این مسیر به رکود در اقتصاد منتهی خواهد شد.

فعلا سرمایه گذاران بر تحولات بازار تمرکز کرده اند. آنها امیدوارند سال آینده شرایط به ثبات برسد اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند اقتصاد جهان سال آینده وضعیت درخشان نخواهد داشت و سرمایه‌گذاران باید برای چندین فصل نرخ پایین رشد آماده باشند. هر بار شاخص‌های مالی کاهش می یابند عده ای این کاهش را فرصت ورود به بازار تلقی می کنند اما باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن این است که با توجه به تحولات ماه‌های اخیر و روندهایی که شکل گرفته، برای کسب سود در بازار باید بسیار بیش از قبل دقت کرد. در واقع تصمیم گیری بسیار دشوارتر شده است. پیش بینی می شود این هفته روزهای پرهیجان پیش روی سرمایه گذاران باشد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در دوازده ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24