Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : در ادامه روند مثبتِ چند روز گذشته روز چهارشنبه نیز بازار مثبت بود.اما ضعیف تر از روزهای گذشته به کار خود پایان داد. گروه فولادی عمدتا مثبت بودند و مثبت نیز ماندند. در کل حمایت روز چهارشنبه از بازار خیلی راضی کننده نبود و چنگی به دل نمی زد. ارزش معاملات خرد هم افت داشت و خروج پول از روز قبل بیشتر بود...

پیش بینی بورس در روز 14 آبان ماه ؛ واکنش به دلار سی و پنج

بورس24 : در ادامه روند مثبتِ چند روز گذشته روز چهارشنبه نیز بازار مثبت بود.اما ضعیف تر از روزهای گذشته به کار خود پایان داد. گروه فولادی عمدتا مثبت بودند و مثبت نیز ماندند. در کل حمایت روز چهارشنبه از بازار خیلی راضی کننده نبود و چنگی به دل نمی زد. ارزش معاملات خرد هم افت داشت و خروج پول از روز قبل بیشتر بود.

نکته مثبتی که در معاملات وجود داشت خرید کدهای بزرگ حقیقی برخلاف خروج پول حقیقی های خرد بود.ممکن است کم کم سروکله پول های هوشمند و بزرگ پیدا شود.

شاخص کل با 3 هزار واحد افزایش به عدد 1 میلیون و 283 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز 689 واحد رشد داشت و به عدد 365 هزار و 750 واحد رسید. نمادهای پرتراکنش بازار روز چهارشنبه شستا ، خودرو ، خزامیا ، خساپا ، خگستر وشپنا بودند. در بازار روز چهارشنبه 281 نماد منفی و 364 نماد مثبت بودند.

بیشترین ورود پول حقیقی ها در بازار روز چهارشنبه به نمادهای تایرا ،فزر وفمراد بود. حقوقی ها نیز فولاد ،شستا وشپنا را از چنگ حقیقی ها درآوردند. روز چهارشنبه دلار نیز سقف سال خود را شکست و به محدوده 34 هزارتومان رسید .سکه نیز که دنباله رو طلا بود با رشد همراه شد.

بسیاری از سرمایه گذاران احتمالا" قصد تبدیل بخشی از دارایی های خود به طلا و دلار را داشته باشند. پول در گردش به دلیل تورم و سیاست انقباضی بانک مرکزی بسیار کاهش پیدا کرده است.از طرفی دیگر رقابت بانک های ناتراز در جذب سپرده باعث می شود بخشی از پول نیز قفل شود. همین کمبود پول باعث شده که بازارها با هم حرکت نکنند و مثلا اگر تمایل به خرید دلار افزایش پیدا کند، سریعا در بقیه بازارها پول کم بیاید.

به گزارش فردانامه سهام هم اولین کاندیدا برای تبدیل شدن به دیگر دارایی ها و مصارف است. چرا؟!! چون در دو سال اخیر عملکرد بسیار بدی داشته است. حالا نمی دانیم بعد از چرخش ها اگر پول به سمت بازار سهام بیاید، آیا این عملکرد ضعیف جبران می شود یا جلو می زند. فعلا" تصور بر این است که عملکرد ضعیف بازار سهام در مقابل سایر بازارها ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم این تصور اشتباه باشد و در نهایت سهام نیز به اندازه کافی و مورد انتظار بازدهی ایجاد کند.

اظهار نظری برای لیدرشدن خودرویی ها؟

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که شورای عالی اصل 44 سهام دو خودروساز متعلق به دولت را از وثیقه آزاد کرده است. به عبارت دیگر یکی از اصلی ترین گره های این واگذاری باز شده است.

سازمان خصوصی سازی اصرار دارد تا سهام دولت و نهادهای شبه دولتی و سهام تودلی باهم واگذار شود تا برای خریدار جذاب باشد. از طرف دیگر واگذاری بدون آزاد شدن قیمت گذاری دستوری را نیز امکان پذیر نمی داند. در روز استیضاح وزیر صمت گفت که برای خودرو یک خریدار و برای خساپا دو خریدار تقاضا داده اند اما به دلایلی واگذاری متوقف شده است.

