Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برای روز کاری آتی به نظر می رسد بازار به همین شکل به استقبال آخر هفته خواهد رفت و پیش بینی می شود فردا نیز شاهد معامله نمادها در محدوده صفر تابلو باشیم...

پیش بینی فردای بورس ؛ روزی بدون نوسان

بورس24 : بازار امروز، بیشتر آن که سبز یا قرمز باشد، خاکستری بود. در اغلب نمادهای بزرگ شاهد انجام معاملات در محدوده صفر تابلو بودیم و حجم معاملات نیز نسبت به روزهای قبل کاهش داشت. در نهایت نیز شاخص کل با حدود 2200 واحد افزایش به کار خود پایان داد.

خودرو، بفجر، وغدیر، فارس و وامید بیشترین اثر مثبت و پارس، ومعادن، شبندر، وبملت و شفن بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس نیز شگویا، شجم، زاگرس، صبا و مادیرا بیشترین اثر مثبت و فغدیر، فزر، اتکای، غصینو و تماوند بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 3337 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

بورس

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری نیز به شرح ذیل است:

شاخص

آخرین نرخ ها

سکه

پیش بینی بازار فردا

بازار امروز دوباره رنگ و بویی از روزهای خسته کننده دو سال اخیر را به همراه داشت. کاهش حجم معاملات و معامله اکثر نمادهای بزرگ و شاخص ساز در محدود صفر تابلو، بازار امروز را به بازاری خاکستری تبدیل نمود. در برخی از صنایع مانند صنعت روی، به دلیل افزایش مجدد دلار به محدوده 360 هزار ریال و همچنین افزایش قیمت روی جهانی، سهام با استقبال خریداران مواجه شدند.

اما در صنایعی نظیر صنایع پالایشی، فولادی ها و پتروشیمی ها، معاملات از رونق خاصی برخوردار نبودند. روز گذشته خبر انتشار گسترده اوراق تبعی سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه برای صندوق های با درآمد ثابت منتشر شد که موضوع عجیب آن، پائین تر بودن قیمت اعمال این اوراق در اغلب سهام، نسبت به قیمت تابلو بود. یک مقام نظارتی گفته : قیمت پایانی روز 4 آبان ملاک انتشار این اوراق بوده و این اوراق همراه با طرح سهام یار، به منظور بیمه کردن سهام موجود در پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت مود تصویب نهادهای ذیربط قرار گرفته است، اما به دلیل طی فرآیند اجرایی، انتشار این اوراق به 28 آبان موکول شده است.

به نظر می رسد دستگاه های نظارتی و قانون گذاران بازار، صرفا به ماشین های تولید و اجرای مصوبات تبدیل شده اند و کسی در این میان به این موضوع فکر نمی کند که چرا صندوق با درآمد ثابتی که می تواند در حال حاضر، به طور مثال سهم فولاد خود را در محدود 500 تومان بفروشد، باید اقدام به خرید اوراقی نماید که قیمت اعمال آن برای یک سال دیگر، 430 تومان است و سهم نیز بلوکه خواهد شد! این قبیل اقدامات به اصطلاح حمایتی، بیش از آن که مفید باشد، به نقش سازمان و نهادهای ناظر ضربه وارد می کند.

برای روز کاری آتی به نظر می رسد بازار به همین شکل به استقبال آخر هفته خواهد رفت و پیش بینی می شود فردا نیز شاهد معامله نمادها در محدوده صفر تابلو باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24