Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نمادهای بزرگ و صادرات محور بیشترین اثر منفی را بر شاخص امروز داشتند. شاخص هم وزن، روز پر نوسان تری را پشت سر گذاشت و در میانه روز با صعود همراه بود، اما در روز خود را با همراهی شاخص کل و کاهش 80 واحد به پایان برد...

بورس به دو راهی فرسایش یا آسایش رسید

بورس24 : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و در پایان با حدود 7000 واحد کاهش، به کار خود پایان داد.

نمادهای بزرگ و صادرات محور بیشترین اثر منفی را بر شاخص امروز داشتند. شاخص هم وزن، روز پر نوسان تری را پشت سر گذاشت و در میانه روز با صعود همراه بود، اما روز خود را با همراهی شاخص کل و کاهش 80 واحد به پایان برد.

چشم انداز بورس

طی روز جاری نیز مانند روزهای پیشین، خودرویی ها و پالایشی ها بیشترین نمایندگان را در میان نمادهای پرتراکنش بورس داشتند.

بورس

شبندر، فملی، کچاد، شپنا و فولاد بیشترین اثر منفی و شفن، بفجر، وامید، زپارس و شخارک بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس نیز آریا، فغدیر، شگویا، فرابورس و شراز بیشترین اثر منفی و زاگرس، پخش، بساما، کاسپین و شاروم بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز شاهد ورود پول حدود 110 میلیارد تومانی به صندوق های درآمد ثابت بودیم. در بازار سهام، آخرین معامله 35% نمادهای بازار (244 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (458 نماد) در محدوده منفی انجام شد.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 3745 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییر بااهمیتی نداشت.

بورس

در روز جاری 48 دستگاه دیگنیتی با قیمت پایه 8،215 میلیون ریال در بورس کالا عرضه شد که خریداران با حدود 48% رقابت و با قیمت میانگین 12،150 میلیون ریال، این خودروها را خریداری نمودند.

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری نیز به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

سکه بورس

پیش بینی بازار فردا

علیرغم اینکه حجم معاملات نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، اما هنوز به محدوده روزهای فرسایشی و خسته کننده بورس نرسیده و حفظ حجم معاملات در روزهای منفی را می توان نشانه خوبی برای بازار تعبیر نمود. در

هفته های گذشته اقدامات حمایتی بورس، با رشد قیمت دلار در بازار آزاد همراه شد که اثر مضاعفی بر بازار سرمایه داشت. کاهش اقدامات حمایتی، عدم منع بازارگردان ها برای فروش و شناسایی سود توسط حقوقی هایی که طی هفته های قبل ملزم به خرید شده بودند را می توان از عوامل منفی این روزهای بازار برشمرد.

اما مورد مهم، دست به دست شدن سهام و خروج بازار از آن حالت رخوت و فرسایشی گذشته است که به فعالان بازار جنب و جوش بخشیده و باعث شده که فعالان بازار بیشتر به تحلیل پرداخته و فعالیت خود را در بازار بیشتر نمایند.

امیدواریم این موضوع ادامه دار باشد و بازار به روند فرسایشی قبل باز نگردد. برای دو روز آخر هفته پیش بینی می شود بازار شکل و شمایل امروز خود را تکرار کند و شاهد تعادل رو به منفی در نمادهای بزرگ و شاخص ساز باشیم تا تکلیف بازار برای هفته آتی مشخص شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24