خبر موثر

آمارهای جدید نشان می دهد صادرات ال ان جی آمریکا در ماه اکتبر به علت قطع برق کارخانه ها با کاهش روبرو شده است.موسسه Refinitiv Eikon  در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: صادرات ال ان جی آمریکا در ماه اکتبر کاهش داشته و تولیدکنندگان محموله های بیشتری را به سوی بازارهای آسیایی روانه کرده اند.قیمت ال ان جی اخیرا در شرایطی کاهش یافته است که سطح ذخایر گازی اروپا به 90 درصد ظرفیت هدف رسیده است.نشت گاز از یک خط لوله متعلق به شرکت پتروناس مالزی موجب شد تا مشتریان ژاپنی برای خرید ال ان جی مورد نیاز خود به سایر عرضه کنندگان شیفت کنند و این عامل موجب افزایش صادرات ال ان جی آمریکا به آسیا شده است.مالزی دومین صادرکننده ال ان جی به ژاپن در سال 2021 بوده است.

این آمارها نشان می دهد در ماه اکتبر در مجموع 88 تانکر حامل 6.27 میلیون تن ال ان جی بنادر آمریکا را به سوی مقاصد مختلف ترک کرده اند که اکثر این محموله ها عازم اروپا بوده است.البته سهم مشتریان آسیایی از ال ان جی آمریکا طی ماه اکتبر به 24 درصد رسیده است، این رقم در ماه قبل از آن به 19 درصد رسیده بود.صادرات ال ان جی آمریکا در ماه سپتامبر به بیش از 6.32 میلیون تن رسیده بود.قیمت ها در هلند که مرکز جهانی تجارت ال ان جی به شمار می رود این هفته به کمتر از 27 دلار به ازای هر بی تی یو رسید.افزایش سطح ذخایر گازی اروپا و زمستان معتدل تر موجب شد تا قیمت گاز به پایین ترین سطح خود از ژوئن برسد.

تحلیلگران انرژی بر این باورند که اروپا اکنون گاز کافی برای سپری کردن زمستان را در اختیار دارد مگر آنکه هوا خیلی سرد شود.پس از حمله روسیه به اوکراین، شرکت های آمریکایی مقادیر قابل توجهی از ال ان جی خود را به بازارهای اروپایی صادر کرده اند ولی قطع برق و کاهش تولید موجب شد تا صادرات طی ماه اکتبر با کاهش همراه شود.

منتظر بودجه 402 باشید ؛ تا 17 روز دیگر

سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده در موعد قانونی به مجلس می‌رسد و اکنون بحث روی تدوین برنامه هفتم است.

وی با بیان این که این سازمان به طور همزمان در حال تدوین لوایح برنامه هفتم و بودجه سال آینده است، گفت: قاعدتاً یکی از این ها زودتر باید به مجلس برود و تلاش ما این است لایحه بودجه اول آذر به مجلس برسد. از نکات بسیار تاثیرگذار بر بازار ما همین لایحه بودجه می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار منتظرند تا ببینند عوامل مهم بنیادی برای شرکت ها مانند نرخ خوراک ، گاز ،برق و... در لایحه بودجه امسال به چه صورت بسته خواهند شد.

پیش بینی بازار فردا

هفته ای که گذشت در مجموع شاهد بازار مثبی بودیم و جو بازار نسبت به هفته های پیش بهتر بود. هم ارزش معاملات رشد داشت و هم شتاب خروج پول کمتر شد.

برای بازار شنبه انتظار داریم فشار عرضه ها مجددا افزایش یابد و اغلب سهم ها در محدوده منفی معامله شوند . در ادامه ی بازار اگر حمایت خوبی صورت بگیرد می توان به معاملات ادامه هفته نیز امیدوارتر بود.

در غیر این صورت احتمالا" مثبت های چند روز اخیر نوسانی بوده است. البته محرکی که می تواند بازار هفته بعد را تحت تاثیر قرار دهد رشد قیمت دلار است. باید دید که بازار به این افزایش قیمت واکنش نشان می دهد یا خیر؟

آمار معاملات بورس

شاخص های بازار

متغیر

مقدار

تغییر روزانه(واحد)

تغییر روزانه(درصد)

شاخص کل

1,283,540

3084

0.24%

شاخص هم وزن

365,750

689

0.19%

ارزش معاملات (میلیاردتومان)

2،369

300-

4-%

خالص ورود/خروج پول

263-

58

-

بیشترین ورود پول حقیقی ها

تایرا

فزر

فمراد

بیشترین ورود پول حقوقی ها

فولاد

شستا

شپنا

 

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

نماد

قیمت پایانی

تاثیر

وامید

12030

1086

فملی

4984

352

شاراک

28680

314

فارس

6590

261

وبانک

8870

254

شپدیس

180990

145

فاسمین

15370

132

 

بیشترین افزایش قیمت

نماد

قیمت پایانی

درصد

شکلر

19170

6%

دکوثر

3130

6%

فاسمین

15370

5.7%

فرآور

20460

5.6 %

شاراک

28680

5.3%

واتی

7750

5.3%

بیمه

1559

5.2%

 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24